1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

16 września 2019 r. w Warszawie odbył się II Kongres Rynku Lotniczego. Poruszono takie tematy, jak promowanie nowoczesnych technologii sektora lotniczego, jak też specyfikę pracowniczą tej branży.

 
KRL5.jpg
 
– Jak zachęcać ludzi do związania swojej przyszłości z biznesem lotniczym? Odpowiedź jest prosta: odchodzić od wizerunku „commodity”, a przejść do wizerunku branży high-tech – powiedział Michał Fijoł, członek zarządu ds. handlowych Polskich Linii Lotniczych LOT. Dodał, że współczesne samoloty są bardzo drogimi maszynami pełnymi najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. – W samym Locie jest 120 systemów informatycznych, w tym np. internet rzeczy: silniki Dreamlinerów są monitorowane przez takie systemy.
 KRL9.jpg
 
Podkreślono potrzebę promowania lotnictwa na uniwersytetach, szkoleniach, żeby przyciągnąć ludzi do zawodów związanych z tą niszową branżą. Istotne wydaje się więc pozyskanie nowych pracowników i stosowanie nowoczesnej strategii kadrowej przy współpracy. 
 
 

– Potrzebujemy techników, potrzebujemy też przywrócić godność pracownikowi fizycznemu – ocenił Marcin Opaliński, prezes zarządu LS Airport Services oraz LS Technics. Podkreślił zaletę employer brandingu i fakt, że nowe technologie trzeba dziś wykorzystywać również w procesie rekrutacji. LS wykorzystuje w tym celu media społecznościowe (Instagram czy Facebook), zauważa także możliwość współpracy z youtuberami czy innymi influencerami.

– Żeby pracować w branży lotniczej, trzeba dysponować pewną wiedzą, w tym określoną nomenklaturą. Ona nie jest dziś tajemna: to system kodów i pewna frazeologia. Chcemy przekazać ją do szkół, widzimy też realne szanse na współpracę nas jako pracodawcy z placówką edukacyjną – stwierdził. 

Mikołaj Jarkowski, kierownik Zakładu Aerodynamiki w Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytucie Lotnictwa, poruszył kwestię istnienia luki pokoleniowej w branży. – Okazuje się, że technik, który trafia do zakładu pracy, nie jest or razu gotowy do wykonywania swojego zawodu w pełni. W tym kontekście bardzo ważne wydaje się wymiana więdzy międzypokoleniowa, adepci czerpią praktyczną wiedzę od doświadczonych pracowników.
 
 KRL4.jpg
 
 KRL2.jpg
 
 
 
KRL8.jpg
 
KRL7.jpg
 
Opracowano na podstawie: rynek-lotniczy.pl
Zdjęcia: TOR Konferencje