AERO 2009 w liczbach

Po zakończeniu Międzynarodowych Targów GA Aero Friedrichshafen odbywających się w dniach od 2 do 5 kwietnia, zarówno organizatorzy, jak i wystawcy targów lotniczych AERO Friedrichshafen są niezwykle zadowoleni z wyników i samego przebiegu imprezy...
(Topaz KR 030 z firmy Ekolot - fot. samoloty.pl)
- Liczby i statystyki przekroczyły nasze oczekiwania - mówią zgodnie. Wielu producentów już zgłosiło sprzedaż samolotów. Wystawę zwiedziło przez wszystkie dni ponad 46 400 osób.

17 edycja AERO pokazała po raz kolejny, iż fascynacja lataniem oraz emocje z związane z podziwianiem nowych samolotów są naprawde wielkie. Po niej widać, że przemysł lotniczy jest nadal silny. Międzynarodowe targi AERO w Niemczech są dla przemysłu lotniczego ważnym impulsem w trudnej sytuacji ekonomicznej, która mamy na świecie. Podczas ich trwania wykazano, iż rok rocznie wzrasta liczba wystawców i odwiedzających oraz wykorzystanej powierzchni wystawienniczej. Liczbowo wg danych biura prasowego AERO Friedrichshafen targi zaszczyciło 625 wystawców, co stanowi liczbę 12 procent większa niz rok temu. Odwiedziło je ponad 46.400 osób, co sprawia że Friedrichshafen stało się europejskim miejscem spotkań lotnictwa ogólnego (GA).

Już podczas trwania targow wielu producentów zgłosiło sprzedaż swoich produktów. Wystawcy zaprezentowali swe sukcesy w dziedzinie śmigłowców oraz samolotów z tłokowymi silnikami. Ma to szczegolne znaczenie, gdyż właśnie ten segment odnotował najostrzejszy spadek popytu w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Oprócz sfinalizowanych sprzedaży jednosilnikowych samolotów dwumiejscowych oraz ultralightów odnotowano grupę potencjalnych klientów, którzy poważnie rozważają dokonanie zakupu samolotu.

Wystawcy zapytani w ankiecie przez organizatorów są bardzo zadowoleni z targów: Kenneth Keith wystawiających samoloty Extra powiedział, że oprócz spotkania specjalistów z branży lotniczej z Niemiec, zaobserwował przy swoim stanowisku rzeszę zwiedzających z Brazylii, Węgier i Rosji: - To sprawia, że AERO ma bardzo międzynarodowy charakter. Inni wystawcy, jak Thomas Redder, Dyrektor Techniczny firmy Beechcraft podkreślał wysoki stopień profesjonalizmu wśród wystawców i odwiedzających.
- Z wielkim szacunkiem i bardzo pozytywne wypowiadano się o AERO. Wielokrotnie można było usłyszeć, że wystawa w Friedrichshafen jest wiodącym miejscem w Europie dla lotnictwa ogólnego - powiedział Prezes Zarządu Targów Klaus Wellmann. W tym roku targi były miejscem spotkań branży lotnictwa ogólnego i stały się jeszcze bardziej międzynarodowe, zarówno pod względem wystawców i zwiedzających. - We Friedrichshafen poruszano nowe tematy, w szczególności "E-Flight-Expo", a w niej alternatywne koncepcje napędu. Zaprezentowano również halę poświeconą śmigłowcom. Oba projekty miały wyjątkowo pozytywny odzew odwiedzających i mediów.


Kokpit bielskiej Orki - foto samoloty.pl

Wystawcy o AERO 2009
Angelo Flaiban, CEO Alpi Lotnictwo:
"Aero jest bardzo atrakcyjną i udaną imprezą. Spotkaliśmy wielu zwiedzających, ekspertów na naszym stoisku. Czy będziemy uczestniczyć w AERO w przyszłości, zależy to od naszej sytuacji. Jesteśmy bardzo zadowoleni z możliwości zaprezentowania na AERO."
Ralf Kärgel, Product Manager Sennheiser:
"Nasze stoisko cieszyło się popularnością dzięki swojej pozycji i projektowi. Jesteśmy w pełni zadowoleni z usług świadczonych przez organizatorów targów."
Tomek Poberezny, prezes EAA USA:
"Latanie dla wielu pozostaje wielkim marzeniem. Musimy dać ludziom, zwłaszcza młodym, możliwości realizacji marzeń o lataniu. W związku z tym AERO jest idealną platformą dla GA w Europie."
Willi Tacke, Flying strony EAA Europa:
"Aero wypadło w naszych oczach bardzo dobrze. Wystawcy sprzedali więcej ultralightów niż początkowo przewidywano. Ponadto AERO był niezwykle innowacyjne."
Dr Michael Erb, dyrektor naczelny Aircraft Owners & Stowarzyszenia (AOPA) Niemcy:
"Aero jest jednym z najważniejszych wydarzeń dla nas, ponieważ tu można zobaczyć całą gamę ofert branżowych. Jesteśmy bardzo zadowoleni, i z pewnością wrócimy do Friedrichshafen. Miejsce to jest dobrym sposobem uzyskania informacji na temat nowych produktów, jak również idealnym miejscem spotkań przedstawicieli firm lotniczych."
Verena Schwarz, rzecznik prasowy Diamond Aircraft:
"Myślę, że odnotowalismy znaczny wzrost zainteresowania naszymi produktami na AERO 2009. Już teraz nie możemy się doczekać następnego AERO w 2010 roku."
Pana Poulios, Kierownik Sprzedaży na Europę i Rosję firmy Cessna:
"Jest to dla nas ważne, że nasza wystawa podobała się odwiedzającym. A tu wszystko na AERO rzeczywiście "funkcjonowało jak w zegarku"."
Nick Tarrat, Cirrus UK:
"AERO 2009 było doskonałe. Nasi przedstawiciele europejscy mogą teraz liczyć na dużo większe zainteresowanie kupujących. Odnosi się to do mnie jak i do moich kolegów z Francji Węgier, Polski, Włoch itp. "


Prasa
Aero jest olbrzymią międzynarodową imprezą medialną. Przedstawiciele mediów pochodzili z najprzeróżniejszych krajów na świecie, w sumie 14 ekip telewizyjnych zapewniało przesył i prezentacje zdjęć z Air Show, 738 dziennikarzy z 30 krajów ustanowiło nowy rekord liczby przedstawicieli mediów. - Biuro prasowe pomagało w uzyskaniu informacji, by byly one rzetelnie przekazywane odbiorcom - mówią dziennikarze.
Reprezentanci handlowi przybyli do Friedrichshafen z wszystkich pięciu kontynentów, z ponad 40 różnych krajów. Trzydzieści pięć procent badanych turystów pochodziła z zagranicy. Następne AERO odbędzie się już za rok w dniach od 8 do 11 kwietnia 2010.
AG / JW