Logowanie

Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

Regulamin

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


1 1 1 1 1 Rating 3.25 (4 Votes)
Aero AT-3 Jarosław kania
Samoloty ultralekkie - pierwsze konstrukcje powstały już we wczesnych latach osiemdziesiątych. Klasa samolotów ultralekkich została stworzona dla amatorskiego (niekomercyjnego) latania. Przepisy dotyczące konstrukcji różnią się w różnych krajach. W Polsce brzmi: "statek powietrzny posiadający nieruchome powierzchnie nośne, sterowany aerodynamicznie w trzech stopniach swobody przez wychylanie powierzchni sterowych, wyposażony w co najmniej jeden zespół napędowy zapewniający samodzielny start i lot wznoszący, posiadający nie więcej niż 2 miejsca, prędkość przeciągnięcia lub minimalną w locie ustalonym w konfiguracji do lądowania nieprzekraczającą 65 km/h (35 knots) prędkości cechowanej (CAS) i maksymalną masę startową (MTOM) nie większą niż:
300 kg - dla samolotu lądowego jednomiejscowego
450 kg - dla samolotu lądowego dwumiejscowego
330 kg - dla amfibii lub wodnosamolotu jednomiejscowego,
495 kg - dla amfibii lub wodnosamolotu dwumiejscowego ,
Generalnie jednak:
masa startowa nie przekracza 450 kg prędkość minimalna nie większa niż 65 km/h prędkość przelotowa 200 - 250 km/h zasięg 2000 km zużycie 7 litrów na 100 km silnik o mocy 55 KM do 100 KM



FIRMY        
                   
 
 
 
 
 


***
 
W dziale także: