1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Firmy American Airlines, American Express Global Business Travel i Amadeus poinformowały na konferencji Global Business Travel Association (GBTA) 2019 o osiągnięciu kamienia milowego w dziedzinie sprzedaży detalicznej usług turystycznych.

   Przedsiębiorstwa przeprowadziły na żywo rezerwacje w oparciu o zgodne ze standardem NDC treści linii lotniczych American Airlines. Firma American Express Global Business Travel użyła w tym celu nowego interfejsu API Amadeus Travel, a gdy dostępne narzędzia osiągną skalowalne poziomy produkcyjne, zamierza wykorzystywać jego pełną funkcjonalność do całościowej obsługi rezerwacji uwzględniając anulowanie, wprowadzanie zmian i usługi dodatkowe. 

   To ważny krok w przód w obszarze sprzedaży detalicznej usług lotniczych, a uczestniczący w projekcie trzej liderzy branży pokazują, że kluczem do generowania wartości i zapewnienia swobody wyboru jest współpraca. Linie lotnicze American Airlines chcą wydobyć maksimum korzyści z platformy Amadeus Travel Platform, dzięki której firmy z branży turystycznej, takie jak American Express Global Business Travel, mają dostęp do najbardziej kompleksowych i rozbudowanych treści związanych z podróżami.

– „Liniom American Airlines zależy na oferowaniu klientom doświadczeń, które są wyjątkowe dla nich i dla nas, a standard NDC pozwala nam wejść na tę ścieżkę” — powiedziała Alison Taylor, wiceprezes ds. globalnej sprzedaży i dystrybucji w firmie American Airlines. „Dzisiejszy kamień milowy to ważny krok zbliżający nas do powszechnej dostępności treści zgodnej ze standardem NDC za pośrednictwem biur podróży korzystających z platformy Amadeus”. 

–„Dzięki współpracy nad rozwijającym się środowiskiem dystrybucyjnym z naszymi klientami i partnerami uzyskaliśmy fascynujące możliwości w sektorze podróży służbowych” — powiedział Michael Qualantone, wiceprezes ds. globalnych relacji z dostawcami w firmie American Express Global Business Travel. „Dostarczamy rozwiązania, które poprawią dostęp do treści i przejrzystość oraz zoptymalizują dokonywanie zakupu, co w ostatecznym rozrachunku zwiększy korzyści dla naszych klientów i partnerów”. 

Możliwość realizacji całego przepływu pracy w oparciu o zgodne ze standardem NDC treści American Airlines uwidacznia znaczenie i wartość standardów branżowych, które są niezbędne, aby umożliwić biurom podróży dokonywanie zakupu i rezerwacji oraz obsługę rezerwacji NDC na dużą skalę z wydajnością zbliżoną do obecnej.  

–„We współpracy z dwoma gigantami z branży turystycznej dotarliśmy do kolejnego newralgicznego kamienia milowego” — powiedział Gianni Pisanello, wiceprezes ds. programu NDC [X] w firmie Amadeus. „Jesteśmy coraz bliżsi osiągnięcia naszego celu, jakim jest umożliwienie korzystania ze standardu NDC wszystkim interesariuszom. Nie mamy wątpliwości, że standaryzacja w całej branży jest najważniejszym czynnikiem ułatwiającym wdrażanie, zwiększającym powszechność i pozwalającym stworzyć środowisko techniczne, w którym linie lotnicze będą miały do dyspozycji nowe typy treści, a podróżni będą mogli bez trudu z nich korzystać”.

NDC [X] to wyspecjalizowany program, którego celem jest wdrożenie standardu NDC w branży turystycznej z myślą o korzyściach dla wszystkich uczestników tego rynku. W programie tym biorą udział wszystkie związane ze standardem NDC działy firmy Amadeus, pełniącej funkcję dostawcy rozwiązań informatycznych i agregatora. Inicjatywa jest skoncentrowana na praktycznych przypadkach użycia stosowanego przez Zrzeszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA) standardu NDC w środowisku testowym i szkoleniowym, a przy tym ma otworzyć przed branżą turystyczną nowe możliwości.

Źródło: Amadeus