UFM 10 Samba

 
 

Samba została zaprojektowana w biurze konstrukcyjnym czeskiej firmy Urban Air. W czerwcu 1999 prototyp odbył swój pierwszy lot. Produkcja samolotu rozpoczęła się w lipcu 1999 roku. Samba była wcześniej znana i sprzedawana pod marką Speed Lambada. Do końca roku 2003 zbudowano ponad 40 szt. tego samolotu. Znalazły one nabywców w RPA, USA, Holandii, Irlandii i Niemczech.

Dwuosobowy, całkowicie kompozytowy samolot został zaprojektowany w oparciu o najnowsze technologie używane w konstruowaniu szybowców. Dzięki temu uzyskano doskonałe parametry w locie silnikowym oraz bez użycia silnika. Do napędu zastosowano niezawodny silnik Rotax 912 ULS (S) o mocy 80/100 KM. Siedzenia pilota i pasażera znajdują się obok siebie. Istnieje możliwość zwiększenia rozpiętości skrzydeł o 2 metry co pozwala na uzyskanie jeszcze lepszych osiągów.


Zestawienie parametrów technicznych

Typ samolotu
UFM 10 Samba
Silnik, producent
Rotax 912 ULS (S)
Silnik moc 80KM, 100 KM
Ilość miejsc i rodzaj 2 osobowy, dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
10,00 m
Długość 5,90 m
Wysokość 1,95 m
Waga
 
Masa własna
250 kg
Ciężar maksymalny 472,5 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna 260 km/h
Prędkość podróżna - 75% 200 hm/h
Wznoszenie maksymalne 7,5 m/s