Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

STREFA LOTNICZA

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Article Index



Program szkolenia praktycznego:

Numer ćwiczenia

Nazwa ćwiczenia

Ilość lotów z instruktorem

Czas

Ilość lotów solo

Czas

1

Lot zapoznawczy

1

20'

2

Lot po prostej

3

1h

3

Zakręty o przechyleniu do 15o

3

1h

4

Zakręty o przechyleniu do 45o

3

1h

5

Nauka startu, lotu po okręgu i lądowania

30

2h50'

6

Ślizg, przeciwdziałanie przeciągnięciu, prędkość maksymalna i minimalna

3

1h

7

Korekcja nieprawidłowego podejścia do lądowania

10

1h

8

Lądowanie w terenie przygodnym

1

1h

9

Lądowanie z wyłączonym silnikiem (lądowanie awaryjne)

15

1h30'

10

Lądowanie z bocznym wiatrem

3

15'

11

Lot z zakrytymi przyrządami

2

10'

12

Przeszkolenie przed pierwszym lotem solo

1

15'

13

Lot solo po okręgu

3

15'

14

Kontrolny lot po okręgu

1

10'

15

Lot solo po okręgu

15

1h40'

16

Zakręty o przechyleniu do 15o i 45o

3

1h

17

Ślizg, przeciwdziałanie przeciągnięciu

2

30'

18

Lądowanie z awaryjne

10

1h

19

Nawigacyjny lot 200 km z międzylądowaniem

1

2h05'

20

Nawigacyjny lot 100 km z międzylądowaniem

1

1h

21

Nawigacyjny lot 100 km z międzylądowaniem

1

1h

Razem

78

14h35'

34

5h25'

Całkowite szkolenie pilota:

112 startów

20h



Egzamin pilota ULLa składa się z części teoretycznej i części praktycznej – najpierw test w formie programu komputerowego, a potem 20 – 30 min. lot z inspektorem.

To inspektor właśnie oceni, czy dostatecznie opanowaliście sztukę pilotażu, a w szczególności wypróbuje, czy potraficie poprawnie awaryjnie wylądować i odpowiednio zachować się w kryzysowej sytuacji. Jeżeli zdacie egzamin, inspektor wypełnia odpowiednie formularze i wasz kurs zostaje ukończony. Możecie już mówić, że jesteście pilotami samolotu ultralekkiego. Ale pamiętajcie, że na tym nauka latania się nie kończy, bo pilot uczy się przez całe życie.
Dalsze kwalifikacje to możliwość zrobienia uprawnień na loty kierowane i kontrolowane, a także uprawnienia do holowania szybowców, transparentów czy też wyrzucania skoczków spadochronowych.