Page 3 of 3
Pieniądze trzeba sensownie wydać i rozliczyć do końca II kwartału 2008. W normalnych polskich warunkach byłaby to rzecz nie do zrobienia. Bez osobistego zaangażowania się bielskich urzędników, na czele ze starostą Andrzejem Płonką, prezesa GAPP, projektantów i oczywiś- cie Wiktora Kałata – prezesa Parku, nie byłoby możliwe osiągnięcie takiego stanu zaangażowania prac, aby w miarę spokojnie patrzeć w przyszłość.
Pozytywne wyniki w działalności formalno-prawnej na nic by się oczywiście zdały, gdyby wyżej wymienionym nie udało się pozyskać właściwych wykonawców. Pracę skutecznie realizują Tritex, Borga Hale, Kombest i muszę powiedzieć, że obserwując ich poczynania, zaangażowanie i organizację, odzyskuję wiarę w polskich budowlańców. Wszystko wskazuje na to, że jeżeli nadchodząca zima nie będzie absolutnym przeciwstawieniem tej z przełomu 2006/2007, to na wiosnę zaczniemy przeprowadzać się do nowych hal.
CEL PRZEDSIĘWZIĘCIA
Na zakończenie kilka zdań, co do tego, czym ma być Bielski Park Techniki Lotniczej.
Od strony materialnej to:
w pierwszym etapie lotnisko z asfaltowym, oświetlonym pasem startowym o długości 700 m i szerokości 22 m, drogami kołowania i płytą postojową;
w drugim etapie pas przedłużony do 1350 m;
4 hale fabryczne, zblokowane z hangarami, o sumarycznej powierzchni ponad 10 000 m2;
wieża kontroli lotów oraz zaplecze biurowe o powierzchni 300 m2;
w kolejnym etapie rozbudowa powierzchni biurowych, aby ulokować biuro konstrukcyjne.
Treścią wypełniającą te obiekty ma być:
CEL PRZEDSIĘWZIĘCIA
Na zakończenie kilka zdań, co do tego, czym ma być Bielski Park Techniki Lotniczej.
Od strony materialnej to:
w pierwszym etapie lotnisko z asfaltowym, oświetlonym pasem startowym o długości 700 m i szerokości 22 m, drogami kołowania i płytą postojową;
w drugim etapie pas przedłużony do 1350 m;
4 hale fabryczne, zblokowane z hangarami, o sumarycznej powierzchni ponad 10 000 m2;
wieża kontroli lotów oraz zaplecze biurowe o powierzchni 300 m2;
w kolejnym etapie rozbudowa powierzchni biurowych, aby ulokować biuro konstrukcyjne.
Treścią wypełniającą te obiekty ma być:
- miejsce działalności kilkunastu przedsiębiorstw lotniczych, produkujących samoloty lekkie i ultralekkie;
- docelowo miejsce zaplecza badawczo-rozwojowego dla dynamicznie rozwijających się przedsiębiorstw tej branży w Polsce, głównie w zakresie badań w locie, badań wytrzymałościowych itp.;
- miejsce działalności różnego rodzaju podmiotów gospodarczych, świadczących usługi lotnicze od tych, co szkolą w powietrzu i na ziemi, poprzez tych, co obsługują sprzęt lotniczy, a kończąc na tych, co spełniają najbardziej specjalistyczne życzenia.
Zdjęcia: Wojciech Gogolewski