GRY LOTNICZE

Wyląduj statkiem kosmicznym w wyznaczonym punkcie. Śliczna grafika.

8

Microsoft Flight Simulator jest chyba najbardziej znaną serię komputerowych symulatorów lotu. Pozwala na symulację pilotowania różnych statków powietrznych. Założeniem autorów było wierne odtworzenie zachowania statków powietrznych, warunków pogodowych, jak również samych maszyn. Do tworzenia serii angażowano więc specjalistów z zakresu instruktażu lotu, ekspertów od aerodynamiki, pilotów i entuzjastów. Dostępne są serwisy internetowe z dodatkowymi samolotami, lokalizacjami i innymi usprawnieniami.

 

Wersja FSX jest dotychczas ostatnią w serii. W październiku 2010 r. Microsoft zamierza podobno jednak wydać kolejny symulator lotu, jednak nie będzie to następna część Mircosoft Flight Simulator. Nowa seria została nazwana Microsoft Flight, a przy jego powstawaniu biorą udział osoby zaangażowane wcześniej w rozwój Flight Simulator. Gra zostanie wydana prawdopodobnie w listopadzie 2011 roku.

 

 

Opisy dotyczące Microsoft Flight Simulator X:

 

Doleć jak najdalej potrafisz. Uważaj aby się nie rozbić


Symulator lotu samolotem TU-46


Zasiądź za sterami śmigłowca i niszcz wszystko co stanie na Twojej drodze.


Symulator myśliwca F-16.


Samolot wymaga obsługi przez wykwalifikowanego pilota. Wygrywaj kolejne etapy, aby ulepszać swój statek powietrzny. Wygraj wszystkie wyzwania i zdobądź Pucharu Świata!


 

 

 

 

 

DCS: World to darmowa usługa, która integruje w jeden spójny interfejs wszystkie odsłony symulacyjnego cyklu Digital Combat Simulator. Każda z zakupionych gier zostaje podczepiona pod ten system, co ułatwia dzielenie się danymi między poszczególnymi tytułami i pozwala na wykorzystanie ich na tych samych serwerach.

Digital Combat Simulator to seria wydawnicza, w skład której wchodzą takie produkty jak m.in. symulatory lotu Digital Combat Simulator: Black Shark, Digital Combat Simulator: A-10C Warthog, Digital Combat Simulator: A-10C Warthog i LockON: Flaming Cliffs 3 czy strategia wojenna Digital Combat Simulator: Combined Arms. Cechą szczególną całego cyklu jest to, że wszystkie jego odsłony są ze sobą kompatybilne, umożliwiając wspólną zabawę na tych samych serwerach posiadaczom różnych odsłon marki. Wraz z rozrastaniem się listy tych produktów coraz trudniejszym zadaniem było uporządkowanie ich wszystkich, dlatego Eagle Dynamics opracowało program, który ułatwia to zadanie. DCS: World działa niczym system operacyjny dla serii Digital Combat Simulator. Zapewnia on jedną wspólną usługę z prostym interfejsem, do której podczepiane są wszystkie odsłony serii. Program łączy poszczególne produkcje w jedną instalację i zarządza ich danymi, co umożliwia to nie tylko lepszą współpracę między poszczególnymi grami, ale zapewnia też automatyczne ich aktualizacje. Nie zapomniano również o wsparciu dla modów tworzonych przez samych użytkowników. Ponadto DCS: World oferuje własny edytor misji, oddzielne misje treningowe, system rejestrowania przebiegu rozgrywki oraz mechanizm znajdowania partnerów do gry wieloosobowej. Poza wykorzystywaniem danych z gier Digital Combat Simulator, program DCS: World zawiera również własną zawartość. Składa się na nią w pełni grywalny radziecki dwusilnikowy samolot szturmowy Su-25T. Możemy go wykorzystać nad terenem będącym częścią Kaukazu, na której odbyła się inwazja wojsk rosyjskich na Gruzję w 2008 r.

 

 

Więcej informacji na www.gry-online.pl

iskra_symulatorWiemy już, że na nich potencjalni piloci uczą się, jak zachować się za sterami prawdziwej maszyny. Wiemy także, że w Polsce korzystają z nich bazy wojskowe i szkoły lotnicze. A gdzie głównie w Polsce szkolą się piloci? Oczywiście w dęblińskiej „Szkole Orląt”. Tu także na wyposażeniu znajdują sie symulatory - pomagają w szkoleniu. A młodzi adepci latania wypowiadają się o nich bardzo pozytywnie.

  To na nich potencjalni piloci uczą się, jak zachować się za sterami prawdziwej maszyny. W Polsce korzystają z nich bazy wojskowe, ale i szkoły lotnicze. Ale ku naszemu zdziwieniu, pierwsze symulatory lotnicze to nie nowinka techniczna. Pojawiły się one dość dawno, bo już podczas I wojny światowej...

Airport Madness 2


Opanuj przylatujące na lotnisko samoloty. Dzięki tej grze możesz wcielić się w kontrolera lotów i pomóc uniknąć wielu katastrofom lotniczym.

 

 

 

Now Boarding Trailer - Linie lotnicze

nbtZarządzaj racjonalnie swą firmą lotniczą, dbaj o jej rozwój i klientów.

Zarobione pieniądze inwestuj w nowe połączenia lub samoloty. Powodzenia. Sterowanie myszką...
 

Postanowiliśmy zmodyfikować naszą zakładkę dotyczącą symulatorów lotu oraz gier lotniczych. Dodaliśmy kilka nowych pozycji, systematycznie będziemy również dodawać do zakładki nowe gry, artykuły czy też trasy przelotu na symulatorach lotu. Najwięcej miejsca poświęcimy tutaj Flight Simulatorowi z uwagi na jego dużą popularność, ale chyba każdy fan symulatorów oraz gier powinien znaleźć w naszej zakładce coś dla siebie. Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie, więc jeśli masz jakieś inne propozycje albo uwagi, pisz na adres: redakcja@samoloty.pl.

 

slider2f

1 2 3 4

 

 

 

Symulator lotu - kilka podstawowych informacji

8

Symulatorem lotu nazywamy urządzenie lub program komputerowy, który odwzorowuje zachowanie statku powietrznego (samolotu, szybowca, helikoptera itd.) w locie oraz innych jego fazach. Symulatory mogą być zarówno zaawansowanymi i trudnymi „grami komputerowymi", jak również skomplikowanymi systemami do szkolenia pilotów... więcej

 

 

 

 

Symulatory lotnicze - gadżet czy pomoc w nauce latania?

Link-trainer-tsTo na nich potencjalni piloci uczą się, jak zachować się za sterami prawdziwej maszyny. W Polsce korzystają z nich bazy wojskowe, ale i szkoły lotnicze. Ale ku naszemu zdziwieniu, pierwsze symulatory lotnicze to nie nowinka techniczna. Pojawiły się one dość dawno, bo już podczas I wojny światowej...więcej

 

 

 

 

Adepci latania często rozpoczynają swą przygodę z awiacją na PC

iskra_symulatorWiemy już, że na nich potencjalni piloci uczą się, jak zachować się za sterami prawdziwej maszyny. Wiemy także, że w Polsce korzystają z nich bazy wojskowe i szkoły lotnicze. A gdzie głównie w Polsce szkolą się piloci? Oczywiście w dęblińskiej „Szkole Orląt”. Tu także na wyposażeniu znajdują sie symulatory - pomagają w szkoleniu. A młodzi adepci latania wypowiadają się o nich bardzo pozytywnie... więcej

 

 

 

 

 

 

Take on Helicopters - pierwsze wrażenia

TakeOnH_7mNa sam koniec pierwszego kwartału 2011 dowiedzieliśmy się, że znana dotąd z serii ArmA firma Bohemia Interactive planuje tym razem wydać coś z zupełnie innej bajki. Najpierw obwieściła, że będzie to coś związanego ze śmigłowcami, a potem w dniu 1 kwietnia pojawił się trailer na YouTube z video zapowiedzią "Take On Zombies" wraz ze śmigłowcem koszącym swoim wirnikiem uciekających w popłochu chodzących umarlaków. Niezłe kino akcji:). Na szczęście to, co pojawiło się w sieci, okazało się pierwszokwietniowym całkiem niezłym dowcipem, jednak, to, że firma Bohemia z Czech planuje pójść w zupełnie inna stronę pozostało niezmienionym faktem... więcej

 

 

Hughes H-1 - dodatek do FSX z wyścigówką Howarda Hughesa

H-1_38Howard Hughes i jego H-1. Dziś to historia. Historia nietuzinkowa, bo sam właściciel płatowca był i osobą nieprzewidywalną, i totalnie skrajną. Nie mam jednak zamiaru pisania kolejnej całej biografii, od tego są inni, którzy zapewne zrobią to bez porównania lepiej. Jednak w roku 2008 pojawił się model wspomnianego samolotu. Maszyny przeznaczonej do FSX’a wydanej przez Aerosoft... więcej

 

 

 

 

Track IR - wirtualny kokipt w zasięgu oczu gracza

TiR_FotoRoFAmerykańska firma NaturalPoint co jaki czas raczy nas udoskonaleniem swojego produktu jakim jest niezastąpione w wirtualnych lotach urządzenie o kryptonimie operacyjnym - Track IR (optyczny kontroler śledzenia ruchów głowy gracza. Pozycja głowy i orientacja mierzone są za pomocą specjalnie zaprojektowanej kamery wideo umieszczonej na górze monitora- przyp. red.). więcej

 

 

 

 

Hello Poland PZL-104 Wilga X

wilgaStało się! Jeśli ktoś lubi PZL-104 Wilga i brak mu tego modelu w Flight Simulator X w barwach rodzimych to mamy dobrą wiadomość. Od wczoraj paczka z ośmioma malowaniami do modelu Wilga X od Aerosoft jest już oficjalnie dostępna.

więcej

 

 

 

 

 FSX: P-40 Warhawk + Accu-Sim (A2A) - recenzja     

Znów dodatek od A2A wraz z Accu-Simem do recenzji i właściwie możne od razu zejść do oceny na samym dole strony bez rozwijania tego całego tematu ;). Fakt bowiem jest taki, że biorąc addon do FSX od A2A Simulations, zwłaszcza w połączeniu z pakietem Accu-Sim możemy wydać pieniądze w ciemno i na pewno będziemy zadowoleni. więcej

 

 

 

 

FSX: C337H Skymaster (Carenado)

 Nie należy oceniać książki po okładce. Z samolotami czasem bywa podobnie. Nie należy ich oceniać na podstawie jednego zdjęcia. W tej recenzji przyjrzymy się konstrukcji, która na początku dziwi wyglądem, wręcz nieco odpycha. więcej

          

 

 

 

 

FSX: Kamchatka - The Lost World (Aerosoft)

 

Muszę przyznać, że bardzo się ucieszyłem w związku z wiadomością o tym, że firma Aerosoft planuje wydanie scenerii Kamczatki. Miejsca, gdzie na świecie prawie jako pierwsze wstaje Słońce... więcej

 

 

 

 

 

 

VATSIM - pasja latania

Na początek? Kilka słów o tym, czym jest VATSIM...
Virtual Air Traffic Simulation to międzynarodowa sieć miłośników lotnictwa, którzy starają się możliwie wiernie odwzorować prawdziwe lotnictwo w świecie wirtualnym. Piloci i kontrolerzy lotów łączą się z siecią on-line, odbywają loty na istniejących w świecie realnym trasach, lądują na prawdziwych lotniskach, sprowadzają samoloty na ziemię zgodnie z obowiązującymi w rzeczywistości procedurami. Teoretycznie, aby zostać takim pilotem, wystarczy mieć program komputerowy za 300 zł (starszą wersję można kupić już za 25 zł) i stały dostęp do Internetu.
W praktyce, aby sprawnie poruszać się w wirtualnej przestrzeni powietrznej, trzeba poznać podstawowe zasady obowiązujące w prawdziwym ruchu lotniczym. Dla pilotów nie ma ograniczeń wiekowych, więc w sieci lata wielu młodych ludzi. Trzynasto- czy piętnastoletni lotnicy nie należą do rzadkości. To, co w młodym wieku wydaje się tylko świetną zabawą, z biegiem lat przeradza się jednak niekiedy w prawdziwą pasję.

Poniżej klasyczny przykład...

Wieczór, lotnisko Warszawa-Okęcie.LOT-owski Embraer 170, 60 osób na pokładzie, stanowisko numer 5.
-Warszawa Delivery, LOT3813 kłaniamy się prosimy o sprawdzenie radia.
-LOT3813 Warszawa Delivery Witajcie, radio 5/5.
-Dziękujemy i prosimy o zgodę na lot do Gdańska jak w planie, informacja November na pokładzie.
-LOT3813, oczekujcie zgoda będzie za kilka minut.Informacja November poprawna.
-Zrozumiałem LOT3813.





Screen autor by "Węgorz"


W tym czasie na szybko minimalizujemy kokpit i odczytujemy wiadomość na Gadu-Gadu od kolegi o kolejnym wypadzie pod płot lotniska, na wspólny spotting. Ale zaraz jak to, minimalizujemy kokpit i czytamy wiadomość od kolegi "To jakaś bajka?" Nie, to Flight Simulator i lot na VATSIM!
Światowa sieć komputerowa, oparta na internecie, która zapewnia nam (Wirtualnym pilotom) kontrolę lotów, komunikację radiową, oraz wszystkie procedury jak w realnym świecie lotnictwa. Ruch nie generowany przez komputer, lecz przez innych wirtualnych pilotów, którzy latają na całym świecie. Główna zasada tej sieci to „as real as it gets” („tak realnie, jak to tylko możliwe”) Niemalże o każdej porze dnia VATSIM tętni życiem.

-LOT3813 macie zgodę na lot do Gdańska jak w planie, start z pasa 29-IDAKO3G, transponder 4320.
-Mamy zgodę na lot do Gdańska jak w planie, start z pasa 29-IDAKO3G, transponder 4320, LOT3813.
-LOT3813 do wypychania i kołowania zgłoście się do Warszawy Ground na częstotliwośći 121.900.
-Zrozumieliśmy do wypychania i kołowania zmieniamy się na 121.900, wielkie dzieki, do miłego.
-Do miłego, cześć.

Pamiętajmy również, że nie jest to zwykła gra. Ten symulator wymaga wielu poświęceń. Nie myślmy, że po kilku godzinach latania offline będziemy w stanie polecieć w sieci. Aby latać z nami, przede wszystkim trzeba wiedzieć, że jest to ciągła nauka o przyrządach w samolotach, o danych specyfikacjach maszyny oraz o przepisach i procedurach na ziemi i w powietrzu.

-Warszawa ground,tutaj LOT3813, na stanowisku numer 5 gotowi do wypychania i uruchamiania silników.
-LOT3813 powitać, możecie wypychać i uruchamiać, ciśnienie 1018.
-Wypychamy i uruchamiamy, ciśnienie 1018 LOT3813.
Po uruchomieniu silników,wypchnięciu, sprawdzeniu przyrządów, odczytaniu checklist:
-LOT3813 gotowi do kołowania.
-LOT3813 kołujcie drogami Mike, Echo, do punktu oczekiwania przed pasem 29.
-Mike Echo do punktu oczekiwania przed 29, LOT3813.
Po kilku minutach słyszymy:
-LOT3813 przejdźcie na Wieżę, częstotliwość 118.300.
-Przechodzimy na wieżę 118.300, do usłyszenia.
-Do usłyszenia, miłego lotu.

Latanie na VATSIM, wymaga dosyć dużego oprogramowania.Najpierw należy zarejestrować się na głównej stronie sieci - www.vatsim.net, następnie zaopatrzyć się w programy zarówno darmowe jak i te płatne np. SquawkBox który jest do pobrania na www.squawkbox.ca. Aby uprzyjemnić i urealnić swój lot można zakupić takie produkty jak np. FsPassengers, który odwzorowywuje lot z pasażerami, stewardessami. Możemy być mile zaskoczeni kiedy usłyszymy głos stewardesyy która mówi że przyniosła nam kawę czy herbatę. Możemy zacząć prowadzić serwis z napojami oraz jedzeniem, czy np. puścić pasażerom dla rozrywki film.

-Warszawa wieża LOT3813 w punkcie oczekiwania 29.
-LOT3813 Witajcie, zajmijcie pas 29, zgłoście gotowość do odlotu.
-Zajmujemy pas i zgłosimy gotowość do startu.
Kolejne sprawdzenie checklist przedstartowych,przyrządów.
-LOT3813 gotowi do startu , pas 29.
-Macie zgode na start z pasa 29, w powietrzu przejdźcie na Warszawa Approach 128.800 życzymy miłego lotu i do powrotu Panowie !
-Start z 29, i w powietrzu 128.800 dzięki wielkie, do powrotu !

Przygotowanie się do lotu to nie 5 min, to dużo czasu w którym musimy sprawdzić obecną pogodę na lotniskach, wysłać plan lotu, ustawić przyrządy, zaprogramować trasę, przeczytać mapy, oraz przejrzeć NOTAMy. Plany lotu które wysyłamy kontrolerom za pomocą programu Squawkbox możemy znaleźć na specjalnych stronach z wyszukiwarką tras czy za pomocą programów.

-Warszawa Approach LOT3813 po starcie, IDAKO3G.
-Witamy LOT3813 wznoscie do poziomu 180 bezpośrednio IDAKO.
-IDAKO i wznosimy 180 LOT3813

Na VATSIMie większość pilotów korzysta z symulatora w wersji z 2004 roku. Do tej pory powstało wiele dodatków-scenerii czy samolotów, każdy kto lata powinien się zaopatrzyć w darmową scenerię największego lotniska w Polsce - Warszawa-Okęcie. Scenerie znajdziemy na www.pl-vacc.org czyli stronie polskiego VATSIMu.

-LOT3813 przejdźcie na Radar - częstotliwość 134.925
-134.925 do miłego LOT3813
W takim więc razie przechodzimy i...

-Radar tutaj LOT3813 na poziomie 180 z kursem na punkt GRU.
-Witajcie LOT3813 kontynuujcie jak w planie.
-Kontynuujemy LOT3813

Jeśli już wylatasz kilkadziesiąt czy może kilkaset [:)] godzin możesz zacząć myśleć o wirtualnych liniach np. LOTva, Aztec, które prowadzą rekrutacje. Aby latać dla nich pilot musi przejść egzamin teoretyczny i praktyczny.Dostaje swój znak wywoławczy (callsign) i lata dla danej linii. Względem wylatanych godzin pilot awansuje na wyższe posady w linii.

-LOT3813 Zniżajcie do 8000 stóp.
-LOT3813 8000 stóp.
Po kilkunastu minutach:
-LOT3813 przejdźcie na Gdańsk Approach 130.870 Miękkiego lądowania.
-130.870 LOT3813 Do usłyszenia!
Przechodzimy na gdański approach:
-Witamy Gdańsk LOT3813 bezpośrednio na punkt LODNI 8 tys stóp.
-Zniżajcie do 6000 stóp z uwagą na możliwe turbulencje na wysokości 7 tys stóp.
-Zrozumieliśmy 6 tys stóp i z uwagą na siedmiu, LOT3813.
-LOT3813 po przecięciu LODNI, w prawo kurs 033
-Po przecięciu LODNI kurs 033 LOT3813.
Po kilkunastu minutach słyszymy :
-LOT3813 zniżajcie do 3000 stóp.
-3000 stóp LOT3813.

Każdy kto chce podszkolić się na temat przyrządów w samolocie, procedur, przepisów powinien zajrzeć na http://www.aviation.home.pl. Jest to strona z której korzysta większość "świeżo upieczonych" wirtualnych pilotów.

-LOT3813 macie zgodę na podejście ILS do pasa 29.Zgłoście stabilizację.
-Ustabilizowani ILS pas 29.
-LOT3813 przejdźcie na Gdańsk Wieża 118.100. Miłego lądowania.
-118.100 LOT3813 Dzięki do miłego.
Zwalniamy, widzimy już pas oraz migające w oddali światełka, ziemia jest coraz bliżej
-LOT3813 Wieża kłaniamy się, ILS 29
-'3813 Macie zgodę na lądowanie na 29
-Zgoda na lądowanie na 29 LOT3813.

Pod nami autostrady, bloki, budynki,fabryki, jeszcze chwila i..
Miękkie lądowanie na pasie 29, reversy, wyhamowujemy i zwalniamy pas.
-LOT3813 Zwolniliśmy 29 Charlie.
-LOT3813 kołujcie drogami Charlie, Alpha do stanowiska 12.
-Charlie Alpha do dwunastki LOT3813

Kołujemy, po kilku minutach podjeżdżamy pod stanowisko 12, wyłączanie silników, check listy.
-LOT3813 stanowisko 12, dziękujemy za kontrolę do miłego !
-Dziękujemy za przylot do Gdańska, do usłyszenia, papa !

Otwiramy drzwi, wypusczamy pasażerów.
Lot powrotny. W rzeczywistości tak,ale to vatsim,to my decydujemy co robimy dalej,a że jesteśmy zmęczeni to kończymy już latanie na dziś, wyłączamy poszczególne przyrządy w samolocie, rozłączamy się z VATSIMem i zamykamy symulator.

Tak oto wyglądał jeden lot w sieci Vatsim, pamiętajmy, że jeśli kierujemy się za granicę, bez względu na to czy to Europa, Afryka czy Azja, wszędzie obowiązuje język ANGIELSKI, jedynie loty krajowe mają "tą zaletę" w polskiej komunikacji radiowej.

Dołącz do nas ! VATSIM czeka :) - „as real as it gets”


Patryk Bińkowski

Zebraliśmy dla Was kilka łatwych i przyjemnych gier lotniczych. Dzięki nim możecie na kilka chwil wcielić się w pilota myśliwca F-16, wziąć udział w zawodach lotniczych albo kontrolować ruch samolotów nad dużymi portami lotniczymi. W odróżnieniu od skomplikowanych symulatorów lotu, gry lotnicze online nie wymagają nowoczesnych i drogich komputerów. Aby zagrać w wybrane przez nas gry, w których główną rolę odgrywają samoloty wystarczy przeglądarka internetowa oraz odrobina odwagi ;-)

 

FlightGearFlightGear jest w pełni darmowym symulatorem lotów. Jak przystało na tego typu gry, główną cechą jest realność. Gra posiada około 20 tysięcy lotnisk. Do wyboru jest wiele samolotów. Poczynając od bardzo starego Wright Flyer`a (z 1903 roku) aż po nowoczesnego Boeinga 737-300. Gra oferuje, także możliwość wyboru maszyn wojskowych, przede wszystkim odrzutowców. Nieco bardziej wymagający użytkownicy mogą pokierować UFO. Owa wersja pozwala wystartować z 25 lokalizacji. Podczas lotu, można oglądać różnego rodzaju rzeki, jeziora, miasta oraz przelatujące obok samoloty.

Jak widać krajobraz jest bogato rozbudowany. Należałoby wspomnieć, że teren jest bazowany na rzeczywistej mapie świata. Pogoda i pory dnia ulegają zmianie, co uatrakcyjnia lot. Gra posiada grafikę trójwymiarową.

Ściągnij z