1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Grupa Lufthansa i Lufthansa Innovation Hub nawiązały współpracę badawczą z Hooper specjalistą od prognozowania cen. Celem współpracy jest współdziałanie w zakresie stosowania algorytmów uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji do prognozowania popytu na loty.

Lufthansa Innovation Hub wspiera wejście kanadyjskiego startupu na rynek europejski.

 

Po inwestycjach w startupy Fleet Logistic i cargo.one będzie to trzecia inwestycja Grupy Lufthansa związana z technologią.

 

Hooper operuje jedną z najbardziej innowacyjnych na świecie aplikacją do rezerwacji podróży. Powstała w 2007 roku w Montrealu.

Wykorzystując sztuczną inteligencję technologia Hooper dokładnie prognozując ceny lotów i hoteli oferując pasażerom spersonalizowane rekomendacje w optymalnym czasie rezerwacji oraz alternatywne oferty podróży.

 

 lufthansa_logo_ogon_08022018000.jpg

 

Projekt badawczy, w który Lufthansa Group inwestuje miliony dolarów pozwala obu firmom na nawiązanie długofalowej współpracy w zakresie modeli analizy predykcyjnej i prognozowania popytu na loty. Ponadto, projekt wykorzysta sztuczną inteligencję do poznania preferencji pasażerów na znacznie głębszym poziomie do realizacji spersonalizowanych zaleceń dotyczących dodatkowych usług lub aktualizacji.

 

"Hopper operuje jedną z najlepszych aplikacji do rezerwacji biletów lotniczych na świecie i opracował unikalną technologię opartą na sztucznej inteligencji, dzięki której Lufthansa Group poszerza swoją wiedzę w tym zakresie, mogąc oferować swoim klientom jeszcze lepsze oparte na danych, dostosowane do potrzeb oferty w przyszłości To jeden z głównych celów naszej strategii cyfrowej na ten rok "- wyjaśnia Christian Langer, wiceprezes ds. strategii cyfrowej w Grupie Lufthansa.

 

Wspierany partnerstwem z Grupą Lufthansa, Hopper kontynuuje rozwój technologiczny swoich usług. Po zakończeniu ostatniej rundy finansowania przez firmę o wartości 100 mln USD, Hopper będzie nadal rozwijał swoją obecność na rynkach światowych w ramach międzynarodowej ekspansji.

 

Strategiczne partnerstwo Hooper z Grupą Lufthansa zostało zainicjowane i wynegocjowane przez Lufthansa Innovation Hub, jednostkę zajmującą się innowacją i cyfryzacją w Grupie Lufthansa.

Poza dalszym rozwojem sztucznej inteligencji, Hopper będzie ściśle współpracował z Lufthansa Innovation Hub, aby rozszerzyć działalność na rynek europejski.

 

Nawiązanie współpracy z jednym z najbardziej innowacyjnych startupów ma zapewnić Innovation Hub strategiczny wkład w zaspokajanie potrzeb klientów na rynku, a także dostęp do swojej sieci interesariuszy w europejskiej przestrzeni związanej z podróżami i technologiami.Uruchomienie systemu Hopper w Europie ma się rozpocząć w połowie 2019 roku.

 

Źródło: Lufthansa Grup