Beechcraft
Beechcraft 390 Premier

Hawker Beechcraft 390 Premier - www.wikimedia.org
Beechcraft Premier I to lekki samolot odrzutowy wykonane przez firmy Raytheon / Hawker Beechcraft. Samolot został zaprojektowany jako konkurencja dla serii Cessna CitationJet. Projekty Premiera powstały w w 1994 roku pod nazwą PD-374. Model samolot został oficjalnie przedstawiony na dorocznej konwencji Business Aviation Association we wrześniu 1995 r. Budowa pierwszego prototypu rozpoczęła się pod koniec 1996 roku. Jego pierwszy lot odbył się 22 grudnia 1998 r. W celach badawczych zostały zbudowane cztery prototypy. Certyfikacja typu FAA została wydane w dniu 23 marca 2001 roku.
Beechcraft Premier I jest wykonany z wytrzymałego kompozytu, włókna węglowo / epoksydowego. Samolot może zostać zakwalifikowany jako lekka maszyna z przeznaczeniem dla jednego pilota.
Dane techniczne:
Długość: 46 ft 0 in (14,02 m) Rozpiętość skrzydeł : 44 ft 6 in (13,56) Wysokość: 15 ft 4 (4,67 m) Powierzchnia skrzydeł: 247,0 m² (22,95 m²) Masa własna : 7996 funtów (3627 kilogram) Max. masa startowa : 12500 funtów (5670 kilogramów) Napęd: 2 × Williams FJ44 -2A turbowentylatorowych , 2300 funt (10,23 kN) każdy
Prędkość maksymalna : 530 mph (461 węzłów, 854 kilometrów na godzinę) na 33000 stóp (10060 m) (max cruise) Zasięg : 1645 km (1430 NMI , 2648 km) z jednego pilota i czterech pasażerów Pułap : 41000 stóp (12500 m)
Producent / Kraj: Beechcraft USA
|
|
Model: 2000 Starship
|
|
|
|

|
|
1. Historia modelu
Beechcraft Starship to dwusilnikowy samolot pasażerski, wyposażony w kabinę ciśnieniową oraz 6 miejsc pasażerskich, produkowany przez wytwórnię Beechcraft. Projekt Starship rozpoczął się w roku 1979 jako studium samolotu mającego zastąpić samoloty rodziny King Air w roli turbośmigłowego samolotu dyspozycyjnego. 25 sierpnia 1982, firma Beechcraft zakontraktowała z firmą Scaled Composites budowę prototypu w skali 85% oryginału. Pierwszy lot prototypu odbył się w sierpniu 1983 . Samolot był pozbawiony systemu hermetyzacji i certyfikowanej awioniki, prócz tego wykonano go z materiałów odbiegających od tych, jakie planowano zastosować w modelu produkcyjnym. Następnie zbudowano trzy prototypy pełnowymiarowe: NC-1, który służył do testów aerodynamicznych oraz prób w locie, NC-2, na którym testowano awionikę i instalacje pokładowe oraz NC-3, na którym testowano zespoły napędowe. Pierwszy lot NC-1 wykonano 15 lutego 1986. Program opóźniano kilkakrotnie z przyczyn technicznych, pierwszy egzemplarz produkcyjny wzbił się w powietrze 25 kwietnia 1989.
|
|
2. Opis
|
|
2.1. Konstrukcja
- Warto zwrócić uwagę na konstrukcję epoksydowo-węglową, usterzenie w układzie kaczki, brak statecznika pionowego oraz zamontowanie silników w układzie pchającym[4]. Rozważano kilka konfiguracji usterzenia, ostatecznie wybrano układ kaczki. Samolot zachowuje się bardzo poprawnie w zakresie niskich prędkości, ponieważ wysunięty do przodu statecznik ulega przeciągnięciu jako pierwszy co powoduje wytworzenie momentu pochylającego i ponowne rozpędzenie samolotu[5]. Tradycyjnie umiejscowiony statecznik przenosiłby drgania z silników do kabiny powodując zwiększenie hałasu, wobec tego wymaganą sterowność i stateczność kierunkową uzyskano przez przeniesienie steru kierunku na powiększone winglety[6]. Umiejscowienie silników w układzie pchającym powoduje zmniejszenie hałasu poprzez uniknięcie opływu strumienia zaśmigłowego wokół kadłuba samolotu. Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem było zamontowanie awioniki typu Glass cockpit, jako pierwsze tego typu rozwiązanie w samolocie dyspozycyjnym[1]. Dostawcą awioniki była firma Rockwell Collins.
|
|
|
|
3. Schemat |
|
|
Oferta sprzedaży
|
4. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
2 x silnik turbinowy Pratt & Whitney Canada PT6A-67A |
Maksymalna moc |
2 x 890kW (1200 hp) |
Płatowiec |
|
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
16,6 m |
Długość |
14,1 m |
Wysokość |
3,9 m |
Masy |
|
Masa własna
|
4 574 kg |
Maksymalna masa startowa |
6 759 kg |
Masa użyteczna |
|
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
335 kn (620 km/h) |
Prędkość podróżna |
307 kn (568 km/h) |
Prędkość minimalna |
97 kn (180 km/h) |
Wznoszenie maksymalne |
1 450 ft/min (7 m/s) |
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pułap |
41 000 ft (12 497 m) |
Zasięg |
1 576 nm (2 536 km) |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj: Beechcraft USA
|
|
Model: 1900 Airliner
|
|
|
|
|
|
1. Historia modelu
Beechcraft 1900 - to 19 osobowy, turbośmigłowy samolot produkowany przez Beechcraft. Samolot ten wykorzystywany jest do lotów komercyjnych, prywatnych, pasażerskich i towarowych na poziomie regionalnym. Był produkowany w latach 1982-2002.
|
|
|
|
2. Schemat |
|
|
Oferta sprzedaży
|
3. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
2x Pratt & Whitney Canada PT6A-67D |
Maksymalna moc |
|
Płatowiec |
|
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
17,64 m |
Długość |
17,62 m |
Wysokość |
4,72 m |
Masy |
|
Masa własna
|
4732 kg |
Maksymalna masa startowa |
7764 kg |
Masa użyteczna |
|
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
|
Prędkość podróżna |
518 km/h |
Prędkość minimalna |
|
Wznoszenie maksymalne |
|
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pułap |
7620 m |
Zasięg |
707 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj: Beechcraft USA
|
|
Model: 99 Airliner
|
|
|
|
|
|
1. Historia modelu
Beechcraft model 99 jest to cywilny samolot produkowany przez Beechcraft . Znany jest również jako Beech 99 Airliner i Commuter 99. 99 to dwusilnikowy, bezciśnieniowy, 17 miejscowy (15 pasażerów) samolot turbośmigłowy, pochodzący od wcześniejszego Beechcraft King Air i Queen Air. Za pomocą skrzydeł Queen Air, a silnika i gondoli z King Air oraz podsystemów z obu, ale z unikalna struktura nosa była używana tylko na 99.
|
|
2. Opis
|
|
2.1. Konstrukcja
- Beechcraft model 99 jest to cywilny samolot produkowany przez Beechcraft . Znany jest również jako Beech 99 Airliner i Commuter 99. 99 to dwusilnikowy, bezciśnieniowy, 17 miejscowy (15 pasażerów) samolot turbośmigłowy, pochodzący od wcześniejszego Beechcraft King Air i Queen Air. Za pomocą skrzydeł Queen Air, a silnika i gondoli z King Air oraz podsystemów z obu, ale z unikalna struktura nosa była używana tylko na 99.
Zaprojektowany w 1960 roku jako zamiennik Beechcraft Model 18 , jego pierwszy lot odbył w lipcu 1966 roku. Otrzymał certyfikat typu, 2 maja 1968 roku. Sześćdziesiąt dwa samoloty zostały dostarczone do końca roku.
W 1984 roku, Beechcraft 1900 , pod ciężarem 19-osób, został wprowadzony do obserwacji w powietrzu.
2.2. Warianty
- 99 Samolot
- 99 wykonawczy
- 99A Samolot
- A99A Airliner
- B99 Samolot
- B99 wykonawczy
- C99 Commuter
|
|
|
|
3. Schemat |
|
|
Oferta sprzedaży
|
4. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
2 × Pratt & Whitney PT6A-20, -27. lub -36 turbośmigłowy |
Maksymalna moc |
|
Płatowiec |
|
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
13,98 m |
Długość |
13,58 m |
Wysokość |
4,37 m |
Masy |
|
Masa własna
|
2.515 kg |
Maksymalna masa startowa |
4727 kg |
Masa użyteczna |
|
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
380 km / h |
Prędkość podróżna |
347 km / h |
Prędkość minimalna |
|
Wznoszenie maksymalne |
8,63 m / s |
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pułap |
7988 m |
Zasięg |
1686 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj: Beechcraft USA
|
|
Model: 95 Travel Air
|
|
|
|
|
|
1. Historia modelu
Beechcraft Air Travel był dwusilnikowym rozwojem Beechcraft Bonanza . Został on zaprojektowany, aby wypełnić lukę pomiędzy pojedynczym silnikiem modelu 35 Bonanza i znacznie większego modelu 50 Twin-Bonanza .
|
|
2. Opis
|
|
2.1. Konstrukcja
- Zaprojektowany jako konkurenja do Cessna 310 i Piper Apache , Travel Air (opracowany jako Badger) miał wiele cech konstrukcyjnych innych niż w poprzednich samolotach Beechcraft. Jej podstawową konstrukcję z modelu 35 Bonanza zmieniło wyposażonie w pionowy stabilizator od T-34 Mentor i dwóch silników czterocylindrowych. Jego skrzydła zostały wypożyczone od dużego modelu 50 Twin Bonanza , wraz z skrajnie grubsza aluminiową krawędzią. Systemy podwozia została podjęte z United States Navy Mentor, które miało silniejszą strukture zbudowana przy szkoleniu pilotów w późniejszych lądowaniach na lotniskowcach. Moc zawarta pochodzi z modeli z 1958 roku , dwa Lycoming O-360-A1A w 180 KM (130 kW) przy 2700rpm każdego. Z 75% mocy, Air Travel był zdolny 200 mph na 7500 stóp .
|
|
|
|
3. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
2 × Lycoming IO-360 -B1B chłodzony powietrzem |
Maksymalna moc |
180 KM (134 kW) |
Płatowiec |
dolnoplat |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
11,53 m |
Długość |
7,90 m |
Wysokość |
2,90 m |
Masy |
|
Masa własna
|
1159 kg |
Maksymalna masa startowa |
1905 kg |
Masa użyteczna |
|
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
338 km / h |
Prędkość podróżna |
314 km / h |
Prędkość minimalna |
113 km / h |
Wznoszenie maksymalne |
6,3 m / s |
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pułap |
5500 m |
Zasięg |
1880 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj:
|
Hawker Beechcraft / Stany Zjednoczone |
Model:
|
Beechcraft King Air
|
|
|

Beechcraft Super King - fot. wikipedia / uzyt. Stahlkocher
|
|
1. Historia modelu
Beechcraft King Air – nazwa rodziny dwusilnikowych pasażerskich samolotów produkowanych przez amerykańską firmę Beechcraft. King Air produkowany jest od 1964 r. i jest to najdłużej seryjnie produkowany cywilny samolot. Jest to jedyny ciągle produkowany turbośmigłowy samolot biznesowy (nie licząc Piaggio Avanti).
W maju 1963 r. Beechcraft rozpoczął loty testowe na pierwszym modelu King Air. Już 9 września 1964 r. pierwsza maszyna oznaczona jako Model 90 zeszła z taśmy produkcyjnej. Do końca 1968 dostarczono ponad 400 maszyn wyposażonych w silniki Pratt & Whitney PT-6A o mocy 500 KM.
Beechcraft King Air Model 100 Następnie 23 maja 1969 został zaprezentowany Model 100, który miał większą kabinę niż poprzednik. Później serię 100 poszerzono o modele A100 przeznaczonego dla użytku wojskowego oraz B100 z silnikiem Garrett TFE331 o mocy 715 KM, który wybrano, ponieważ firma Pratt & Whitney nie mogła dostarczyć jednostki napędowej odpowiadającej stawianym wymaganiom. Serię 100 przestano produkować w 1984. Późniejsze udoskonalanie serii 90 zaowocowało modelami takimi jak: A90, B90, C90, C90-1, C90A, C90B, C90SE, C90GT, E90, F90 i F90-1. Linia "F" posiadała ogon w kształcie litery T, podobnie jak Model 200. Inne różnice były mało znaczące, oprócz silników stosowanych jako jednostki napędowe. W lipcu 2005 na pokazach lotniczych w Oshkosh Beechcraft zaprezentował C90GT. Jest to mocniejsza wersja C90B, która ją zastąpiła. Samolot używa silników PT6A-135A o mocy 750 KM. Silnik ten charakteryzuje się zwiększoną wydajnością podczas lotów w czasie niskich temperatur, wyższą prędkością przelotu i prędkością wznoszenia. Osiągając 275 węzłów C90GT może konkurować z lekkimi odrzutowcami nowej generacji na krótkich i średnich dystansach, oferując znacznie przestronniejszą i wygodniejszą kabinę. Popyt na modele o większe niż 90 i 100 spowodował stworzenie Super King Air 200, zarejestrowanego w 1973 z silnikiem PT-6A-41 o mocy 850 KM. W 1980 do produkcji wszedł ulepszony model B200 z silnikiem PT-6A-42 (bardziej wydajnym wariantem wcześniejszego -41), produkuje się go do dzisiaj jako King Air B200 (przydomek "Super" został odrzucony w 1996). Ponieważ B200 jest większy niż serie 90 i 100 otrzymał on ogon w kształcie "T" w celu zwiększenia powierzchni nośnej. Seria 200 stała się tak popularna, że wkrótce Beechcraft zaczął pracować nad jego następcą. Wstępnie nazwano go Super King Air 300. W stosunku do B200 znacznie poprawiono aerodynamikę oraz wykorzystano w nim znacznie silniejsze silniki niż w poprzedniku (PT-6A-60A o mocy 1050 KM). Loty testowe samolotu rozpoczęły się w 1982. W 1988 rozpoczęto prace nad zastąpieniem tego modelu wskutek czego otrzymano Super King Air 350, który był przede wszystkim dłuższy o niemal metr. Zaprezentowany on został w 1989 i jest sprzedawany do dzisiaj (również bez przydomku "Super"). 24 czerwca 1996 z taśmy produkcyjnej zszedł pięciotysięczny King Air. Podczas kadencji prezydenta USA Lyndona Johnsona samolot ten, a konkretnie model B90 USAF używało do transportowania Johnsona między Bazą Lotniczą Bergstrom, a rodzinną posiadłością w pobliżu Johnson City (Teksas). Kiedy prezydent znajdował się na pokładzie maszyna otrzymywała kryptonim Air Force One.
|
|
2. Opis
|
|
2.1. Konstrukcja
Wśród modeli można wyróżnić trzy główne: mały o konwencjonalnym ogonie C90GT, średni o ogonie w kształcie litery T B200 oraz największy również o ogonie "typu T" 350. Ceny nowych maszyn wahają się między 3, a 7 milionami USD.
2.2. Wyposażenie
Silnik: 2 × Pratt & Whitney Canada PT6A-42 turbośmigłowe o mocy 850 KM
|
|
|
|
3. Schemat |
|

Dokumentacja techniczna samolotu
|
Oferta sprzedaży
|
4. Dane techniczne
Typ samolotu |
Beechcraft King Air
|
Silnik, producent |
2 × Pratt & Whitney Canada PT6A-42 turbośmigłowe |
Maksymalna moc |
850 KM |
Płatowiec |
dolnopłat / 13 miejsc |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
16,61 m |
Długość |
13,34 m |
Wysokość |
4,57 m |
Masy |
|
Masa własna
|
3520 kg |
Maksymalna masa startowa |
5670 kg |
Masa użyteczna |
|
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
499 km/h |
Prędkość podróżna |
|
Prędkość minimalna |
|
Wznoszenie maksymalne |
12,5 m/s |
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pojemność zbiorników paliwa |
|
Zasięg |
3338 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj: Beechcraft USA
|
|
Model: 90 i 100 King Air
|
|
|
|
|
|
1. Historia modelu
Beechcraft King Air – nazwa rodziny dwusilnikowych pasażerskich samolotów produkowanych przez amerykańską firmę Beechcraft. King Air produkowany jest od 1964 r. i jest to najdłużej seryjnie produkowany cywilny samolot. Jest to jedyny ciągle produkowany turbośmigłowy samolot biznesowy (nie licząc Piaggio Avanti).
Wśród modeli można wyróżnić trzy główne: mały o konwencjonalnym ogonie C90GT, średni o ogonie w kształcie litery T B200 oraz największy również o ogonie "typu T" 350. Ceny nowych maszyn wahają się między 3 a 7 milionami USD.
W maju 1963 r. Beechcraft rozpoczął loty testowe na pierwszym modelu King Air. Już 9 września 1964 r. pierwsza maszyna oznaczona jako Model 90 zeszła z taśmy produkcyjnej. Do końca 1968 dostarczono ponad 400 maszyn wyposażonych w silniki Pratt & Whitney PT-6A o mocy 500 KM.
Następnie 23 maja 1969 został zaprezentowany Model 100, który miał większą kabinę niż poprzednik. Później serię 100 poszerzono o modele A100 przeznaczonego dla użytku wojskowego oraz B100 z silnikiem Garrett TFE331 o mocy 715 KM, który wybrano, ponieważ firma Pratt & Whitney nie mogła dostarczyć jednostki napędowej odpowiadającej stawianym wymaganiom. Serię 100 przestano produkować w 1984.
Późniejsze udoskonalanie serii 90 zaowocowało modelami takimi jak: A90, B90, C90, C90-1, C90A, C90B, C90SE, C90GT, E90, F90 i F90-1. Linia "F" posiadała ogon w kształcie litery T, podobnie jak Model 200. Inne różnice były mało znaczące, oprócz silników stosowanych jako jednostki napędowe.
W lipcu 2005 na pokazach lotniczych w Oshkosh Beechcraft zaprezentował C90GT. Jest to mocniejsza wersja C90B, która ją zastąpiła. Samolot używa silników PT6A-135A o mocy 750 KM. Silnik ten charakteryzuje się zwiększoną wydajnością podczas lotów w czasie niskich temperatur, wyższą prędkością przelotu i prędkością wznoszenia. Osiągając 275 węzłów C90GT może konkurować z lekkimi odrzutowcami nowej generacji na krótkich i średnich dystansach, oferując znacznie przestronniejszą i wygodniejszą kabinę.
Popyt na modele o większe niż 90 i 100 spowodował stworzenie Super King Air 200, zarejestrowanego w 1973 z silnikiem PT-6A-41 o mocy 850 KM. W 1980 do produkcji wszedł ulepszony model B200 z silnikiem PT-6A-42 (bardziej wydajnym wariantem wcześniejszego -41), produkuje się go do dzisiaj jako King Air B200 (przydomek "Super" został odrzucony w 1996). Ponieważ B200 jest większy niż serie 90 i 100 otrzymał on ogon w kształcie "T" w celu zwiększenia powierzchni nośnej.
Seria 200 stała się tak popularna, że wkrótce Beechcraft zaczął pracować nad jego następcą. Wstępnie nazwano go Super King Air 300. W stosunku do B200 znacznie poprawiono aerodynamikę oraz wykorzystano w nim znacznie silniejsze silniki niż w poprzedniku (PT-6A-60A o mocy 1050 KM). Loty testowe samolotu rozpoczęły się w 1982. W 1988 rozpoczęto prace nad zastąpieniem tego modelu wskutek czego otrzymano Super King Air 350, który był przede wszystkim dłuższy o niemal metr. Zaprezentowany on został w 1989 i jest sprzedawany do dzisiaj (również bez przydomku "Super").
|
|
|
|
2. Schemat |
|

|
Oferta sprzedaży
|
3. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
2 × Pratt & Whitney Canada PT6A-42 turbośmigłowe |
Maksymalna moc |
850 KM |
Płatowiec |
|
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
16,61 m |
Długość |
13,34 m |
Wysokość |
4,57 m |
Masy |
|
Masa własna
|
3520 kg |
Maksymalna masa startowa |
5670 kg |
Masa użyteczna |
|
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
499 km/h |
Prędkość podróżna |
|
Prędkość minimalna |
|
Wznoszenie maksymalne |
12,5 m/s |
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pułap |
10 700 m |
Zasięg |
3338 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj:
|
Hawker Beechcraft / Stany Zjednoczone |
Model:
|
Beechcraft G58 Baron
|
|
|

Beechcraft G58 Baron - fot. Jarosław Kania / aviateam.pl
|
|
1. Historia modelu
Beechcraft Baron – amerykański, lekki dwusilnikowy samolot turystyczny, zaprezentowany w 1961 roku przez Beech Aircraft Corporation (obecnie Hawker Beechcraft). Samolot może pomieścić pilota i pięciu pasażerów. 65 samolotów Beechcraft Baron było wykorzystywanych przez Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych jako samoloty treningowe pod nazwą T-42 Cochise.
|
|
2. Opis
|
|
2.1. Konstrukcja
Metalowa, dolnoplat
2.2. Wyposażenie
Silnik: 2 sześciocylindrowe silniki w układzie bokser doładowywane turbosprężarką Continental TSIO-520-WB o mocy każdy 329 KM (242 kW)
2.3. Warianty
|
|
|
|
3. Schemat |
|


Źródło: www.pilotfriend.com
|
Oferta sprzedaży
|
4. Dane techniczne
Typ samolotu |
Beechcraft G58 Baron |
Silnik, producent |
2 x Continental TSIO-520-WB |
Maksymalna moc |
329 KM (242 kW) - każdy |
Płatowiec |
dolnopłat (1 pilot + 5 pasażerów) |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
11,53m |
Długość |
9,12m |
Wysokość |
2,79m |
Masy |
|
Masa własna
|
1822kg |
Maksymalna masa startowa |
2812kg |
Masa użyteczna |
|
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
386 km/h |
Prędkość podróżna |
294 km/h |
Prędkość minimalna |
139 km/h |
Wznoszenie maksymalne |
|
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pojemność zbiorników paliwa |
|
Zasięg |
2277 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj: Beechcraft USA
|
|
Model: 77 Skipper
|
|
|
|

|
|
1. Historia modelu
Beechcraft model 77 Skipper to dwumiejscowy, samolot trójbiegowy o stałych biegach , pierwotnie zaprojektowany do szkolenia lotniczego , ale także do zwiedzania i osobistego latania.
|
|
|
|
2. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
1 × Lycoming O-235 -L2C |
Maksymalna moc |
115 KM (86 kW) |
Płatowiec |
|
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
9,14 m |
Długość |
7,32 m |
Wysokość |
2,41 m |
Masy |
|
Masa własna
|
|
Maksymalna masa startowa |
|
Masa użyteczna |
|
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
195 km / h |
Prędkość podróżna |
|
Prędkość minimalna |
87 km / h) |
Wznoszenie maksymalne |
3,65 m / s |
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pojemność zbiorników paliwa |
|
Pułap |
3930 m |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj: Beechcraft USA
|
|
Model: 76 Duchess
|
|
|
|
|
|
1. Historia modelu
Beechcraft Model 76 Duchess – amerykański, dwusilnikowy samolot, produkowany przez wytwórnię Beechcraft. Na pokład może zabrać 3 pasażerów (opcjonalnie 5).
Beechcraft Duchess jest następcą jednosilnikowego Beechcraft Musketeer, produkowanego od 1963 roku. Prototyp Duchess został oblatany we wrześniu 1974 roku, a pierwszy egzemplarz produkcyjny 24 maja 1977 roku. Dostawy do Beech Aero Centers rozpoczęły się na początku 1978. Model 76 z założenia został zaprojektowany jako dwusilnikowy samolot treningowy dla Beech Aero Centers oraz by stanowić konkurencję dla Piper PA-44 Seminole i Cessna 310.
|
|
2. Opis
|
|
2.1. Konstrukcja
- Duchess to maszyna o metalowej konstrukcji z wolnonośnymi skrzydłami w układzie dolnopłata, dwoma silnikami Lycoming O-360-A1G6D i ogonem w kształcie litery "T". Podwozie chowane, trójpodporowe z przednim podparcie. Przednie do wnęki w kadłubie, główne do wnęk w gondolach silnikowych.
2.2. Wyposażenie
Podstawowe wyposażenie tablicy przyrządów:
Opcjonalne wyposażenie samolotu:
- spadochronowy system ratunkowy
Silnik:
2 x Lycoming O-360-A1G6D
2.3. Warianty
|
|
|
|
3. Schemat |
|

|
Oferta sprzedaży
|
4. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
2 x Lycoming O-360-A1G6D |
Maksymalna moc |
2 x 135 kW |
Płatowiec |
|
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
11,58 m |
Długość |
8,85 m |
Wysokość |
2,89 m |
Masy |
|
Masa własna
|
1100 kg |
Maksymalna masa startowa |
1780 kg |
Masa użyteczna |
|
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
317 km/h |
Prędkość podróżna |
305 km/h |
Prędkość minimalna |
|
Wznoszenie maksymalne |
|
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pułap |
4876 m |
Zasięg |
1725 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj: Beechcraft USA
|
|
Model: 65,70,80 Queen Air
|
|
|
|

|
|
1. Historia modelu
Beechcraft Queen Air jest lekkim samolotem dwusilnikowy, wyprodukowany, przez Beechcraft w kilku różnych wersjach. Od 1960 do 1978 roku w oparciu o Twin Bonanza , z którym dzieliła kilka kluczowych komponentów, takich jak silniki, skrzydła, ogon i powierzchni, ale natomiast był wyposażony w większy kadłub dzięki któremu Queen Air był z tej serii lepszym turbośmigłowym samolotem. Jest często używany jako prywatny samolot, narzędzie lub jako mały samolot podmiejski. Produkcje prowadzono przez 17 lat.
|
|
|
|
3. Schemat |
|
|
Oferta sprzedaży
|
4. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
2 × Lycoming IGSO-540 A1D |
Maksymalna moc |
380 KM (285 kW) |
Płatowiec |
|
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
15,32 m |
Długość |
10,82 m |
Wysokość |
4,33 m |
Masy |
|
Masa własna
|
2393 kg
|
Maksymalna masa startowa |
3992 kg |
Masa użyteczna |
|
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
400 km / h |
Prędkość podróżna |
294 km / h |
Prędkość minimalna |
|
Wznoszenie maksymalne |
6,5 m / s |
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pułap |
8170 m |
Zasięg |
1517 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj: Beechcraft USA
|
|
Model: 24 Sierra
|
|
|
|

|
|
1. Historia modelu
Model 23-24 Muszkieter Super III okazał użyteczność 200 KM (150 kW) silnikiem płatowca Muszkieterów, ale konfiguracjia stałej skrzyni biegów zapobiegała w pełni korzystania z dodatkowej mocy wtryskiwanego Lycoming. Oczywistym rozwiązaniem było chowanie podwozia i taki był rezultat w modelu 24R.
Muszkieter Super R, A24R w 1970 roku po raz pierwszy model nowej chowanym wersji muszkieter, aby konkurować z Piper Arrow.
Przemianowany na "Sierra", w 1972 roku początkowy A24-R Sierra był zasilany Lycoming IO-360-A1B 200 KM (150 kW) i sprzedawany w standardowej cenie od 24.950 dolarów. Model 24R zakończył linię Beech pomiędzy modyfikowanymi biegami muszieterw i znacznie większym, szybszym, bardziej skomplikowanym i drogim Beechcraft Bonanza .
|
|
2. Opis
|
|
2.1. Konstrukcja
2.2. Wyposażenie
Podstawowe wyposażenie tablicy przyrządów:
Opcjonalne wyposażenie samolotu:
- spadochronowy system ratunkowy
Silnik: 1 × Continental IO-346- czterocylindrowy chłodzony powietrzem
2.3. Warianty
|
|
A24R Sierra 200
- B24R Sierra 200
- C24R Sierra 200
|
|
3. Schemat |
|
|
Oferta sprzedaży
|
4. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
1 × Continental IO-346- czterocylindrowy chłodzony powietrzem |
Maksymalna moc |
165 KM (123 kW) |
Płatowiec |
dolnopłat |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
9,98 m |
Długość |
7,82 m |
Wysokość |
2,51 m |
Masy |
|
Masa własna
|
624 kg |
Maksymalna masa startowa |
1089 kg |
Masa użyteczna |
|
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
235 km / h |
Prędkość podróżna |
189 kmh |
Prędkość minimalna |
117km/h |
Wznoszenie maksymalne |
3,70 m / s |
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pojemność zbiorników paliwa |
|
Zasięg |
1252 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj: Beechcraft USA
|
|
Model: 60 Duke
|
|
|
|

|
|
1. Historia modelu
Beechcraft 60 Duke jest to amerykański -dwusilnikowy Stałopłat stworzony przez Beechcraft . Samolot ma nos na kole, chowane podwozie i kabinę ciśnieniową. Dwa silniki tłokowe z turbodoładowaniem, a także kabinę z upustem powietrza .
|
|
|
|
3. Schemat |
|
|
Oferta sprzedaży
|
4. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
2 × Lycoming TIO-541-E1C4 turbodoładowany sześciocylindrowy silnik |
Maksymalna moc |
380 KM (283 kW) |
Płatowiec |
Stałopłat |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
11,97 m |
Długość |
10,31 m |
Wysokość |
3,76 m |
Masy |
|
Masa własna
|
1939kg |
Maksymalna masa startowa |
3073kg |
Masa użyteczna |
|
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
460 km / h |
Prędkość podróżna |
330 km / h |
Prędkość minimalna |
135 km / h |
Wznoszenie maksymalne |
8,1 m / s |
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pułap |
9145 m |
Zasięg |
1413 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj: Beechcraft USA
|
|
Model:19 Sport
|
|
|
|

|
|
1. Historia modelu
Beechcraft Muszkieter to rodzina jednosilnikowych, nisko-skrzydłowy, lekkich samolotów, który został wyprodukowany przez Beechcraft . Linia obejmuje model 19 Muszkieter Sport, model 23 Muszkieter, Niestandardowy i Sundowner, model 23-24 Muszkieter Super III z chowaniem biegów, modelu 24-R Sierra i wojskowej CT-134 Muszkietera .
|
|
2. Opis
|
|
2.1. Konstrukcja
2.2. Wyposażenie
Podstawowe wyposażenie tablicy przyrządów:
Opcjonalne wyposażenie samolotu:
- spadochronowy system ratunkowy
Silnik: 1 × Continental IO-346- czterocylindrowy chłodzony powietrzem
2.3. Warianty
|
|
|
|
4. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
1 × Continental IO-346- czterocylindrowy chłodzony powietrzem |
Maksymalna moc |
165 KM (123 kW) |
Płatowiec |
Dolnopłat |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
9,98 m |
Długość |
7,82 m |
Wysokość |
2,51 m |
Masy |
|
Masa własna
|
624 kg |
Maksymalna masa startowa |
1089 kilogram |
Masa użyteczna |
|
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
235 km / h |
Prędkość podróżna |
189 kmh |
Prędkość minimalna |
117km/h |
Wznoszenie maksymalne |
3,70 m / s |
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pułap |
4000 m |
Zasięg |
1252 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj: Beechcraft USA
|
|
Model: 50 Twin Bonanza
|
|
|
|

|
|
1. Historia modelu
Beechcraft Bonanza model 50 Twin Bonanzato mały samolot dwusilnikowy zaprojektowany przez Beechcraft przeznaczony do transportu dla rynku biznesowego. Został on opracowany, aby wypełnić lukę w linii produktów Beechcraft pomiędzy pojedynczym silnikiem modelu 35 Bonanza i większego modelu 18 . Twin Bonanza jest o 50% większa niż Bonanza, ma mocniejsze silniki i jest znacznie cięższa, podczas gdy w jego najwcześniejsze postacie mają tylko połowę liczbę pasażerów Modelu 18.
|
|
|
|
3. Schemat |
|
|
Oferta sprzedaży
|
4. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
2 × Lycoming GSO-480 -B1B6 |
Maksymalna moc |
340 KM (253 kW) |
Płatowiec |
dolonopłat |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
13,78 m |
Długość |
9,61 m |
Wysokość |
3,51 m |
Masy |
|
Masa własna
|
2270kg |
Maksymalna masa startowa |
3311 kg |
Masa użyteczna |
|
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
366 km/h |
Prędkość podróżna |
|
Prędkość minimalna |
|
Wznoszenie maksymalne |
8,2 m/s |
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pojemność zbiorników paliwa |
|
Zasięg |
1600 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj:
|
Hawker Beechcraft / Stany Zjednoczone |
Model:
|
Beechcraft G58 Baron
|
|
|

Beechcraft G58 Baron - fot. Jarosław Kania / aviateam.pl
|
|
1. Historia modelu
Beechcraft Baron – amerykański, lekki dwusilnikowy samolot turystyczny, zaprezentowany w 1961 roku przez Beech Aircraft Corporation (obecnie Hawker Beechcraft). Samolot może pomieścić pilota i pięciu pasażerów. 65 samolotów Beechcraft Baron było wykorzystywanych przez Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych jako samoloty treningowe pod nazwą T-42 Cochise.
|
|
2. Opis
|
|
2.1. Konstrukcja
Metalowa, dolnoplat
2.2. Wyposażenie
Silnik: 2 sześciocylindrowe silniki w układzie bokser doładowywane turbosprężarką Continental TSIO-520-WB o mocy każdy 329 KM (242 kW)
2.3. Warianty
|
|
|
|
3. Schemat |
|


Źródło: www.pilotfriend.com
|
Oferta sprzedaży
|
4. Dane techniczne
Typ samolotu |
Beechcraft G58 Baron |
Silnik, producent |
2 x Continental TSIO-520-WB |
Maksymalna moc |
329 KM (242 kW) - każdy |
Płatowiec |
dolnopłat (1 pilot + 5 pasażerów) |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
11,53m |
Długość |
9,12m |
Wysokość |
2,79m |
Masy |
|
Masa własna
|
1822kg |
Maksymalna masa startowa |
2812kg |
Masa użyteczna |
|
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
386 km/h |
Prędkość podróżna |
294 km/h |
Prędkość minimalna |
139 km/h |
Wznoszenie maksymalne |
|
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pojemność zbiorników paliwa |
|
Zasięg |
2277 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj: Beechcraft USA
|
|
Model: 34 Twin Quad
|
|
|
|

|
|
1. Historia modelu
Beechcraft model 34 "Twin-Quad" był to prototypowy samolot zaprojektowany i zbudowany przez Beechcraft w latach II wojny światowej i wojny koreańskiej . W tym czasie wielu producentów samolotów w Stanach Zjednoczonych przewidywało "wybóch" w lotnictwie cywilnym oraz duża liczba wzorów opuściła rysowników z ostatecznym niepowodzeniem. Model 34 był jedną z tych porażek, częściowo ze względu na jego niezwykły design, a częściowo dlatego, że z tysięcy ex-wojskowych samolotów transportowych, które były dostępne w tym momencie, za ułamek ceny nowego samolotu.
|
|
2. Opis
|
|
2.1. Konstrukcja
2.2. Wyposażenie
Podstawowe wyposażenie tablicy przyrządów:
Opcjonalne wyposażenie samolotu:
- spadochronowy system ratunkowy
Silnik: S
2.3. Warianty
|
|
|
|
3. Schemat |
|

|
Oferta sprzedaży
|
4. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
4 × Lycoming GSO-580 |
Maksymalna moc |
375 KM (280 kW) |
Płatowiec |
Górnopłat |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
21.34 m |
Długość |
16,15 m |
Wysokość |
5,18 m |
Masy |
|
Masa własna
|
|
Maksymalna masa startowa |
|
Masa użyteczna |
|
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
370 km / h |
Prędkość podróżna |
|
Prędkość minimalna |
|
Wznoszenie maksymalne |
|
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pułap |
7010 m |
Zasięg |
2335 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj:
|
|
Model: Beechcraft 17 Staggerwing
|
|
|
|
|
|
1. Historia modelu
Beechcraft model 17 Staggerwing jest to amerykański dwupłatowiec z nietypowym rozłorzeniem skrzydła (niższe skrzydło jest bardziej z przodu niż górne skrzydła), oblatany w 1932 r. Sprzedaż rozpoczęła się powoli. Wysoka cena pierwszego Staggerwings'a (pomiędzy US $ 14,000 i US $ 17.000, w zależności od pojemności silnika) odstraszałą potencjalnych nabywców już i tak niezadowolonych z ryneku samolotów cywilnych. Tylko 18 17s modelu zostało sprzedanych w ciągu 1933 r. czyli pierwszym roku produkcji, ale sprzedaż stale wzrastała. Każdy Staggerwing został zbudowany na zamówienie ręcznie. Luksusowa kabina, obita skórą i moherem , podniósła do pięciu pasażerów. Ostatecznie Staggerwing zdobył znaczne udziały w rynku samolotów pasażerskich. Do wybuchu II wojny światowej, Beechcraft sprzedał ponad 424 modelarskie 17.
|
|
2. Opis
|
|
2.1. Konstrukcja
2.2. Wyposażenie
Opcjonalne wyposażenie samolotu:
- spadochronowy system ratunkowy
Silnik:
1 × Pratt & Whitney R-985 -an-1 "Wasp Junior" Silnik gwiazdowy , 450 KM (340 kW) przy 2300 rpm
2.3. Warianty
|
|
|
|
3. Schemat |
|

|
Oferta sprzedaży
|
4. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
1 × Pratt & Whitney R-985 -an-1 "Wasp Junior" Silnik gwiazdowy , |
Maksymalna moc |
450 KM |
Płatowiec |
dwópłatowiec |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
9,75 m |
Długość |
8,18 m |
Wysokość |
2,44 m |
Masy |
|
Masa własna
|
1150 kg |
Maksymalna masa startowa |
1930 kg |
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
341 km/h |
Prędkość podróżna |
325 km/h |
Prędkość minimalna |
|
Wznoszenie maksymalne |
7,6 m / s |
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pojemność zbiorników paliwa |
|
Zasięg |
1078 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj:
|
Hawker Beechcraft / Stany Zjednoczone |
Model:
|
Beechcraft King Air
|
|
|

Beechcraft Super King - fot. wikipedia / uzyt. Stahlkocher
|
|
1. Historia modelu
Beechcraft King Air – nazwa rodziny dwusilnikowych pasażerskich samolotów produkowanych przez amerykańską firmę Beechcraft. King Air produkowany jest od 1964 r. i jest to najdłużej seryjnie produkowany cywilny samolot. Jest to jedyny ciągle produkowany turbośmigłowy samolot biznesowy (nie licząc Piaggio Avanti).
W maju 1963 r. Beechcraft rozpoczął loty testowe na pierwszym modelu King Air. Już 9 września 1964 r. pierwsza maszyna oznaczona jako Model 90 zeszła z taśmy produkcyjnej. Do końca 1968 dostarczono ponad 400 maszyn wyposażonych w silniki Pratt & Whitney PT-6A o mocy 500 KM.
Beechcraft King Air Model 100 Następnie 23 maja 1969 został zaprezentowany Model 100, który miał większą kabinę niż poprzednik. Później serię 100 poszerzono o modele A100 przeznaczonego dla użytku wojskowego oraz B100 z silnikiem Garrett TFE331 o mocy 715 KM, który wybrano, ponieważ firma Pratt & Whitney nie mogła dostarczyć jednostki napędowej odpowiadającej stawianym wymaganiom. Serię 100 przestano produkować w 1984. Późniejsze udoskonalanie serii 90 zaowocowało modelami takimi jak: A90, B90, C90, C90-1, C90A, C90B, C90SE, C90GT, E90, F90 i F90-1. Linia "F" posiadała ogon w kształcie litery T, podobnie jak Model 200. Inne różnice były mało znaczące, oprócz silników stosowanych jako jednostki napędowe. W lipcu 2005 na pokazach lotniczych w Oshkosh Beechcraft zaprezentował C90GT. Jest to mocniejsza wersja C90B, która ją zastąpiła. Samolot używa silników PT6A-135A o mocy 750 KM. Silnik ten charakteryzuje się zwiększoną wydajnością podczas lotów w czasie niskich temperatur, wyższą prędkością przelotu i prędkością wznoszenia. Osiągając 275 węzłów C90GT może konkurować z lekkimi odrzutowcami nowej generacji na krótkich i średnich dystansach, oferując znacznie przestronniejszą i wygodniejszą kabinę. Popyt na modele o większe niż 90 i 100 spowodował stworzenie Super King Air 200, zarejestrowanego w 1973 z silnikiem PT-6A-41 o mocy 850 KM. W 1980 do produkcji wszedł ulepszony model B200 z silnikiem PT-6A-42 (bardziej wydajnym wariantem wcześniejszego -41), produkuje się go do dzisiaj jako King Air B200 (przydomek "Super" został odrzucony w 1996). Ponieważ B200 jest większy niż serie 90 i 100 otrzymał on ogon w kształcie "T" w celu zwiększenia powierzchni nośnej. Seria 200 stała się tak popularna, że wkrótce Beechcraft zaczął pracować nad jego następcą. Wstępnie nazwano go Super King Air 300. W stosunku do B200 znacznie poprawiono aerodynamikę oraz wykorzystano w nim znacznie silniejsze silniki niż w poprzedniku (PT-6A-60A o mocy 1050 KM). Loty testowe samolotu rozpoczęły się w 1982. W 1988 rozpoczęto prace nad zastąpieniem tego modelu wskutek czego otrzymano Super King Air 350, który był przede wszystkim dłuższy o niemal metr. Zaprezentowany on został w 1989 i jest sprzedawany do dzisiaj (również bez przydomku "Super"). 24 czerwca 1996 z taśmy produkcyjnej zszedł pięciotysięczny King Air. Podczas kadencji prezydenta USA Lyndona Johnsona samolot ten, a konkretnie model B90 USAF używało do transportowania Johnsona między Bazą Lotniczą Bergstrom, a rodzinną posiadłością w pobliżu Johnson City (Teksas). Kiedy prezydent znajdował się na pokładzie maszyna otrzymywała kryptonim Air Force One.
|
|
2. Opis
|
|
2.1. Konstrukcja
Wśród modeli można wyróżnić trzy główne: mały o konwencjonalnym ogonie C90GT, średni o ogonie w kształcie litery T B200 oraz największy również o ogonie "typu T" 350. Ceny nowych maszyn wahają się między 3, a 7 milionami USD.
2.2. Wyposażenie
Silnik: 2 × Pratt & Whitney Canada PT6A-42 turbośmigłowe o mocy 850 KM
2.3. Warianty
|
|
|
|
3. Schemat |
|

Dokumentacja techniczna samolotu
|
Oferta sprzedaży
|
4. Dane techniczne
Typ samolotu |
Beechcraft King Air
|
Silnik, producent |
2 × Pratt & Whitney Canada PT6A-42 turbośmigłowe |
Maksymalna moc |
850 KM |
Płatowiec |
dolnopłat / 13 miejsc |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
16,61 m |
Długość |
13,34 m |
Wysokość |
4,57 m |
Masy |
|
Masa własna
|
3520 kg |
Maksymalna masa startowa |
5670 kg |
Masa użyteczna |
|
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
499 km/h |
Prędkość podróżna |
|
Prędkość minimalna |
|
Wznoszenie maksymalne |
12,5 m/s |
Rozbieg |
|
Dobieg |
|
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej |
|
Pojemność zbiorników paliwa |
|
Zasięg |
3338 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
|