Singapore Airlines i Amadeus wspólnie pracują nad udoskonaleniem narzędzi sprzedaży detalicznej w ramach programu Amadeus NDC-X

Pełne wykorzystanie zalet standardu New Distribution Capability (NDC) i generowanie ofert zapewniających wartość dodaną wymaga szeroko zakrojonych działań w systemach linii lotniczych z uwzględnieniem merchandisingu, personalizacji i zarządzania przychodami.

 

Singapore Airlines.jpg

 

 

 

 

Linie lotnicze Singapore Airlines (SIA) wdrożyły system Amadeus Altéa NDC i rozwiązanie Amadeus Anytime Merchandising (AAM), aby przyspieszyć transformację cyfrową, zoptymalizować swoje narzędzia sprzedaży detalicznej i móc dzięki temu oferować pasażerom wyjątkową obsługę. Dzięki tym rozwiązaniom przewoźnik będzie w stanie dotrzeć do swoich klientów z właściwą ofertą w dowolnej chwili, na każdym urządzeniu i za pośrednictwem wszystkich kanałów sprzedaży.

 

Wymienione produkty są wdrażane od czerwca 2018 r., a linie SIA uczestniczą w prowadzonym przez firmę Amadeus programie NDC-X od czasu wprowadzenia systemu Altéa NDC w 2017 r.

 

Campbell Wilson, wiceprezes linii lotniczych Singapore Airlines ds. sprzedaży i marketingu, powiedział: „Z przyjemnością współpracujemy z firmą Amadeus przy wdrażaniu rozwiązania Amadeus Anytime Merchandising (AAM). Rozwiązanie to stanowi jeden z wielu komponentów tworzących nasz system personalizacji i umożliwia zastosowanie reguł biznesowych i sztucznej inteligencji do dostosowywania cen biletów i dodatkowych usług do konkretnej osoby i okoliczności. W połączeniu z programem Amadeus NDC-X, w którym aktywnie uczestniczymy, AAM jest kluczowym filarem naszej strategii ukierunkowanej na personalizację oferty i lepszego pozycjonowania zalet naszych usług we wszystkich miejscach, w których spotykamy naszych klientów”.

 

Amadeus Altéa NDC to kompletne rozwiązanie do zarządzania ofertami i zamówieniami, oparte na kompletnych procesach dokonywania zakupu, rezerwacji i obsługi, które są zgodne ze standardem NDC. System umożliwia przewoźnikom dystrybucję ofert i ich spójność zarówno w kanałach pośrednich, jak i bezpośrednich.

 

Amadeus Anytime Merchandising pomaga natomiast liniom lotniczym zwiększać przychody przez generowanie odpowiednich, spersonalizowanych ofert turystycznych, obejmujących dodatkowe usługi związane z przelotem i nie tylko, np. noclegi hotelowe, wypożyczenie samochodu i ubezpieczenia. Przewoźnik może przedstawiać te oferty podróżnym w kanałach bezpośrednich i pośrednich, wykorzystując w tym drugim przypadku funkcje NDC.

 

Rozwiązania Amadeus Altéa NDC i AAM zostaną w pełni zintegrowane z dotychczasowym pakietem Altéa. Dzięki połączeniu tych technologii linie SIA mogą wprowadzić narzędzia zorientowane na klienta i będą w stanie utrzymać pełną kontrolę nad swoimi ofertami we wszystkich kanałach.

 

Cyril Tetaz, wiceprezes firmy Amadeus ds. linii lotniczych w regionie Azja-Pacyfik, powiedział: „Realizowany przez firmę Amadeus program NDC-X udostępnia branży wielokanałowe, skalowalne i wydajne rozwiązania. Cieszymy się bardzo, że linie lotnicze Singapore Airlines pomyślnie zakończyły integrację systemu Amadeus Altéa NDC i rozwiązania Amadeus Anytime Merchandising ze swoim środowiskiem. Dzięki współpracy naszych firm możemy wspólnie dbać o zapewnienie przewoźnikowi wszystkich systemów niezbędnych do kompleksowego zarządzania ofertami. Zmieni to sposób tworzenia ofert, sprzedaży produktów i usług oraz obsługi we wszystkich kanałach, a liniom Singapore Airlines pozwoli utrzymać pozycję pioniera w obszarze sprzedaży detalicznej i merchandisingu ukierunkowanego na klienta”.

 

Prowadzony przez firmę Amadeus program NDC-X łączy wszystkie działania związane ze standardem NDC, funkcjonując przy tym zarówno jako agregator, jak i dostawca usług informatycznych. Amadeus aktywnie pracuje nad integracją treści NDC z platformą usług turystycznych Amadeus Travel Platform, aby udostępnić biurom podróży z całego świata dostęp do treści NDC obok dotychczasowych zasobów, a tym samym umożliwić im prostą, szybką i precyzyjną obsługę podróżnych.

 

LInie lotnicze Singapore Airlines

Historia Grupy SIA sięga 1947 r. i pierwszego w historii lotu linii Malayan Airways Limited. Przewoźnik ten zmienił później nazwę na Malaysian Airways Limited, a następnie na Malaysia-Singapore Airlines (MSA). W 1972 r. linie MSA podzieliły się na Singapore Airlines (SIA) i Malaysian Airline System. Linie lotnicze SIA na początku dysponowały skromną flotą obejmującą 10 samolotów latających do 22 miast w 18 krajach. Dążenie do doskonałej jakości usług, oferowania najlepszych produktów i siatki połączeń szybko pozwoliło przewoźnikowi zdobyć pozycję międzynarodowych linii lotniczych światowej klasy. Cała Grupa Singapore Airlines i jej jednostki zależne zatrudniają obecnie 25 000 pracowników. Symbolem przewoźnika jest słynna stewardessa Singapore Girl, reprezentująca dbałość o klienta i wysoką jakość obsługi.

 

Linie lotnicze Amadeus

Podróże napędzają postęp. Amadeus napędza branżę turystyczną. Rozwiązania technologiczne Amadeus zapewniają pasażerom dostęp do wymarzonych wyjazdów poprzez biura podróży, wyszukiwarki, organizatorów wycieczek, linie lotnicze, lotniska, hotele, samochody i kolej.

Rozwijamy naszą technologię we współpracy z branżą turystyczną od ponad 30 lat. Doskonale wiemy jak podróżują ludzie i łączymy tę wiedzę z umiejętnością projektowania i tworzenia najbardziej złożonych i wiarygodnych systemów, których potrzebują nasi klienci. Nasze rozwiązania co roku pomagają połączyć ponad 1,6 mld ludzi z lokalnymi dostawcami usług turystycznych w ponad 190 krajach.

Jesteśmy firmą zatrudniającą 16 000 pracowników w 70 biurach na całym świecie. Myślimy globalnie i działamy lokalnie wszędzie tam, gdzie potrzebują nas klienci.

Chcemy kształtować przyszłość świata podróży. Z pasją dążymy do tworzenia coraz lepszych technologii, dzięki którym podróżowanie również staje się łatwiejsze i przyjemniejsze.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com. Informacje na temat branży turystycznej dostępne są na www.amadeus.com/blog oraz amadeuscontenthub.pl.

 

Źródło: Amadeus/ Solski Communications