Logowanie

Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


remos

 

REMOS powstała się na początku 1990 roku z eksperymentalnego projektu samolotów ultralekkich. W 1997 roku prototyp serii REMOS g-3 został wprowadzony jako nowy standard samolotów lekkich. W następnych latach, od dziesięciu do dwudziestu samolotów rocznie było tworzone na terenie gospodarstwa rolnego, na północ od Monachium gdzie mieściła się fabryka.

W 1988 r. mgr inż. Adam Kurbiel założył w Bielsku-Białej firmę lotniczą Zakład Produkcji Konstrukcji Lekkich, która zajmował się rozwojem i produkcją samolotu ultralekkiego ULM-1 ”Moskito”. W 1989 r. zbudowano dwumiejscowy samolot ultralekki ULM-2 ”Moskito 2”. Samolotów ”Moskito 1” zbudowano 21 egz. natomiast ”Moskito 2”- 2 egz. w 1992 r.

Adam Kurbiel założył zakład zajmujący się tworzeniem konstrukcji dla samolotów lekkich Adam Kurbiel, gdzie w 1992 r. zbudował prototyp dwumiejscowego samolotu ultralekkiego Eol-2. Zakład w 1993 r. zmienił nazwę na Wytwórnia Konstrukcji Lekkich Remos.
Firma rozpoczęła trwającą do 1996 r. produkcję zmodyfikowanej wersji samolotu Eol, nazwanej Gemini Ultra, na rynek niemiecki. W firmie prowadzona była, przez pewien czas, budowa samolotu Acro-Viper. Wskutek nieporozumień firma Remos w 1996 r. podzieliła się. W firmie Remos Sp.z o.o.  Wytwórnia Konstrukcji Lekkich zostało oprzyrządowanie produkcyjne.

Natomiast nowa firma Adama Kurbiela Wytwórnia i Naprawa Konstrukcji Lekkich Agata Kurbiel w 2000 r, po dojściu nowych udziałowców, przekształciła się w firmę 3XTrim i opracowała samolot 3XTrim. Młoda firma prosperowała i należycie przeniosła się na nowe udogodnienia w Pasewalk, Meklemburgia - Pomorze Zachodnie w 2006 roku, który służy jako dom firmy do dnia dzisiejszego.


 

 

 

 


 Na podstawie samolotypolskie.pl