1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)
Ukończono Program Prób Lotniczych dla Sukhoi Superjet 100, mający na celu ocenę osiągów statku powietrznego wyposażonego w szablony.
Na lotnisku w Żukowskim pod Moskwą pomyślnie ukończono program testów w locie samolotu Suchoj Superjet 100 (SSJ 100) z poziomymi końcówkami skrzydeł.
 
W testach wzięły udział dwa modele SSJ 100 o numerach seryjnych 95032 i 95157. Jeden z nich był wyposażony w symulatory lodu na krawędzi natarcia oraz usterzenia ogonowego. Zgodnie z programem, wykonano ponad 140 lotów testowych, sprawdzając m.in. osiągi startu i lądowania, stabilność i sterowność maszyny w locie, systemy sterowania lotem, zachowanie maszyny przy locie dużej prędkości, zużycie paliwa w różnych fazach lotu, czy funkcjonalność świateł.
 
Suchoj Superjet 100 – to dynamicznie rozwijający się program. Instalacja szablonów pozwala poprawić wydajność startu i lądowania. Ponadto zamierzamy jeszcze poprawić poziom efektywność zużycia paliwa nie mniej niż o 4% w dalszych testach” – tak ocenił program Minister Przemysłu i Handlu Federacji Rosyjskiej, Denis Manturov.
 
„Suchoj Civil Aircraft Company (SCAC) z przyjemnością informuje, że SSJ 100 będzie nadal walczył o nowych klientów. Instalacja Wing Tips zapewni operatorom obniżenie kosztów użytkowania samolotu do 10 000 000 rubli rocznie w przeliczeniu na jeden SSJ 100” – ocenił z kolei Dyrektor Generalny SCAC, Ravil Chakimow.
 
Zestawy szablonów są produkowane przez producenta samolotów Voronezh (VASO), który należy do działu transportu United Aircraft Corporation, czyli rosyjskiej korporacji należącej do rządu. Zestawy wykonane są z nowoczesnych materiałów kompozytowych, certyfikowanych zarówno w Federacji Rosyjskiej, jak i za granicą.
 
Źródło: SCAC.ru