Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

W październiku 2018 przewoźnicy Grupy Lufthansa przewieźli około 13,2 mln osób, tj. o 9% więcej w porównaniu z tym samym miesiącem poprzedniego roku.

Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich wzrósł w tym czasie o 0,4 ppct do poziomu 81,7% rdr. Oferowanie mierzone wskaźnikiem ASK wzrosło o 8,9%, sprzedaż wzrosła o 9,4% rdr. Oferowanie pojemności na cargo wzrosło o 5,0% rdr, a sprzedaż w RTK spadła o 1,9%. Współczynnik wykorzystania pojemności na cargo spadł o 4,6% do 65,6%.

 

521425_v2.JPEG

 

Przewoźnicy sieciowi, w tym linie lotnicze Lufthansa, SWISS i Austrian Airlines przewiozły w październiku około 9,6 mln pasażerów, tj. o 7,4% więcej rdr, oferowanie w ASK wzrosło o 7,0%, sprzedaż wzrosła o 7,3%. Współczynniku wykorzystania miejsc pasażerskich wzrósł o 0,3 ppct do 81,8%.

 

W październiku najwięcej pasażerów obsłużono w hubie w Wiedniu, gdzie odnotowano dwucyfrowy wzrost o 11,7% rdr, w dalszej kolejności w Zurychu o 9,8%, w Monachium o 9,1% oraz we Frankfurcie o 3,6%

Linie lotnicze Lufthansa German Airlines przewiozły w październiku 2018 około 6,4 mln pasażerów, tj. o 5,8% więcej, w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Oferowanie w ASK wzrosło o 4,5%, a sprzedaż o 4,1%. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich spadł o 0,3 ppct do poziomu 81,4%.

 

Przewozy pasażerskie linii Eurowings wzrosły w październiku 2018 do 3,7 mln osób, z czego 3,4 mln pasażerów przewieziono na trasach krótkodystansowych, a 280 000 na rejsach długodystansowych, co oznacza wzrost o o 13,4% w porównaniu z rokiem poprzednim.

 

W październiku oferowanie Eurowings było wyższe o 17,9% rdr, sprzedaż wzrosła o 19,% , co spowodowało wzrost współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich o 0,8 ppct do 81,4%.

 

Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na lotach długodystansowych wzrósł o 1,6% do 79,8% przy wzroście oferowania o 28,2% i sprzedaży o 30,7% w porównaniu z rokiem poprzednim.

 

Źródło: Lufthansa Group