Beechcraft

Beechcraft 390 Premier

 

Hawker Beechcraft 390 Premier wikimediaorg

Hawker Beechcraft 390 Premier - www.wikimedia.org

 

Beechcraft Premier I to lekki samolot odrzutowy wykonane przez firmy Raytheon / Hawker Beechcraft. Samolot został zaprojektowany jako konkurencja dla serii Cessna CitationJet. Projekty Premiera powstały w w 1994 roku pod nazwą PD-374. Model samolot został oficjalnie przedstawiony na dorocznej konwencji Business Aviation Association we wrześniu 1995 r. Budowa pierwszego prototypu rozpoczęła się pod koniec 1996 roku. Jego pierwszy lot odbył się 22 grudnia 1998 r. W celach badawczych zostały zbudowane cztery prototypy. Certyfikacja typu FAA została wydane w dniu 23 marca 2001 roku.


Beechcraft Premier I jest wykonany z wytrzymałego kompozytu, włókna węglowo / epoksydowego. Samolot może zostać zakwalifikowany jako lekka maszyna z przeznaczeniem dla jednego pilota.

Dane techniczne:

Długość: 46 ft 0 in (14,02 m)
Rozpiętość skrzydeł : 44 ft 6 in (13,56)
Wysokość: 15 ft 4 (4,67 m)
Powierzchnia skrzydeł: 247,0 m² (22,95 m²)
Masa własna : 7996 funtów (3627 kilogram)
Max. masa startowa : 12500 funtów (5670 kilogramów)
Napęd: 2 × Williams FJ44 -2A turbowentylatorowych , 2300 funt (10,23 kN) każdy

Prędkość maksymalna : 530 mph (461 węzłów, 854 kilometrów na godzinę) na 33000 stóp (10060 m) (max cruise)
Zasięg : 1645 km (1430 NMI , 2648 km) z jednego pilota i czterech pasażerów
Pułap : 41000 stóp (12500 m)

Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model: 2000 Starship

 

 

 

 

 2000 Starship

 

1. Historia modelu

Beechcraft Starship to dwusilnikowy samolot pasażerski, wyposażony w kabinę ciśnieniową oraz 6 miejsc pasażerskich, produkowany przez wytwórnię Beechcraft.
Projekt Starship rozpoczął się w roku 1979 jako studium samolotu mającego zastąpić samoloty rodziny King Air w roli turbośmigłowego samolotu dyspozycyjnego. 25 sierpnia 1982, firma Beechcraft zakontraktowała z firmą Scaled Composites budowę prototypu w skali 85% oryginału. Pierwszy lot prototypu odbył się w sierpniu 1983 . Samolot był pozbawiony systemu hermetyzacji i certyfikowanej awioniki, prócz tego wykonano go z materiałów odbiegających od tych, jakie planowano zastosować w modelu produkcyjnym. Następnie zbudowano trzy prototypy pełnowymiarowe: NC-1, który służył do testów aerodynamicznych oraz prób w locie, NC-2, na którym testowano awionikę i instalacje pokładowe oraz NC-3, na którym testowano zespoły napędowe. Pierwszy lot NC-1 wykonano 15 lutego 1986. Program opóźniano kilkakrotnie z przyczyn technicznych, pierwszy egzemplarz produkcyjny wzbił się w powietrze 25 kwietnia 1989.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  •  Warto zwrócić uwagę na konstrukcję epoksydowo-węglową, usterzenie w układzie kaczki, brak statecznika pionowego oraz zamontowanie silników w układzie pchającym[4]. Rozważano kilka konfiguracji usterzenia, ostatecznie wybrano układ kaczki. Samolot zachowuje się bardzo poprawnie w zakresie niskich prędkości, ponieważ wysunięty do przodu statecznik ulega przeciągnięciu jako pierwszy co powoduje wytworzenie momentu pochylającego i ponowne rozpędzenie samolotu[5]. Tradycyjnie umiejscowiony statecznik przenosiłby drgania z silników do kabiny powodując zwiększenie hałasu, wobec tego wymaganą sterowność i stateczność kierunkową uzyskano przez przeniesienie steru kierunku na powiększone winglety[6]. Umiejscowienie silników w układzie pchającym powoduje zmniejszenie hałasu poprzez uniknięcie opływu strumienia zaśmigłowego wokół kadłuba samolotu. Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem było zamontowanie awioniki typu Glass cockpit, jako pierwsze tego typu rozwiązanie w samolocie dyspozycyjnym[1]. Dostawcą awioniki była firma Rockwell Collins.

 

 

 
3. Schemat  

bch2000-1 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 x silnik turbinowy Pratt & Whitney Canada PT6A-67A
Maksymalna moc  2 x 890kW (1200 hp)
Płatowiec  
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 16,6 m
Długość  14,1 m
Wysokość  3,9 m
Masy  
Masa własna
 4 574 kg
Maksymalna masa startowa  6 759 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  335 kn (620 km/h)
Prędkość podróżna  307 kn (568 km/h)
Prędkość minimalna  97 kn (180 km/h)
Wznoszenie maksymalne  1 450 ft/min (7 m/s)
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pułap  41 000 ft (12 497 m)
Zasięg  1 576 nm (2 536 km)

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model: 1900 Airliner

 

 

 

1280px-BinterCanariasBeechcraft 1900 Airliner 

 

 

1. Historia modelu

 Beechcraft 1900 - to 19 osobowy, turbośmigłowy samolot produkowany przez Beechcraft. Samolot ten wykorzystywany jest do lotów komercyjnych, prywatnych, pasażerskich i towarowych na poziomie regionalnym. Był produkowany w latach 1982-2002.

 

 

 
2. Schemat  

1900d 

Oferta sprzedaży

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2x Pratt & Whitney Canada PT6A-67D
Maksymalna moc  
Płatowiec  
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 17,64 m
Długość  17,62 m
Wysokość  4,72 m
Masy  
Masa własna
4732 kg
Maksymalna masa startowa  7764 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  
Prędkość podróżna  518 km/h
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pułap  7620 m
Zasięg  707 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model: 99 Airliner

 

 

 

Jamaica Air Shuttle In Flight 

 

 

1. Historia modelu

 Beechcraft model 99 jest to cywilny samolot produkowany przez Beechcraft . Znany jest również jako Beech 99 Airliner i Commuter 99. 99 to dwusilnikowy, bezciśnieniowy, 17 miejscowy (15 pasażerów) samolot turbośmigłowy, pochodzący od wcześniejszego Beechcraft King Air i Queen Air. Za pomocą skrzydeł Queen Air, a silnika i gondoli z King Air oraz podsystemów z obu, ale z unikalna struktura nosa była używana tylko na 99.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  •  Beechcraft model 99 jest to cywilny samolot produkowany przez Beechcraft . Znany jest również jako Beech 99 Airliner i Commuter 99. 99 to dwusilnikowy, bezciśnieniowy, 17 miejscowy (15 pasażerów) samolot turbośmigłowy, pochodzący od wcześniejszego Beechcraft King Air i Queen Air. Za pomocą skrzydeł Queen Air, a silnika i gondoli z King Air oraz podsystemów z obu, ale z unikalna struktura nosa była używana tylko na 99.

    Zaprojektowany w 1960 roku jako zamiennik Beechcraft Model 18 , jego pierwszy lot odbył w lipcu 1966 roku. Otrzymał certyfikat typu, 2 maja 1968 roku. Sześćdziesiąt dwa samoloty zostały dostarczone do końca roku.

    W 1984 roku, Beechcraft 1900 , pod ciężarem 19-osób, został wprowadzony do obserwacji w powietrzu.

2.2. Warianty

 

  • 99 Samolot
  • 99 wykonawczy
  • 99A Samolot
  • A99A Airliner
  • B99 Samolot
  • B99 wykonawczy
  • C99 Commuter

 

 

 
3. Schemat  

beech-model-99-airliner-1966-usa 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 × Pratt & Whitney PT6A-20, -27. lub -36 turbośmigłowy
Maksymalna moc  
Płatowiec  
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 13,98 m
Długość  13,58 m
Wysokość  4,37 m
Masy  
Masa własna
 2.515 kg
Maksymalna masa startowa  4727 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  380 km / h
Prędkość podróżna  347 km / h
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  8,63 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pułap  7988 m
Zasięg  1686 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model: 95 Travel Air

 

 

 

Beechcraft Super King Air B200 vr 

 

 

1. Historia modelu

 Beechcraft Air Travel był dwusilnikowym rozwojem Beechcraft Bonanza . Został on zaprojektowany, aby wypełnić lukę pomiędzy pojedynczym silnikiem modelu 35 Bonanza i znacznie większego modelu 50 Twin-Bonanza .

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  •  Zaprojektowany jako konkurenja do Cessna 310 i Piper Apache , Travel Air (opracowany jako Badger) miał wiele cech konstrukcyjnych innych niż w poprzednich samolotach Beechcraft. Jej podstawową konstrukcję z modelu 35 Bonanza zmieniło wyposażonie w pionowy stabilizator od T-34 Mentor i dwóch silników czterocylindrowych. Jego skrzydła zostały wypożyczone od dużego modelu 50 Twin Bonanza , wraz z skrajnie grubsza aluminiową krawędzią. Systemy podwozia została podjęte z United States Navy Mentor, które miało silniejszą strukture zbudowana przy szkoleniu pilotów w późniejszych lądowaniach na lotniskowcach. Moc zawarta pochodzi z modeli z 1958 roku , dwa Lycoming O-360-A1A w 180 KM (130 kW) przy 2700rpm każdego. Z 75% mocy, Air Travel był zdolny 200 mph na 7500 stóp .

 

 

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 × Lycoming IO-360 -B1B chłodzony powietrzem
Maksymalna moc  180 KM (134 kW)
Płatowiec  dolnoplat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
11,53 m
Długość  7,90 m
Wysokość 2,90 m
Masy  
Masa własna
 1159 kg
Maksymalna masa startowa  1905 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  338 km / h
Prędkość podróżna  314 km / h
Prędkość minimalna  113 km / h
Wznoszenie maksymalne 6,3 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pułap  5500 m
Zasięg  1880 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj:

Hawker Beechcraft / Stany Zjednoczone

Model:

Beechcraft King Air

 

 

Beechcraft Super King fot Stahlkocher

Beechcraft Super King - fot. wikipedia / uzyt. Stahlkocher

 

 

1. Historia modelu

Beechcraft King Air – nazwa rodziny dwusilnikowych pasażerskich samolotów produkowanych przez amerykańską firmę Beechcraft. King Air produkowany jest od 1964 r. i jest to najdłużej seryjnie produkowany cywilny samolot. Jest to jedyny ciągle produkowany turbośmigłowy samolot biznesowy (nie licząc Piaggio Avanti).

W maju 1963 r. Beechcraft rozpoczął loty testowe na pierwszym modelu King Air. Już 9 września 1964 r. pierwsza maszyna oznaczona jako Model 90 zeszła z taśmy produkcyjnej. Do końca 1968 dostarczono ponad 400 maszyn wyposażonych w silniki Pratt & Whitney PT-6A o mocy 500 KM.

Beechcraft King Air Model 100
Następnie 23 maja 1969 został zaprezentowany Model 100, który miał większą kabinę niż poprzednik. Później serię 100 poszerzono o modele A100 przeznaczonego dla użytku wojskowego oraz B100 z silnikiem Garrett TFE331 o mocy 715 KM, który wybrano, ponieważ firma Pratt & Whitney nie mogła dostarczyć jednostki napędowej odpowiadającej stawianym wymaganiom. Serię 100 przestano produkować w 1984.
Późniejsze udoskonalanie serii 90 zaowocowało modelami takimi jak: A90, B90, C90, C90-1, C90A, C90B, C90SE, C90GT, E90, F90 i F90-1. Linia "F" posiadała ogon w kształcie litery T, podobnie jak Model 200. Inne różnice były mało znaczące, oprócz silników stosowanych jako jednostki napędowe.
W lipcu 2005 na pokazach lotniczych w Oshkosh Beechcraft zaprezentował C90GT. Jest to mocniejsza wersja C90B, która ją zastąpiła. Samolot używa silników PT6A-135A o mocy 750 KM. Silnik ten charakteryzuje się zwiększoną wydajnością podczas lotów w czasie niskich temperatur, wyższą prędkością przelotu i prędkością wznoszenia. Osiągając 275 węzłów C90GT może konkurować z lekkimi odrzutowcami nowej generacji na krótkich i średnich dystansach, oferując znacznie przestronniejszą i wygodniejszą kabinę.
Popyt na modele o większe niż 90 i 100 spowodował stworzenie Super King Air 200, zarejestrowanego w 1973 z silnikiem PT-6A-41 o mocy 850 KM. W 1980 do produkcji wszedł ulepszony model B200 z silnikiem PT-6A-42 (bardziej wydajnym wariantem wcześniejszego -41), produkuje się go do dzisiaj jako King Air B200 (przydomek "Super" został odrzucony w 1996). Ponieważ B200 jest większy niż serie 90 i 100 otrzymał on ogon w kształcie "T" w celu zwiększenia powierzchni nośnej.
Seria 200 stała się tak popularna, że wkrótce Beechcraft zaczął pracować nad jego następcą. Wstępnie nazwano go Super King Air 300. W stosunku do B200 znacznie poprawiono aerodynamikę oraz wykorzystano w nim znacznie silniejsze silniki niż w poprzedniku (PT-6A-60A o mocy 1050 KM). Loty testowe samolotu rozpoczęły się w 1982. W 1988 rozpoczęto prace nad zastąpieniem tego modelu wskutek czego otrzymano Super King Air 350, który był przede wszystkim dłuższy o niemal metr. Zaprezentowany on został w 1989 i jest sprzedawany do dzisiaj (również bez przydomku "Super").
24 czerwca 1996 z taśmy produkcyjnej zszedł pięciotysięczny King Air.
Podczas kadencji prezydenta USA Lyndona Johnsona samolot ten, a konkretnie model B90 USAF używało do transportowania Johnsona między Bazą Lotniczą Bergstrom, a rodzinną posiadłością w pobliżu Johnson City (Teksas). Kiedy prezydent znajdował się na pokładzie maszyna otrzymywała kryptonim Air Force One.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

Wśród modeli można wyróżnić trzy główne: mały o konwencjonalnym ogonie C90GT, średni o ogonie w kształcie litery T B200 oraz największy również o ogonie "typu T" 350. Ceny nowych maszyn wahają się między 3, a 7 milionami USD.

2.2. Wyposażenie


Silnik:
2 × Pratt & Whitney Canada PT6A-42 turbośmigłowe o mocy 850 KM

 

 

 
3. Schemat  

Beechcraft King Air schemat

Dokumentacja techniczna samolotu

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Beechcraft King Air
Silnik, producent 2 × Pratt & Whitney Canada PT6A-42 turbośmigłowe
Maksymalna moc  850 KM
Płatowiec  dolnopłat / 13 miejsc
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 16,61 m
Długość  13,34 m
Wysokość  4,57 m
Masy  
Masa własna
 3520 kg
Maksymalna masa startowa  5670 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  499 km/h
Prędkość podróżna  
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  12,5 m/s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  3338 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model: 90 i 100 King Air

 

 

 

Beechcraft Super King Air B200 vr 

 

 

1. Historia modelu

 Beechcraft King Air – nazwa rodziny dwusilnikowych pasażerskich samolotów produkowanych przez amerykańską firmę Beechcraft. King Air produkowany jest od 1964 r. i jest to najdłużej seryjnie produkowany cywilny samolot. Jest to jedyny ciągle produkowany turbośmigłowy samolot biznesowy (nie licząc Piaggio Avanti).

Wśród modeli można wyróżnić trzy główne: mały o konwencjonalnym ogonie C90GT, średni o ogonie w kształcie litery T B200 oraz największy również o ogonie "typu T" 350. Ceny nowych maszyn wahają się między 3 a 7 milionami USD.

W maju 1963 r. Beechcraft rozpoczął loty testowe na pierwszym modelu King Air. Już 9 września 1964 r. pierwsza maszyna oznaczona jako Model 90 zeszła z taśmy produkcyjnej. Do końca 1968 dostarczono ponad 400 maszyn wyposażonych w silniki Pratt & Whitney PT-6A o mocy 500 KM.

Następnie 23 maja 1969 został zaprezentowany Model 100, który miał większą kabinę niż poprzednik. Później serię 100 poszerzono o modele A100 przeznaczonego dla użytku wojskowego oraz B100 z silnikiem Garrett TFE331 o mocy 715 KM, który wybrano, ponieważ firma Pratt & Whitney nie mogła dostarczyć jednostki napędowej odpowiadającej stawianym wymaganiom. Serię 100 przestano produkować w 1984.

Późniejsze udoskonalanie serii 90 zaowocowało modelami takimi jak: A90, B90, C90, C90-1, C90A, C90B, C90SE, C90GT, E90, F90 i F90-1. Linia "F" posiadała ogon w kształcie litery T, podobnie jak Model 200. Inne różnice były mało znaczące, oprócz silników stosowanych jako jednostki napędowe.

W lipcu 2005 na pokazach lotniczych w Oshkosh Beechcraft zaprezentował C90GT. Jest to mocniejsza wersja C90B, która ją zastąpiła. Samolot używa silników PT6A-135A o mocy 750 KM. Silnik ten charakteryzuje się zwiększoną wydajnością podczas lotów w czasie niskich temperatur, wyższą prędkością przelotu i prędkością wznoszenia. Osiągając 275 węzłów C90GT może konkurować z lekkimi odrzutowcami nowej generacji na krótkich i średnich dystansach, oferując znacznie przestronniejszą i wygodniejszą kabinę.

Popyt na modele o większe niż 90 i 100 spowodował stworzenie Super King Air 200, zarejestrowanego w 1973 z silnikiem PT-6A-41 o mocy 850 KM. W 1980 do produkcji wszedł ulepszony model B200 z silnikiem PT-6A-42 (bardziej wydajnym wariantem wcześniejszego -41), produkuje się go do dzisiaj jako King Air B200 (przydomek "Super" został odrzucony w 1996). Ponieważ B200 jest większy niż serie 90 i 100 otrzymał on ogon w kształcie "T" w celu zwiększenia powierzchni nośnej.

Seria 200 stała się tak popularna, że wkrótce Beechcraft zaczął pracować nad jego następcą. Wstępnie nazwano go Super King Air 300. W stosunku do B200 znacznie poprawiono aerodynamikę oraz wykorzystano w nim znacznie silniejsze silniki niż w poprzedniku (PT-6A-60A o mocy 1050 KM). Loty testowe samolotu rozpoczęły się w 1982. W 1988 rozpoczęto prace nad zastąpieniem tego modelu wskutek czego otrzymano Super King Air 350, który był przede wszystkim dłuższy o niemal metr. Zaprezentowany on został w 1989 i jest sprzedawany do dzisiaj (również bez przydomku "Super").

 

 

 
2. Schemat  

 Beechcraft King Air B200

Oferta sprzedaży

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 × Pratt & Whitney Canada PT6A-42 turbośmigłowe
Maksymalna moc 850 KM
Płatowiec  
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 16,61 m
Długość  13,34 m
Wysokość  4,57 m
Masy  
Masa własna
 3520 kg
Maksymalna masa startowa  5670 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  499 km/h
Prędkość podróżna  
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  12,5 m/s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pułap  10 700 m
Zasięg  3338 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj:

Hawker Beechcraft / Stany Zjednoczone

Model:

Beechcraft G58 Baron

 

 

Beechcraft Baron Jarosław Kania

Beechcraft G58 Baron - fot. Jarosław Kania / aviateam.pl

 

 

1. Historia modelu

Beechcraft Baron – amerykański, lekki dwusilnikowy samolot turystyczny, zaprezentowany w 1961 roku przez Beech Aircraft Corporation (obecnie Hawker Beechcraft). Samolot może pomieścić pilota i pięciu pasażerów. 65 samolotów Beechcraft Baron było wykorzystywanych przez Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych jako samoloty treningowe pod nazwą T-42 Cochise.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

Metalowa, dolnoplat

2.2. Wyposażenie


Silnik:
2 sześciocylindrowe silniki w układzie bokser doładowywane turbosprężarką Continental TSIO-520-WB o mocy każdy 329 KM (242 kW)

 

2.3. Warianty

 

 

 
3. Schemat  

beechcraft baronsch1

 

beechcraft baronsch2

Źródło: www.pilotfriend.com

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Beechcraft G58 Baron
Silnik, producent 2 x Continental TSIO-520-WB
Maksymalna moc 329 KM (242 kW) - każdy
Płatowiec dolnopłat (1 pilot + 5 pasażerów)
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11,53m
Długość  9,12m
Wysokość  2,79m
Masy  
Masa własna
 1822kg
Maksymalna masa startowa  2812kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  386 km/h
Prędkość podróżna  294 km/h
Prędkość minimalna  139 km/h
Wznoszenie maksymalne  
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  2277 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model: 77 Skipper

 

 

 Beechcraft 77 Skipper

 

 

 

1. Historia modelu

 Beechcraft model 77 Skipper to dwumiejscowy, samolot trójbiegowy o stałych biegach , pierwotnie zaprojektowany do szkolenia lotniczego , ale także do zwiedzania i osobistego latania.

 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  1 × Lycoming O-235 -L2C
Maksymalna moc  115 KM (86 kW)
Płatowiec  
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 9,14 m
Długość  7,32 m
Wysokość  2,41 m
Masy  
Masa własna
 
Maksymalna masa startowa  
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  195 km / h
Prędkość podróżna  
Prędkość minimalna  87 km / h)
Wznoszenie maksymalne  3,65 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Pułap  3930 m

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model: 76 Duchess

 

 

 

Beechcraft76DuchessC-GJFE02 

 

 

1. Historia modelu

 Beechcraft Model 76 Duchess – amerykański, dwusilnikowy samolot, produkowany przez wytwórnię Beechcraft. Na pokład może zabrać 3 pasażerów (opcjonalnie 5).

Beechcraft Duchess jest następcą jednosilnikowego Beechcraft Musketeer, produkowanego od 1963 roku. Prototyp Duchess został oblatany we wrześniu 1974 roku, a pierwszy egzemplarz produkcyjny 24 maja 1977 roku. Dostawy do Beech Aero Centers rozpoczęły się na początku 1978. Model 76 z założenia został zaprojektowany jako dwusilnikowy samolot treningowy dla Beech Aero Centers oraz by stanowić konkurencję dla Piper PA-44 Seminole i Cessna 310.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  •  Duchess to maszyna o metalowej konstrukcji z wolnonośnymi skrzydłami w układzie dolnopłata, dwoma silnikami Lycoming O-360-A1G6D i ogonem w kształcie litery "T". Podwozie chowane, trójpodporowe z przednim podparcie. Przednie do wnęki w kadłubie, główne do wnęk w gondolach silnikowych.

 

2.2. Wyposażenie

Podstawowe wyposażenie tablicy przyrządów:

  • .

 

Opcjonalne wyposażenie samolotu:

  • spadochronowy system ratunkowy

Silnik:

 2 x Lycoming O-360-A1G6D

 

2.3. Warianty

 

 

 
3. Schemat  

duchess
 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 x Lycoming O-360-A1G6D
Maksymalna moc  2 x 135 kW
Płatowiec  
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11,58 m
Długość  8,85 m
Wysokość  2,89 m
Masy  
Masa własna
 1100 kg
Maksymalna masa startowa  1780 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  317 km/h
Prędkość podróżna  305 km/h
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pułap  4876 m
Zasięg  1725 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model: 65,70,80 Queen Air

 

 

 


 

 beech65 marcdefontaine

 

1. Historia modelu

 Beechcraft Queen Air jest lekkim samolotem dwusilnikowy, wyprodukowany, przez Beechcraft w kilku różnych wersjach. Od 1960 do 1978 roku w oparciu o Twin Bonanza , z którym dzieliła kilka kluczowych komponentów, takich jak silniki, skrzydła, ogon i powierzchni, ale natomiast był wyposażony w większy kadłub dzięki któremu Queen Air był z tej serii  lepszym turbośmigłowym samolotem. Jest często używany jako prywatny samolot, narzędzie lub jako mały samolot podmiejski. Produkcje prowadzono przez 17 lat.

 

 

 
3. Schemat  

beech queen 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 × Lycoming IGSO-540 A1D
Maksymalna moc  380 KM (285 kW)
Płatowiec  
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 15,32 m
Długość  10,82 m
Wysokość  4,33 m
Masy  
Masa własna
 2393 kg
Maksymalna masa startowa  3992 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  400 km / h
Prędkość podróżna  294 km / h
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  6,5 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pułap  8170 m
Zasięg  1517 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model: 24 Sierra

 

 

 

 800px-BeechSierra

 

 

1. Historia modelu

 Model 23-24 Muszkieter Super III okazał użyteczność 200 KM (150 kW) silnikiem  płatowca Muszkieterów, ale konfiguracjia stałej skrzyni biegów zapobiegała w pełni korzystania z dodatkowej mocy wtryskiwanego Lycoming. Oczywistym rozwiązaniem było chowanie podwozia i taki był rezultat w modelu 24R.

Muszkieter Super R, A24R w 1970 roku po raz pierwszy model nowej chowanym wersji muszkieter, aby konkurować z Piper Arrow.

Przemianowany na "Sierra", w 1972 roku początkowy A24-R Sierra był zasilany Lycoming IO-360-A1B 200 KM (150 kW) i sprzedawany w standardowej cenie od 24.950 dolarów. Model 24R zakończył linię Beech pomiędzy modyfikowanymi biegami muszieterw i znacznie większym, szybszym, bardziej skomplikowanym i drogim Beechcraft Bonanza .

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  •  

 

2.2. Wyposażenie

Podstawowe wyposażenie tablicy przyrządów:

  • .

 

Opcjonalne wyposażenie samolotu:

  • spadochronowy system ratunkowy

Silnik:
1 × Continental IO-346- czterocylindrowy chłodzony powietrzem

 

 

2.3. Warianty

 

A24R Sierra 200

B24R Sierra 200
C24R Sierra 200
 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  1 × Continental IO-346- czterocylindrowy chłodzony powietrzem
Maksymalna moc  165 KM (123 kW)
Płatowiec  dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 9,98 m
Długość  7,82 m
Wysokość  2,51 m
Masy  
Masa własna
 624 kg
Maksymalna masa startowa  1089 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  235 km / h
Prędkość podróżna  189 kmh
Prędkość minimalna  117km/h
Wznoszenie maksymalne  3,70 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  1252 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model: 60 Duke

 

 

 1280px-Duke2

 

 

 

1. Historia modelu

 Beechcraft 60 Duke jest to amerykański -dwusilnikowy Stałopłat stworzony przez Beechcraft . Samolot ma nos na kole, chowane podwozie i kabinę ciśnieniową. Dwa silniki tłokowe z turbodoładowaniem, a także kabinę z upustem powietrza .

 

 

 
3. Schemat  

beechcraft-b60-duke-cutaway.jpg.500x400 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 × Lycoming TIO-541-E1C4 turbodoładowany sześciocylindrowy silnik
Maksymalna moc  380 KM (283 kW)
Płatowiec  Stałopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11,97 m
Długość  10,31 m
Wysokość  3,76 m
Masy  
Masa własna
 1939kg
Maksymalna masa startowa  3073kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  460 km / h
Prędkość podróżna  330 km / h
Prędkość minimalna  135 km / h
Wznoszenie maksymalne  8,1 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pułap  9145 m
Zasięg  1413 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model:19 Sport

 

 

 BeechcraftA23MusketeerC-FSJL

 

1. Historia modelu

 Beechcraft Muszkieter to rodzina jednosilnikowych, nisko-skrzydłowy, lekkich samolotów, który został wyprodukowany przez Beechcraft . Linia obejmuje model 19 Muszkieter Sport, model 23 Muszkieter, Niestandardowy i Sundowner, model 23-24 Muszkieter Super III z chowaniem biegów, modelu 24-R Sierra i wojskowej CT-134 Muszkietera .

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  •  

 

2.2. Wyposażenie

Podstawowe wyposażenie tablicy przyrządów:

  • .

 

Opcjonalne wyposażenie samolotu:

  • spadochronowy system ratunkowy

Silnik:
 1 × Continental IO-346- czterocylindrowy chłodzony powietrzem

 

2.3. Warianty

 

 

 

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  1 × Continental IO-346- czterocylindrowy chłodzony powietrzem
Maksymalna moc  165 KM (123 kW)
Płatowiec  Dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 9,98 m
Długość  7,82 m
Wysokość  2,51 m
Masy  
Masa własna
 624 kg
Maksymalna masa startowa  1089 kilogram
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  235 km / h
Prędkość podróżna  189 kmh
Prędkość minimalna  117km/h
Wznoszenie maksymalne  3,70 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pułap  4000 m
Zasięg  1252 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model: 50 Twin Bonanza

 

 

 

 BeechcraftJ50TwinBonanza

 

 

1. Historia modelu

 Beechcraft Bonanza model 50 Twin Bonanzato mały samolot dwusilnikowy zaprojektowany przez Beechcraft przeznaczony do transportu dla rynku biznesowego. Został on opracowany, aby wypełnić lukę w linii produktów Beechcraft pomiędzy pojedynczym silnikiem modelu 35 Bonanza i większego modelu 18 . Twin Bonanza jest o 50% większa niż Bonanza, ma mocniejsze silniki i jest znacznie cięższa, podczas gdy w jego najwcześniejsze postacie mają tylko połowę liczbę pasażerów Modelu 18.

 

 
3. Schemat  

twinbonanza-3v 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 × Lycoming GSO-480 -B1B6
Maksymalna moc  340 KM (253 kW)
Płatowiec  dolonopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
13,78 m
Długość  9,61 m
Wysokość  3,51 m
Masy  
Masa własna
 2270kg
Maksymalna masa startowa  3311 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  366 km/h
Prędkość podróżna  
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  8,2 m/s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  1600 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj:

Hawker Beechcraft / Stany Zjednoczone

Model:

Beechcraft G58 Baron

 

 

Beechcraft Baron Jarosław Kania

Beechcraft G58 Baron - fot. Jarosław Kania / aviateam.pl

 

 

1. Historia modelu

Beechcraft Baron – amerykański, lekki dwusilnikowy samolot turystyczny, zaprezentowany w 1961 roku przez Beech Aircraft Corporation (obecnie Hawker Beechcraft). Samolot może pomieścić pilota i pięciu pasażerów. 65 samolotów Beechcraft Baron było wykorzystywanych przez Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych jako samoloty treningowe pod nazwą T-42 Cochise.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

Metalowa, dolnoplat

2.2. Wyposażenie


Silnik:
2 sześciocylindrowe silniki w układzie bokser doładowywane turbosprężarką Continental TSIO-520-WB o mocy każdy 329 KM (242 kW)

 

2.3. Warianty

 

 

 
3. Schemat  

beechcraft baronsch1

 

beechcraft baronsch2

Źródło: www.pilotfriend.com

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Beechcraft G58 Baron
Silnik, producent 2 x Continental TSIO-520-WB
Maksymalna moc 329 KM (242 kW) - każdy
Płatowiec dolnopłat (1 pilot + 5 pasażerów)
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11,53m
Długość  9,12m
Wysokość  2,79m
Masy  
Masa własna
 1822kg
Maksymalna masa startowa  2812kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  386 km/h
Prędkość podróżna  294 km/h
Prędkość minimalna  139 km/h
Wznoszenie maksymalne  
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  2277 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model: 34 Twin Quad

 

 

 

 

 Beech Twin Quad 34

 

1. Historia modelu

Beechcraft model 34 "Twin-Quad" był to prototypowy samolot zaprojektowany i zbudowany przez Beechcraft w latach II wojny światowej i wojny koreańskiej . W tym czasie wielu producentów samolotów w Stanach Zjednoczonych przewidywało "wybóch" w lotnictwie cywilnym oraz duża liczba wzorów opuściła rysowników z ostatecznym niepowodzeniem. Model 34 był jedną z tych porażek, częściowo ze względu na jego niezwykły design, a częściowo dlatego, że z tysięcy ex-wojskowych samolotów transportowych, które były dostępne w tym momencie, za ułamek ceny nowego samolotu.

 

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  •  

 

2.2. Wyposażenie

Podstawowe wyposażenie tablicy przyrządów:

  • .

 

Opcjonalne wyposażenie samolotu:

  • spadochronowy system ratunkowy

Silnik:
S

 

 

2.3. Warianty

 

 

 
3. Schemat  

 bch34-1

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  4 × Lycoming GSO-580
Maksymalna moc  375 KM (280 kW)
Płatowiec  Górnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 21.34 m
Długość  16,15 m
Wysokość  5,18 m
Masy  
Masa własna
 
Maksymalna masa startowa  
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  370 km / h
Prędkość podróżna  
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pułap  7010 m
Zasięg  2335 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj:

 

Model: Beechcraft 17 Staggerwing

 

 

 

Beechcraft 17 Staggerwing 

 

 

1. Historia modelu

 

 Beechcraft model 17 Staggerwing jest to amerykański dwupłatowiec z nietypowym rozłorzeniem skrzydła (niższe skrzydło jest bardziej z przodu niż górne skrzydła), oblatany w 1932 r. Sprzedaż rozpoczęła się powoli. Wysoka cena pierwszego Staggerwings'a (pomiędzy US $ 14,000 i US $ 17.000, w zależności od pojemności silnika) odstraszałą potencjalnych nabywców już i tak niezadowolonych z ryneku samolotów cywilnych. Tylko 18 17s modelu zostało sprzedanych w ciągu 1933 r. czyli pierwszym roku produkcji, ale sprzedaż stale wzrastała. Każdy Staggerwing został zbudowany na zamówienie ręcznie. Luksusowa kabina, obita skórą i moherem , podniósła do pięciu pasażerów. Ostatecznie Staggerwing zdobył znaczne udziały w rynku samolotów pasażerskich. Do wybuchu II wojny światowej, Beechcraft sprzedał ponad 424 modelarskie 17.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  •  

 

2.2. Wyposażenie

Opcjonalne wyposażenie samolotu:

  • spadochronowy system ratunkowy

Silnik:
 

 1 × Pratt & Whitney R-985 -an-1 "Wasp Junior" Silnik gwiazdowy , 450 KM (340 kW) przy 2300 rpm

 

2.3. Warianty

 

 

 
3. Schemat  

 beechcraft-g-17-staggerwing

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  1 × Pratt & Whitney R-985 -an-1 "Wasp Junior" Silnik gwiazdowy ,
Maksymalna moc  450 KM
Płatowiec  dwópłatowiec
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 9,75 m
Długość  8,18 m
Wysokość  2,44 m
Masy  
Masa własna
 1150 kg
Maksymalna masa startowa  1930 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  341 km/h
Prędkość podróżna  325 km/h
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  7,6 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg 1078 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj:

Hawker Beechcraft / Stany Zjednoczone

Model:

Beechcraft King Air

 

 

Beechcraft Super King fot Stahlkocher

Beechcraft Super King - fot. wikipedia / uzyt. Stahlkocher

 

 

1. Historia modelu

Beechcraft King Air – nazwa rodziny dwusilnikowych pasażerskich samolotów produkowanych przez amerykańską firmę Beechcraft. King Air produkowany jest od 1964 r. i jest to najdłużej seryjnie produkowany cywilny samolot. Jest to jedyny ciągle produkowany turbośmigłowy samolot biznesowy (nie licząc Piaggio Avanti).

W maju 1963 r. Beechcraft rozpoczął loty testowe na pierwszym modelu King Air. Już 9 września 1964 r. pierwsza maszyna oznaczona jako Model 90 zeszła z taśmy produkcyjnej. Do końca 1968 dostarczono ponad 400 maszyn wyposażonych w silniki Pratt & Whitney PT-6A o mocy 500 KM.

Beechcraft King Air Model 100
Następnie 23 maja 1969 został zaprezentowany Model 100, który miał większą kabinę niż poprzednik. Później serię 100 poszerzono o modele A100 przeznaczonego dla użytku wojskowego oraz B100 z silnikiem Garrett TFE331 o mocy 715 KM, który wybrano, ponieważ firma Pratt & Whitney nie mogła dostarczyć jednostki napędowej odpowiadającej stawianym wymaganiom. Serię 100 przestano produkować w 1984.
Późniejsze udoskonalanie serii 90 zaowocowało modelami takimi jak: A90, B90, C90, C90-1, C90A, C90B, C90SE, C90GT, E90, F90 i F90-1. Linia "F" posiadała ogon w kształcie litery T, podobnie jak Model 200. Inne różnice były mało znaczące, oprócz silników stosowanych jako jednostki napędowe.
W lipcu 2005 na pokazach lotniczych w Oshkosh Beechcraft zaprezentował C90GT. Jest to mocniejsza wersja C90B, która ją zastąpiła. Samolot używa silników PT6A-135A o mocy 750 KM. Silnik ten charakteryzuje się zwiększoną wydajnością podczas lotów w czasie niskich temperatur, wyższą prędkością przelotu i prędkością wznoszenia. Osiągając 275 węzłów C90GT może konkurować z lekkimi odrzutowcami nowej generacji na krótkich i średnich dystansach, oferując znacznie przestronniejszą i wygodniejszą kabinę.
Popyt na modele o większe niż 90 i 100 spowodował stworzenie Super King Air 200, zarejestrowanego w 1973 z silnikiem PT-6A-41 o mocy 850 KM. W 1980 do produkcji wszedł ulepszony model B200 z silnikiem PT-6A-42 (bardziej wydajnym wariantem wcześniejszego -41), produkuje się go do dzisiaj jako King Air B200 (przydomek "Super" został odrzucony w 1996). Ponieważ B200 jest większy niż serie 90 i 100 otrzymał on ogon w kształcie "T" w celu zwiększenia powierzchni nośnej.
Seria 200 stała się tak popularna, że wkrótce Beechcraft zaczął pracować nad jego następcą. Wstępnie nazwano go Super King Air 300. W stosunku do B200 znacznie poprawiono aerodynamikę oraz wykorzystano w nim znacznie silniejsze silniki niż w poprzedniku (PT-6A-60A o mocy 1050 KM). Loty testowe samolotu rozpoczęły się w 1982. W 1988 rozpoczęto prace nad zastąpieniem tego modelu wskutek czego otrzymano Super King Air 350, który był przede wszystkim dłuższy o niemal metr. Zaprezentowany on został w 1989 i jest sprzedawany do dzisiaj (również bez przydomku "Super").
24 czerwca 1996 z taśmy produkcyjnej zszedł pięciotysięczny King Air.
Podczas kadencji prezydenta USA Lyndona Johnsona samolot ten, a konkretnie model B90 USAF używało do transportowania Johnsona między Bazą Lotniczą Bergstrom, a rodzinną posiadłością w pobliżu Johnson City (Teksas). Kiedy prezydent znajdował się na pokładzie maszyna otrzymywała kryptonim Air Force One.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

Wśród modeli można wyróżnić trzy główne: mały o konwencjonalnym ogonie C90GT, średni o ogonie w kształcie litery T B200 oraz największy również o ogonie "typu T" 350. Ceny nowych maszyn wahają się między 3, a 7 milionami USD.

2.2. Wyposażenie


Silnik:
2 × Pratt & Whitney Canada PT6A-42 turbośmigłowe o mocy 850 KM

2.3. Warianty

 

 

 
3. Schemat  

Beechcraft King Air schemat

Dokumentacja techniczna samolotu

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Beechcraft King Air
Silnik, producent 2 × Pratt & Whitney Canada PT6A-42 turbośmigłowe
Maksymalna moc  850 KM
Płatowiec  dolnopłat / 13 miejsc
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 16,61 m
Długość  13,34 m
Wysokość  4,57 m
Masy  
Masa własna
 3520 kg
Maksymalna masa startowa  5670 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  499 km/h
Prędkość podróżna  
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  12,5 m/s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  3338 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}