Certyfikowane szkolenia są częścią zintegrowanego kursu lotniczego prowadzonego przez Bartolini Air. Od 20 grudnia 2019 roku kurs jest również zgodny z wymaganiami UPTR. Ośrodek oferuje teraz pełne rozwiązanie szkoleniowe zgodne z oczekiwaniami branży i zasadami EASA.



Studenci trenujący pod skrzydłami Bartolini Air muszą przygotować się na zupełnie nowe wyzwania. Jednym z nich jest kurs UPTR (Upset Prevention and Recovery Training — Szkolenie z Wyprowadzania z Nietypowych Położeń). UPTR zostało zaprojektowane przez EASA po to, by przyszli piloci doskonale umieli poradzić sobie w niebezpiecznych sytuacjach. Na początku szkolenia kursanci Bartolini Air muszą zdać szczegółowy egzamin teoretyczny. Później trenują na samolotach akrobatycznych. Dzięki temu mogą zrozumieć zasady i procedury niezbędne przy wyprowadzaniu samolotu z niebezpiecznej sytuacji.

Kolejną certyfikowaną nowością w ofercie Bartolini Air jest kurs APS – MCC (Airline PilotStandard Multi-Crew Cooperation – Szkolenie z Zarządzania Załogą Wieloosobową). Podczas tego kursu studenci uczą się, jak współpracować z innymi pilotami w trakcie lotów wielozałogowych. Poznają też tajniki pracy w dużych liniach lotniczych. Praktyczny charakter szkolenia ma przygotować przyszłych pilotów na różne, często nietypowe sytuacje, które mogą zdarzyć się podczas lotu. Statystyki pokazują, że piloci, którzy ukończyli kurs APS MCC, mają większe szanse na pracę niż ci, mający jedynie standardowe uprawnienia MCC.

- Jestem szczęśliwy, że nasz program szkoleniowy został zaakceptowany. To owoc wielu tygodni ciężkiej pracy. Uważam, że efekty są znakomite – mówi Adam Stawczyk, Dyrektor ds. Szkoleniowych Bartolini Air. - Cieszę się, że znowu jesteśmy w czołówce i możemy z powodzeniem wdrażać najnowsze, często skomplikowane zalecenia EASA. Teraz przed nami kolejne wyzwanie. Pracujemy nad modułowymi szkoleniami UPTR i APS MCC, które również chcemy wprowadzić do naszej oferty.

W katalogu ATPL pojawiła się jeszcze jedna nowość – KSA 100. Instruktorzy Bartolini Air tłumaczą, że ten kurs został zaprojektowany dla pilotów dążących do perfekcji. KSA 100 to innowacje narzędzie szkoleniowe, które pozwala sprawdzić, czy dobrze rokujący pilot ma wszystkie cechy i umiejętności potrzebne do osiągnięcia sukcesu w branży lotniczej. Przy tworzeniu tego programu Bartolini Air co do słowa wdrożyło zalecenia EASA. Wszystko po to, by studenci mogli czerpać z KSA 100 tyle, ile się da.

Zgodnie z tymi nowymi wymaganiami i wysokimi standardami EASA będzie szkolona pierwsza grupa kadetów Bartolini Air, biorących udział w Programie Mentorskim Ryanair. Cel jest prosty – jak najlepiej przygotować przyszłych pilotów do pracy w dużych liniach lotniczych.

- Po raz kolejny zespół Bartolini Air pokazał, dlaczego nasza szkoła cieszy się tak dobrą opinią na rynku szkoleń lotniczych. Udowodniliśmy, że możemy zaprojektować skomplikowane programy i przygotować się w pełni do ich wdrażania przed terminem, jeszcze zanim regulacje wejdą w życie – mówi Izabela Konopińska, CEO Bartolini Air. – Jestem dumna z całego zespołu, który ciężko pracował przy tym projekcie. Cieszę się, że osiągnęliśmy sukces i to jako pierwsi w Polsce! Nasi studenci, którzy ukończą certyfikowane szkolenia, będą jeszcze lepiej przygotowani do pracy za sterami samolotów największych linii lotniczych.

Bartolini Air to pierwszy ośrodek szkoleniowy w Polsce i jeden z pierwszych w Europie, który może zaoferować certyfikowane szkolenia KSA100 i APS MCC. Ten sukces potwierdza pozycję szkoły w kraju i na kontynencie. W najbliższej przyszłości Bartolini Air chce zastosować te same rozwiązania w swoich modułowych programach szkoleniowych.

z poważaniem,

Piotr Grodzki

Żródło: Bartolini Air