Nazwa uczelni | Adres | Tel./fax | WWW |
---|---|---|---|
Wojskowa Akademia Techniczna m. Jarosława Dąbrowskiego Wydział Mechatroniki i Lotnictwa |
ul. gen. Sylwestra Kaliskiego 2
|
tel. centrala WAT: +48 261 839 000 faks: +48 261 839 901 e-mail: |
https://www.wat.edu.pl/ |
Wydział tworzą:
Wydział oferuje interdyscyplinarne wykształcenie techniczne z naciskiem na umiejętności absolwentów w zakresie wszechstronnego wykorzystania metod komputerowych w działalności inżynierskiej. Wydział posiada wysoko kwalifikowaną kadrę naukową. Zatrudnia między innymi 14 profesorów, 7 doktorów habilitowanych oraz 52 doktorów nauk technicznych. Rada Wydziału posiada uprawnienia do nadawania stopni naukowych doktora i doktora habilitowanego w dziedzinie nauk technicznych w zakresie dyscypliny mechanika oraz wnioskowania o nadanie tytułu profesora.
W ramach sformułowanych wyżej podstawowych dziedzin zainteresowań, pracownicy Wydziału i studenci zajmują się badaniami podstawowymi i stosowanymi w zakresie mechaniki, elektroniki oraz budowy i eksploatacji maszyn, a także wykonują szereg prac naukowo - badawczych i usługowych na potrzeby wojska i przemysłu obronnego - współpracując z wieloma cywilnymi i wojskowymi uczelniami i instytutami naukowo - badawczymi. Pracownicy naukowi wydziału prowadzący te badania to jednocześnie nauczyciele akademiccy prowadzący przedmioty w ramach dwóch kierunków studiów. Wydział dysponuje dobrze wyposażonymi salami wykładowymi, nowoczesnymi laboratoriami, pracowniami dydaktycznymi i naukowymi wyposażonymi w unikalną aparaturę i urządzenia badawcze. |
|||
Politechnika Rzeszowska |
Al. Powstańców Warszawy 8 |
Tel: (17) 865 1755 Fax: (17) 854 3116 email: rm@prz.edu.pl |
https://wbmil.prz.edu.pl/ |
Studenci wszystkich kierunków otrzymują gruntowne przygotowanie ogólnotechniczne oraz zawodowe słuchając wykładów np. z mechaniki lotu, wytrzymałości konstrukcji lotniczych, konstrukcji samolotu, dynamiki gazów, silników lotniczych, teorii sterowania, wyposażenia samolotów, ze szczególnym uwzględnieniem współczesnych technik projektowania z wykorzystaniem metod komputerowych. Kierunek - Lotnictwo i Kosmonautyka - studia I i II stopnia
![]() |
|||
Politechnika Warszawska Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa |
ul. Nowowiejska 24 |
e-mail: Tel. +48 22 234 57 79 |
www.meil.pw.edu.pl/ |
Wydział MEiL jest najstarszą i największą instytucją edukacyjną w Polsce oferującą wyższe wykształcenie z zakresu lotnictwa i energetyki. Jego początki sięgają roku 1926, kiedy to powstał Instytut Aerodynamiczny. Przed II Wojną Światową ów instytut stworzył doświadczalne i teoretyczne podstawy dla późniejszych osiągnięć polskiego przemysłu lotniczego. Polscy inżynierowie mieli wówczas do dyspozycji 10 tuneli aerodynamicznych, a badania prowadzone w Instytucie Aerodynamicznym tworzyły zaplecze projektów i słynnych konstrukcji polskich samolotów uznawanych za nieustępujące najlepszym konstrukcjom światowym. Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa powstał jesienią 1960 roku z połączenia Wydziału Mechaniczno-Konstrukcyjnego i Wydziału Lotniczego. Celem tej fuzji było stworzenie jednostki oferującej pełne wykształcenie na potrzeby jednej z ważniejszych wówczas gałęzi przemysłu – przemysłu lotniczego. Obecnie Wydział składa się z dwóch Instytutów: Instytutu Techniki Cieplnej (ITC) oraz Instytutu Techniki Lotniczej i Mechaniki Stosowanej (ITLiMS). ITLiMS założony w 1975 roku, przejął rolę dawnego Instytutu Aerodynamicznego. Zakres jego działalności naukowej i badawczej obejmuje aerodynamikę, systemy lotnicze, mechanikę, projektowanie maszyn, budowę i eksploatację samolotów i śmigłowców, teorię maszyn i robotów, problemy wytrzymałości materiałów i inżynierię materiałowa, a także biomechanikę, zagadnienia bezpieczeństwa maszyn i urządzeń i inne pokrewne dziedziny. Siedem katedr związanych z termodynamiką i energetyką oraz jeden zakład Polskiej Akademii Nauk utworzyło w 1961 roku Instytut Techniki Cieplnej. Do najważniejszych kierunków jego działalności naukowo-badawczej należą m.in. chłodnictwo i klimatyzacja, gospodarka energetyczna, inżynieria jądrowa, badania procesów spalania i wybuchów, wymiana ciepła, źródła i przetwarzanie energii, oraz fizyka plazmy. Działalność naukowo–badawcza na Wydziale MEiL |
|||
Wyższa Szkoła Służb Lotniczych |
ul. Fordońska 120 |
tel. 052 328 40 31 |
www.wssl.edu.pl |
Atutem programu nauczania WSSL jest zgodność z uznawaną na całym świecie licencją PART-66. Znacząca część programu realizowana w formie zajęć praktycznych i laboratoriów odbywać się będzie w:
Uczelnia posiada następujące specjalności na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka:
Zgodnie z wybraną specjalnością studenci będą pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności praktyczne. Zajęcia prowadzone są przez kadrę z dużym doświadczeniem zawodowym i gruntowną wiedzą teoretyczną.
e-mail: dziekanat@wssl.edu.pl |
|||
Politechnika Lubelska |
ul. Nadbystrzycka 36 |
tel. (0-81) 538 42 82 fax: 081 525 08 08 |
www.wm.pollub.p |
Opis
Katedra Termodynamiki Mechaniki Płynów i Napędów Lotniczych
e-mail: |
|||
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie |
ul. Pocztowa 54 |
tel.: (082) 565-88-95 tel./fax 0-82 564 00 80 |
www.pwsz.chelm.pl |
Kierunek - Mechanika i Budowa Maszyn - specjalizacje:
Absolwent specjalności inżynieria lotnicza otrzymuje tytuł zawodowy inżyniera. Jest przygotowany do pracy na lotniskach i w portach lotniczych, co umożliwia mu gruntowna wiedza z zakresu m.in.: prawa i przepisów lotniczych, pokładowych systemów sterowania, urządzeń nawigacyjnych znajdujących się w samolotach i na lotniskach, obowiązujących procedur, planowania lotu. Studenci specjalności inżynieria lotnicza zdobywają wiedzę z zakresu podstaw geodezji i nawigacji w oparciu o metody klasyczne (rachunkowe), a po ich opanowaniu zapoznają się z najnowszymi rozwiązaniami opartymi na systemach GPS oraz GIS (geograficznej informacji o terenie). PWSZ w Chełmie, jako jedyna wyższa uczelnia w Polsce, w tak szerokim zakresie kształci studentów w obsłudze i w korzystaniu z tych systemów. Ponadto studenci zdobywają wiedzę z zakresu aerodynamiki, meteorologii i wyposażenia pokładowego samolotów jak również uczestniczą w dodatkowym, rozbudowanym kursie angielskiej terminologii lotniczej. Studia na specjalizacji pilotaż samolotowy w PWSZ w Chełmie w pełni przygotowują do podjęcia pracy w organizacjach lotniczych. Najlepszym dowodem na słuszność powyższego stwierdzenia jest fakt, że część z ubiegłorocznych absolwentów bezpośrednio po ukończeniu studiów podjęła pracę. Obecnie wykonują oni swoje obowiązki zawodowe na stanowiskach pilotów. W ramach specjalizacji pilotaż samolotowy, studenci przechodzą program szkolenia teoretycznego do licencji zawodowej, który realizowany jest w oparciu o certyfikowany Ośrodek Szkolenia Lotniczego. Ponadto podczas studiów uczestniczą w programie szkolenia językowego z zakresu „Aviation English”, który przygotowuje studentów do osiągnięcia znajomości języka angielskiego na poziomie czwartym – określonym przez standardy ICAO. Studenci przyjęci na specjalizację przechodzą dodatkowo specjalne szkolenie w zakresie pilotażu samolotów, zgodnie z harmonogramem praktyk lotniczych. W ramach szkolenia praktycznego do licencji zawodowej, zdobywają nalot rzędu 200 godzin, który jest finansowany ze środków uzyskiwanych corocznie z budżetu państwa. Absolwent specjalności inżynieria lotnicza otrzymuje tytuł zawodowy inżyniera oraz ma zapewnione szkolenie do uzyskani licencji pilota zawodowego. Jest przygotowany do pracy na lotniskach i w portach lotniczych, co umożliwia mu gruntowna wiedza z zakresu m.in.: prawa i przepisów lotniczych, pokładowych systemów sterowania, urządzeń nawigacyjnych znajdujących się w samolotach i na lotniskach, obowiązujących procedur oraz planowania operacji lotniczych. Studenci specjalności inżynieria lotnicza zdobywają również wiedzę z zakresu podstaw geodezji i nawigacji w oparciu o metody klasyczne (rachunkowe), a po ich opanowaniu zapoznają się z najnowszymi rozwiązaniami opartymi na systemach GPS oraz GIS (geograficznej informacji o terenie). PWSZ w Chełmie, jako jedyna wyższa uczelnia w Polsce, w tak szerokim zakresie kształci studentów w obsłudze i w korzystaniu z tych systemów. Studia w zakresie pilotażu śmigłowcowego, realizowane w tak szerokim zakresie w PWSZ w Chełmie, w pełni przygotowują do podjęcia pracy jako pilot w lotnictwie cywilnym jak również w służbach naziemnych eksploatujących sprzęt lotniczy oraz zakładach produkcyjnych i remontowych przemysłu lotniczego. W ramach specjalizacji pilotaż śmigłowcowy, studenci przechodzą program obejmujący szkolenie do uzyskania licencji pilota śmigłowcowego zawodowego z uprawnieniami do wykonywania lotów wg przyrządów CPL(H)/IR. Program obejmuje:
Absolwent specjalności inżynieria lotnicza otrzymuje tytuł zawodowy inżyniera. Jest przygotowany do pracy w przemyśle lotniczym w zakresie konstruowania, technologii i eksploatacji wyrobów lotniczych. Studenci specjalności Inżynieria lotnicza zdobywają wiedzę z zakresu konstrukcji lotniczych, ich wytrzymałości oraz niezawodności. Poznają też technologie stosowane w wytwarzaniu elementów konstrukcji lotniczych oraz wykorzystywane maszyny i urządzenia. Studenci poszerzają wcześniej zdobytą wiedzę z zakresu materiałoznawstwa o informacje o materiałach stosowanych w przemyśle lotniczym. W trakcie studiów studenci poznają budowę statków powietrznych, ze szczególnym naciskiem na budowę silników lotniczych oraz zasadami eksploatacji samolotów. Cześć zajęć dydaktycznych odbywa się w laboratoriach wiodących ośrodków naukowo-badawczych. Podczas tych zajęć studenci mają zweryfikować i porównać zdobytą wiedzę teoretyczną z praktyką. We współczesnej technice komputery i techniki informatyczne są coraz szerzej i chętnie stosowane. W związku z tym studenci tej specjalności kształceni są w szerokim ich zakresie, obejmującym m.in.: komputerowe systemy konstruowania części samolotów i silników, projektowanie z zastosowaniem MES (metody elementów skończonych). |
|||
Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych w Dęblinie |
ul. Dywizjonu 303 nr 12 08-521 DĘBLIN |
tel. 081 5517733 Studia wojskowe tel. 081 5518811 Studia cywilne |
www.wsosp.deblin.pl |
Wydział Lotniczy WSOSP jest podstawową jednostką organizacyjną procesu kształcenia podchorążych oraz szkolenia kursowego kadry zawodowej dla lotnictwa wojskowego. Organizuje się tu i koordynuje działalność dydaktyczno-wychowawczą odnoszącą się do przygotowania kadr w specjalnościach pilotażu i nawigacji lotniczej. Działalność naukowo-badawcza wydziału polega na rozwiązywaniu problemów zastosowania nawigacji lotniczej i eksploatacji techniki lotniczej oraz jej wykorzystania na współczesnym polu walki. ___
W ramach cywilnych stacjonarnych i niestacjonarnych studiów I stopnia realizowane są specjalności:
W ramach cywilnych stacjonarnych i niestacjonarnych studiów II stopnia realizowane są specjalności:
Kierunek oferuje kształcenie w zakresie społeczno-prawnych podstaw bezpieczeństwa, bezpieczeństwa i obronności państwa, bezpieczeństwa i ochrony lotnictwa, w tym bezpieczeństwa i ochrony lotnisk oraz zarządzania bezpieczeństwem w organizacjach lotniczych. Studenci kierunku Bezpieczeństwo narodowe zdobywają wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy w sektorze bezpieczeństwa powietrznego państwa. Program kształcenia na kierunku Bezpieczeństwo narodowe oparty jest głównie na przedmiotach związanych z bezpieczeństwem i ochroną lotnictwa, w tym m.in.:
Katedry i zakłady wchodzące w skład Wydziału Lotnictwa WSOSP:
|
|||
Politechnika Wrocławska Instytut Inżynierii Lotniczej, Procesowej i Maszyn Energetycznych, Zakład Inżynierii Lotniczej |
Wybrzeże Wyspiańskiego 27 50 -370 WROCŁAW |
tel.: (071) 320 37 72 |
www.instytut22.pwr.wroc.pl |
Zakład Inżynierii Lotniczej powstał w 2003 roku i kształci studentów Wydziału Mechaniczno-Energetycznego na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn w specjalności Inżynieria Lotnicza. Aktualnie system kształcenia obejmuje siedmiosemestralne studia inżynierskie. W związku z wdrażaniem tzw. bolońskiego systemu kształcenia studia realizowane są w systemie dwustopniowym, tj. jako siedmiosemestralne studia inżynierskie oraz trzysemestralne uzupełniające studia magisterskie więcej. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą dydaktyczną oraz skierowaną do przemysłu. Poniżej, w dołączonym dokumencie, znajduje się prezentacja Zakładu Inżynierii Lotniczej w formacie PDF. Specjalność Inżynieria Lotnicza funkcjonuje w Zakładzie Inżynierii Lotniczej od 2003 roku i została stworzona w związku z zapotrzebowaniem rynku na wysokiej klasy specjalistów w tej dziedzinie. Absolwenci tego kierunku są przygotowani do pracy przy eksploatacji sprzętu lotniczego (planowanie, organizacja i kontrola procesu obsługiwania statków powietrznych, przechowywanie, naprawa, remont). Zdobyta wiedza pozwala osobom kończącym ten kierunek na podjęcie zatrudnienia przede wszystkim w zakładach produkcyjno-remontowych branży lotniczej, w dziedzinach związanych z technologią, kontrolą jakości oraz diagnostyką, w lotnictwie Sił Zbrojnych RP, w instytucjach naukowo-badawczych i biurach konstrukcyjnych. Wielu absolwentów podejmuje również pracę w zakładach poza branżą lotniczą, gdyż ich wykształcenie predysponuje ich do pracy w rozmaitych dziedzinach związanych z nowoczesnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi i najnowszymi technologiami. Kadrę dydaktyczną Zakładu stanowią doświadczeni wykładowcy i cenieni w branży praktycy, od wielu lat zajmujący się zagadnieniami inżynierii lotniczej.
Dołączone pliki e-mail: |
|||
Centrum Kształcenia Kadr Lotnictwa Cywilnego Europy Środkowo-Wschodniej | ul. Krasińskiego 8 40-019 KATOWICE |
+48 32 603 4058 | www.lotnictwo.polsl.pl |
Centrum koordynuje i organizuje kursy, szkolenia, studia, zgodnie z międzynarodowymi standardami lotnictwa cywilnego, wskutek ścisłej współpracy z certyfikowanymi ośrodkami. Natomiast przygotowanie merytoryczne umożliwia uruchomienie nowej specjalności – nawigacji powietrznej na Wydziale Transportu Politechniki Śląskiej i podjęcie realizacji zintegrowanego programu kształcenia lotniczego w systemie studiów dwustopniowych. Weryfikację wiedzy umożliwiają praktyki odbywane w MPL Katowice – Pyrzowice oraz w innych ośrodkach certyfikowanych. Kształcenie i praktyczne szkolenie lotnicze realizują wysokiej klasy specjaliści etatowi certyfikowanych ośrodków. Nad poprawnością funkcjonowania Centrum czuwa Rada Naukowo - Programowa, w której zasiadają przedstawiciele Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, Politechniki Śląskiej, Prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego S.A. – właściciel MPL Katowice – Pyrzowice.
W roku akademickim 2013/2014 na Politechnice Śląskiej uruchomione zostaną następujące kierunki studiów podyplomowych:
Specjalizacje: NAWGACJA POWIETRZNA (Wydzial Transportu)
MECHANIK LOTNICZY Absolwenci specjalności ”Mechanika lotnicza” uzyskują przygotowanie do pracy inżynierskiej i badawczej w zakresie obsługi hangarowej statków powietrznych:
|
|||
Akademia Obrony Narodowej - Wydział Zarządzania i dowodzenia | al. gen. A. Chruściela 103 00-910 Warszawa |
tel. (fax) 022 6-813-189 | www.aon.edu.pl |
Kierunek studiów: ZARZĄDZANIE Specjalność: ZARZĄDZANIE LOTNICTWEM Studia I stopnia trwają 3 lata (6 semestrów), prowadzone są dla absolwentów szkół średnich, posiadających świadectwo dojrzałości uprawniające do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe i prowadzą do uzyskania tytułu zawodowego licencjata.
Specjalności:
|
Politechnika Poznańska Wydział Maszyn Roboczych i Transportu |
Ul.Piotrowo 3 60-965 Poznań |
tel. (fax) 022 6-813-189 | www.put.poznan.pl |
Studia podyplomowe:
Mechatronika i diagnostyka silników lotniczych Liczba semestrów: 2 Liczba godzin: 224 w tym: wykłady - 117 godz., ćwiczenia - 38 godz., laboratoria - 76 godz., projekty - 6 godz. Koszt: 2.000zł za całość studiów. Studia podyplomowe Mechatronika i diagnostyka silników lotniczych stanowią element projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego: Inżynieria wiedzy dla inteligentnego rozwoju, numer projektu: POKL.04.03.00-00-131/12.
Profil Kształcenia: Celem studiów jest podniesienie kwalifikacji zawodowych Słuchaczy z zakresu mechatroniki i diagnostyki silników lotniczych. Absolwenci zdobędą szeroką wiedzę i umiejętności praktyczne w obszarach: - aerodynamiki i mechaniki lotu, - zespołów napędowych statków powietrznych, - sensoryki lotniczej na potrzeby określania parametrów ruchu statku powietrznego, - mechatroniki w języku angielskim, - zarządzania flotą silników lotniczych statków powietrznych z podstawami przedsiębiorczości.
Program Studiów • Aerodynamika i mechanika lotu • Wybrane zagadnienia mechatroniki lotniczej • Zespoły napędowe statków powietrznych • Diagnostyka silników lotniczych • Mechatronika w języku angielskim • Modelowanie instalacji układów silnikowych • Osprzęt silników • Sterowanie mechanizacja skrzydła • Sterowanie statku powietrznego w zakresie stabilizacji położenia przestrzennego • Sterowanie instalacją paliwową • Lotnicze układy wykonawcze i nastawcze • Zarządzanie modelowaniem instalacji pokładowych z podstawami przedsiębiorczości • Sensoryka lotnicza na potrzeby określania parametrów ruchu statku powietrznego • Zarządzanie flotą silników lotniczych statków powietrznych z podstawami przedsiębiorczości
Adres www studiów: http://www.put.poznan.pl/studia/podyplomowe http://www.fwmt.put.poznan.pl/
Łukasz Semkło ul. Piotrowo 3 60-965 Poznań Telefon: 61 665 2213 e-mail: lukasz.semklo@put.poznan.pl
Zasady naboru: 1. Ukończenie studiów wyższych co najmniej I stopnia 2. Złożenie dokumentów aplikacyjnych 3. Rozmowa kwalifikacyjna przed Komisją w składzie wyznaczonym przez Dziekana Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu PP Terminy zajęć: zajęcia odbywają się średnio dwa razy w miesiącu w zjazdach: piątek – godz. 16.30 – 19.40; sobota – 8.00 – 16.30. Do dyspozycji Słuchaczy są sale dydaktyczno-laboratoryjne Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu, w tym nowoczesne laboratoria mechatroniki i silników lotniczych. Zajęcia prowadzone będą przez wykładowców o dużym dorobku naukowym i dydaktycznym bezpośrednio związanym z wykładanymi przedmiotami. Część zajęć zrealizowana zostanie przez pracowników Wojska Polskiego.
|
|||
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie |
ul.Sucharskiego 2 35-225 Rzeszów |
tel+48 17 866 14 31 | |
Miedzynarodowe Studia I Stopnia General Aviation (Lotnictwo Ogólne)
Marzysz o pracy w najbardziej dynamicznie rozwijającym się sektorze lotnictwa? Czy wiesz, że loty zakwalifikowane jako General Aviation stanowią większość ruchu lotniczego na świecie, a wykonywane są one przez ponad 362 000 statków powietrznych? Do tej kategorii lotów nie zalicza się lotów rejsowych ani czarterowych. W samych Stanach Zjednoczonych jest tylko 500 lotnisk, z których odbywa się ruch lotniczy wedle rozkładu lotów, natomiast ponad 5000 lotnisk obsługuje loty General Aviation. W rozwój którego z tych lotnisk chciałbyś mieć wkład? Czy chciałbyś być jednym z pierwszych wykwalifikowanych pracowników tego sektora w Polsce? Wybierz międzynarodowe studia General Aviation w języku angielskim!
Czym jest General Aviation?Mało osób zdaje sobie sprawę, że większość światowych operacji lotniczych to właśnie loty zakwalifikowane jako General Aviation. To loty nie pojawiające się w rozkładzie lotów na lotniskach, np. loty prywatnych lub wynajmowanych małych samolotów biznesowych (samoloty biorące na pokład do 20 pasażerów głównie dużych korporacji, klubów sportowych, gwiazd filmowych, itp.) szybowców, samolotów obsługujących skoczków spadochronowych czy w końcu loty osób kształcących się na pilotów. Gabaryty samolotów przeprowadzających te operacje lotnicze pozwalają na ogromną elastyczność, gdyż umożliwiają lądowanie nie tylko w zarejestrowanych portach lotniczych, lecz również na małych (często trawiastych) lądowiskach, których liczba jest dziesięciokrotnie większa od liczby lotnisk w skali globalnej.
Dzięki studiom General Aviation we WSIiZ dołączysz do elitarnego grona studentów - jesteśmy jedyną uczelnią w kraju i Europie Środkowo-Wschodniej, która uruchomiła takie studia.
Od lat prowadzimy badania nad rozwojem rynku lotniczego w Polsce i na świecie, w szczególności rynkiem pracy w tej branży. Odpowiadamy na sygnały z rynku, rozmawiamy z naszymi partnerami biznesowymi, pracownikami branży lotniczej, a także z naszymi absolwentami Aviation Management (Zarządzanie lotnictwem), którzy już pracują w różnych liniach i portach lotniczych oraz firmach z branży lotniczej. Nasi absolwenci osiągają sukcesy. Bądź jednym z nich!
Studiuj General Aviation, bo:
W programie studiów m.in.:
Zdobądź prestiżowy certyfikat ARCPortCertyfikat wydawany jest przez firmę Aviation Research Corporation z Vancuver w Kanadzie. Otrzymasz go nieodpłatnie po pomyślnym zaliczeniu przedmiotu „Projekt Lotniczy 2”, który będzie realizowany na 4. semestrze studiów. Jego zdobycie potwierdza średnio-zaawansowane kompetencje w zakresie korzystania z programu ARCPort, który jest symulatorem pracy portu lotniczego. Certyfikat da Ci możliwość pracy w jednym z ponad 80 międzynarodowych lotnisk, które na co dzień korzystają z tego oprogramowania. Komercyjny koszt takiego certyfikatu to około 4000 dolarów.
Studia pod patronatem LufthansyNa mocy umowy podpisanej z jednym z największych przewoźników lotniczych w Europie – LUFTHANSĄ, w trakcie studiów będziesz kształcić się pod okiem międzynarodowych ekspertów z branży lotniczej.
Weźmiesz również udział w organizowanych badaniach dla sektora lotniczego czy specjalistycznych seminariach i konferencjach oraz nawiążesz międzynarodowe kontakty, które pomogą Ci we właściwym kształtowaniu swojej ścieżki kariery.
PraktykiPraktyki zawodowe będzie realizować w szkołach pilotażu lotniczego, działających na terenie Polski i Podkarpacia (Jasionka, Jarosław, Mielec), na renomowanych międzynarodowych lotniskach obsługujących operacje General Aviation, w Lufthansa Polska, BorgWarner Polska, Pratt & Whitney Rzeszów i w innych firmach z Doliny Lotniczej
|