1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

W styczniu 2019 linie lotnicze Grupy Lufthansa przetransportowały około 9,1 mln pasażerów, tj. więcej o 4,8% rdr.

Oferowanie mierzone w ASK wzrosło o 7,3% rdr, sprzedaże wzrosły o 8,1% rdr. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich wzrósł o 0,6 ppct do 76,2%.

 

 

 

LH1WW.jpg

 

 

Oferowanie pojemności cargo wzrosło o 7,0% rdr, sprzedaż frachtu w RTK spadła o 5,0% rdr. Współczynnik wykorzystania pojemności na cargo spadł o 7,5% do 59,1%

 

Linie sieciowe, w tym Lufthansa German Airlines, SWISS i Austrian Airlines przewiozły w styczniu 6,7 miliona pasażerów, tj. o 3,7% więcej, niż w poprzednim roku.

 

W porównaniu z poprzednim rokiem oferowanie w styczniu 2019 było wyższe o 6,1%, sprzedaż wzrosła o 7,0% rdr. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich wzrósł o 0,7 ppct do 76,5% rdr.

 

W styczniu najwięcej pasażerów odprawiono z hubów w Zurychu i Wiedniu: 7,9% (Zurych) i 7,0% (Wiedeń) oraz o 2,5% więcej w Monachium i 1,1% we Frankfurcie. Oferowanie wzrosło w Monachium o 14,6%, w Zurychu o 10,8%, w Wiedniu o 8,2%, we Frankfurcie pozostało niemal bez zmian (0,2%).

 

Lufthansa German Airlines przewiozły w styczniu 4,6 mln pasażerów, tj. wzrost o 1,8%, w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Wzrostowi oferowania o 4,3% odpowiadał wzrost sprzedaży o 4,0%. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich wyniósł 76,4%, co stanowiło spadek o 0,2 ppct poniżej poziomu z poprzedniego roku .

 

Linie Eurowings (w tym Brussels Airlines) przetransportowały w styczniu 2019 roku około 2,3 mln pasażerów, w tym 2,1 mln osób na połączeniach krótkodystansowych, oraz 262.000 na rejsach długodystansowych, co oznaczało wzrost o 8,3%, w porównaniu z rokiem poprzednim.

 

Oferowanie w styczniu było o 13,4% wyższe, niż w roku ubiegłym, podczas gdy sprzedaż miejsc wzrosła o 13,7%, co przyniosło wzrost współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich o 0,2 ppct do 75,0%.

 

Na połączeniach krótkodystansowych linie lotnicze zwiększyły oferowanie o 13,6% oraz sprzedaż o 13,5%. Odnotowano spadek współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich o 6,1 ppct. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na rejsach długodystansowych wzrósł o 0,6 ppct do 83,4% rdr. przy wzroście oferowania o 13,0% i 13,9% wzroście sprzedaży rdr.

 

Źródło: Lufthansa Group