Głównym celem zawarcia umowy ramowej jest przyspieszenie wyboru wykonawców na kolejnych etapach prac dla projektów liniowych. Współpraca ma być prowadzona przez osiem lat. Szacowana wartość zamówienia to ok. 2,5 mld zł netto.
W zakres zadań objętych umową ramową wejdą m.in. usługi w ramach prac nad projektem budowlanym i projektem wykonawczym (w tym ich weryfikacja), zastępstwo inwestorskie w trakcie robót budowlanych, ich odbioru oraz przekazania do użytkowania wraz z rozliczeniami, a także opcjonalnie wsparcie poinwestycyjne oraz w okresie rękojmi i gwarancji.
- Przed nami kolejne postępowanie kluczowe dla całego procesu inwestycyjnego. Zamawiamy profesjonalne usługi nadzoru nad działaniami projektowymi czy budowlanymi przyszłych wykonawców, tak, aby jak najsprawniej i w najlepszej jakości wybudować 1800 km linii kolejowych – podkreśla Sławomir Kanik, dyrektor Biura Realizacji Podprogramu Kolejowego w spółce CPK.
Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego. Kryteria wyboru wykonawców to przede wszystkim doświadczenie. W dalszej kolejności – przy zamówieniach na poszczególne zadania cząstkowe – będą brane pod uwagę cena i kwalifikacje zespołu, wskazanego przez wykonawcę do realizacji przedsięwzięcia. Zgłoszenia są przyjmowane do 27 stycznia 2022 r. Przetarg jest skierowany zarówno do polskich, jak i zagranicznych oferentów. Ogłoszenie zostało opublikowane na platformie SmartPZP oraz TED.
Przetarg na usługi Inżyniera Kontraktu to kolejne duże postępowanie ramowe, ogłoszone przez CPK w ostatnich miesiącach. Jesienią spółka zachęcała do zgłoszeń w przetargu na projektowanie linii kolejowych, którego wartość wyniosła ok. 7 mld zł. W grudniu ruszyło postępowanie na roboty budowlane na terenie Portu Solidarność. Celem tego przetargu jest wyłonienie maksymalnie ośmiu wykonawców, którym spółka CPK będzie zlecać poszczególne zadania projektowe. Szacowana wartość zamówienia to ponad 1,7 mld zł.
W tej chwili CPK realizuje dziewięć kontraktów na studia techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ). Dotyczą one kolejowych odcinków: Warszawa – Łódź – Wrocław – granica polsko-czeska, Katowice – Ostrawa, Łętownia – Rzeszów, Zamość – Bełżec i Ostrołęka – Łomża – Giżycko, kolejowego węzła CPK oraz odcinka Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań. Łącznie prace przygotowawcze trwają na odcinkach o łącznej długości 1200 km.
|