1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Południowoafrykański Pegasus Universal Aerospace, pionier pionierskiego samolotu biznesowego Pegasus One oraz brytyjska firma doradztwa technicznego w dziedzinie lotnictwa, Callen-Lenz Group, podpisali Memorandum of Understanding (MOU). Umowa ta łączy obie firmy wyłącznie w celu współpracy w zakresie projektowania i rozwoju systemów sterowania lotem dla samolotów Pegasus One.

   Pegasus wybrał Callen-Lenz na swojego partnera rozwojowego ze względu na reputację zespołu w zakresie tworzenia innowacyjnych rozwiązań, wymaganych kluczowych kompetencji i doświadczenia w realizacji złożonych technologii w sektorze lotniczym. Systemy sterowania lotem są integralną częścią wspomagania operacji statku powietrznego we wszystkich fazach lotu, w tym przejścia z pionowego startu i zawisu do lotu poziomego do przodu. Połączenie tych funkcji w jeden unikalny system będzie kluczową technologią, która zwiększy możliwości wydajnościowe Pegasus One.

Dr Reza Mia, założyciel i prezes Pegasus powiedział: „Uważamy, że Callen-Lenz jest idealnym partnerem dla Pegasusa. Ich pomysłowe podejście do wyzwań lotniczych, ich wiedza i chęć wyruszenia w tę ekscytującą podróż z nami w celu dostarczenia wyjątkowej oferty determinowały nasz proces selekcji. Cieszymy się, że razem z nimi pracujemy nad tym projektem".

„Zostaliśmy zaproszeni do pracy nad wieloma nowymi programami lotniczymi, ale byliśmy pod ogromnym wrażeniem ambicji, wizji i jakości projektu Pegasus VBJ. W wyścigu technologicznym z przyjemnością łączymy siły z jednym z najbardziej ekscytujących płatowców w rozwoju”, powiedział Jonathan Webber, dyrektor generalny Callen-Lenz.

Zespół Pegasusa poczynił już znaczne postępy w opracowywaniu modeli wieloskalowych, przeprowadzając kompleksowe badania układu napędowego i wentylatorów ciągu w celu wsparcia prawdziwego hybrydowo-elektrycznego źródła napędu. Pegasus prowadzi obecnie rozmowy z dwoma wiodącymi producentami elektrowni, aby zapewnić najlepszą wydajność. Podpisanie protokołu ustaleń z Grupą Callen-Lenz jest kolejnym krokiem w programie ulepszenia. Zgodnie z warunkami MOU zespół Callen-Lenz będzie ściśle współpracował z zespołem wykonawczym Pegasus, inżynierami i nowo mianowanym głównym pilotem kapitanem Andrew Dietrichem, którego nominację potwierdzono również w sierpniu. Kapitan Dietrich dołączył do powiększającego się zespołu Pegasus, mając na koncie ok. 16 000 godzin latania w swojej 26-letniej karierze operacyjnej samolotów pasażerskich i samolotów o bardzo dalekim zasięgu. Dzięki znajomości różnych systemów awioniki i symulatorów samolotów, kapitan Dietrich wnosi cenną wiedzę do Pegasusa. Poddając się bezpośrednio zespołowi wykonawczemu, jego praktyczne doświadczenie dostarczy istotnego wkładu w możliwości operacyjne, osiągi i wymagania bezpieczeństwa statku powietrznego.

 

Pegasus_signs_with_Callen-Lenz.jpg    Główny inżynier Pegasusa -Matthew Buttle - jako integralna część zespołu technicznego, będzie współpracował z Callen-Lenz odpowiedając  za nadzorowanie zgodności, procedur bezpieczeństwa i koordynacji pilotów testowych podczas oficjalnej fazy lotu testowego.

   „Chcemy zbudować samolot, o którym piloci wiedzą, że jest responsywny, bezpieczny, niezawodny, wydajny, a przede wszystkim przyjemny i łatwy do latania. Kapitan Dietrich pomoże nam osiągnąć te cele i wiele więcej. Cieszymy się, że możemy dodać jego rozległe umiejętności i entuzjazm do naszego zespołu” - skomentował dr Reza Mia.

   "Wiem, że w fazie rozwoju jest wiele projektów eVTOL, ale chciałem współpracować z dynamicznym zespołem Pegasus. Pomysł jest genialny, zespół jest solidny i wierzę, że znacząco wpłynie to na sposób, w jaki kadra kierownicza i osoby o wysokich kompetencjach myślą o przyszłości. Ogromny potencjał ma także platforma naftowo-gazowa (OGP). Zaangażowanie w projekt Pegasus pozwala mi wykorzystać całe swoje zgromadzone doświadczenie w jednym z najbardziej ekscytujących nowych i innowacyjnych programów lotniczych na rynku, jest to doskonała okazja ”, dodał kapitan Dietrich.

    Budowa pełnoskalowego demonstratora VTOL, który ma zostać zaprezentowany w Europie w 2020 roku, już się rozpoczęła, a w tym miesiącu rozpocznie się seria wieczorów inwestorskich w Afryce Południowej.

 

Źródło: PEGASUS UA