1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

W pełni zintegrowany pakiet zautomatyzowanych, samoobsługowych rozwiązań technicznych od Amadeus i ICM Airport Technics tworzy elastyczne, nowoczesne środowisko lotnicze.

 

Liczba pasażerów na świecie wciąż rośnie, a w Porcie lotniczym Perth, gdzie obsługuje się niemal 15 milionów pasażerów każdego roku, bardzo ważne jest zagwarantowanie ich sprawnej obsługi, aby uniknąć długich kolejek i zatorów. W związku z tym Port lotniczy Perth rozpoczął daleko idącą modernizację swoich systemów obsługi pasażerów, która będzie wspierana przez w pełni zintegrowany pakiet rozwiązań dostarczony przez firmy Amadeus oraz ICM Airport Technics (która jest częścią grupy Amadeus).

Długoterminowe porozumienie przewiduje, że lotnisko Perth będzie korzystać z chmurowej platformy obsługi pasażerów firmy Amadeus, która działa od 2015 roku. Nowe aktualizacje oznaczają, że lotnisko może szybko dopasować swoje usługi do gwałtownych wzrostów i spadków popytu. Elastyczność oferowana przez platformę była ważnym czynnikiem przy wyborze przez port lotniczy firmy Amadeus do modernizacji całej infrastruktury systemów obsługi pasażerów.

Automatyzacja stanowi podstawę strategii obsługi pasażerów w Perth, zakładającej wprowadzenie hybrydowych jednostek do automatycznej odprawy bagażu oraz stanowisk odprawy ICM, a także platformy samoobsługowej ICM. Hybrydowa funkcjonalność oznacza, że pasażerowie mogą samodzielnie przejść przez proces odprawy i zostawić swoje bagaże. Te same jednostki można również przełączyć w tryb pełnej obsługi z udziałem pracownika, dzięki czemu mogą one posłużyć do tradycyjnej odprawy. Zapewnia to zarówno liniom lotniczym, jak i podróżującym w Porcie lotniczym Perth elastyczność, której potrzebują, aby zagwarantować, że podróż przebiegnie bezproblemowo dla wszystkich, bez względu na to, czy podróżujący są osobami często korzystającymi z linii lotniczych, czy okazjonalnymi wczasowiczami.

W ramach współpracy zostanie zainstalowana technologia Amadeus Passenger Verification umożliwiająca sprawdzanie uprawnień pasażera do wejścia na teren strefy operacyjnej lotniska, dzięki czemu ten etap podróży pasażera będzie szybszy i łatwiejszy.

Projekt przygotuje Perth na przyszłość, ponieważ podróżni mają być jednymi z pierwszych na świecie, którzy będą mogli użyć swoich danych biometrycznych w punktach kontaktu z klientem, w tym przy odprawie i wchodzeniu na pokład w ramach planowanego okresu testowego. Rozwiązanie pilotażowe pozwoli pasażerom samodzielnie używać swoich danych biometrycznych w kluczowych punktach kontaktu z klientem na lotnisku.

Dyrektor Portu lotniczego Perth Kevin Brown powiedział: „Dobra obsługa pasażerów jest dla nas najważniejsza. Dzięki nowym, zautomatyzowanym technologiom możemy zapewnić wysoki poziom obsługi większej liczby pasażerów, co umożliwi rozwój naszego lotniska. Rozwój technologii chmurowej na lotnisku Perth znacznie usprawni proces obsługi pasażerów. Nasze partnerskie linie lotnicze również mogą spodziewać się ciągłego wprowadzania udoskonaleń dzięki zintegrowanej technologii”. 

„Port lotniczy Perth robi duży krok w kierunku zmiany sposobu obsługi pasażerów, wykorzystując najnowsze osiągnięcia technologiczne. Tym, co wyróżnia wizję Portu lotniczego Perth, jest wykorzystanie nowoczesnej technologii w celu zagwarantowania lepszej obsługi pasażerów poprzez automatyzację wszystkich etapów ich podróży, od odprawy po wejście na pokład. Wszystko to jest możliwe dzięki połączeniu rozwiązań ICM i Amadeus. Nie możemy doczekać się korzyści, jakie te technologie przyniosą naszym klientom i ich pasażerom” — powiedział Bruno Spada, wiceprezes działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk w firmie Amadeus. 

O Amadeus

Podróże wspierają postęp. Amadeus wspiera podróże. Rozwiązania firmy Amadeus zapewniają pasażerom dostęp do interesujących ich podróży za pośrednictwem biur podróży, wyszukiwarek, organizatorów wycieczek i linii lotniczych, z uwzględnieniem lotnisk, hoteli, samochodów i kolei.

Rozwijamy naszą technologię we współpracy z branżą turystyczną od ponad 30 lat. Doskonale wiemy, jak podróżują ludzie, i łączymy tę wiedzę z umiejętnością projektowania i tworzenia najbardziej złożonych, godnych zaufania, newralgicznych systemów potrzebnych naszym klientom. Nasze rozwiązania co roku pomagają połączyć ponad 1,6 mld ludzi z lokalnymi dostawcami usług turystycznych w ponad 190 krajach.

Jesteśmy jednym przedsiębiorstwem zatrudniającym 19 000 pracowników w 70 biurach. Myślimy globalnie i działamy lokalnie wszędzie tam, gdzie potrzebują nas klienci.

Chcemy kształtować przyszłość branży turystycznej. Z pasją dążymy do tworzenia coraz lepszych technologii, dzięki którym podróżowanie również staje się lepsze.

Amadeus jest spółką notowaną na hiszpańskiej giełdzie papierów wartościowych pod symbolem „AMS.MC” i wchodzi w skład indeksu IBEX 35. Spółka należy też do indeksu EuroStoxx50 i jest od ośmiu lat wyróżniana w zestawieniu Dow Jones Sustainability Index.

Więcej informacji na temat firmy Amadeus znaleźć na stronie www.amadeus.com

Informacje na temat branży turystycznej dostępne są na www.amadeus.com/blog oraz amadeuscontenthub.pl.

Żródło:

Agencja Solski Communiction