Producent / Kraj:

Tecnam / Włochy

Model:

P - 2002

 

 

p2002foto

 

 

1. Historia modelu

 

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  • Samolot P - 2002 to ultralekki, dwumiejscowy dolnopłat z trzypunktowym podwoziem ze sterowanym kółkiem przednim. Dostępny jest w wersji z podwoziem stałym lub chowanym.
  • Kadłub konstrukcji półskorupowej, wykonany jest ze stalowych podłużnic oraz aluminiowego pokrycia.
  • Skrzydło konwencjonalnej konstrukcji, jednodźwigarowe z metalowym kesonem.
  • Wszystkie powierzchnie sterowe wykonane z aluminium.
  • Usterzenie w układzie klasycznym z płytowym sterem wysokości, wyposażonym w elektrycznie poruszany trymer.
  • Klapy napędzane elektrycznie.
  • Zdwojone sterownice.
  • Podwozie główne wykonane ze stopu aluminium. Koła podwozia głównego wyposażone w hamulce hydrauliczne, uruchamiane za pomocą dźwigni pomiędzy fotelami pilotów.
  • Regulowane fotele pilotów.
  • Przestrzeń bagażowa za fotelami pilotów.
  • Zbiorniki paliwa o pojemności 50 litrów każdy zabudowane są w skrzydłach.

 

2.2. Wyposażenie

Podstawowe wyposażenie tablicy przyrządów:

  • prędkościomierz
  • wysokościomierz
  • busola magnetyczna
  • wariometr
  • chyłomierz
  • obrotomierz
  • licznik motogodzin
  • wskaźnik ciśnienia oleju
  • wskaźnik temperatury oleju
  • wskaźnik temperatury głowic cylindrów
  • wskaźnik ciśnienia paliwa
  • woltomierz
  • paliwomierze

 

Opcjonalne wyposażenie tablicy przyrządów:

  • zakrętomierz
  • zegar
  • amperomierz
  • wskaźnik temperatury otoczenia
  • wskaźnik ciśnienia ładowania
  • sztuczny horyzont (elektryczny)
  • żyroskopowy wskaźnik kursu (elektryczny)
  • system podciśnienia do zasilania przyrządów (sztuczny horyzont, żyrobusola, wskaźnik podciśnienia)
  • wyposażenie radiowe
  • wyposażenie nawigacyjne COM/NAV/GPS
  • elektroniczne wyświetlacze wielofunkcyjne "glass-cockpit" firmy Dynon
  • nadajnik ratunkowy ELT

Opcjonalne wyposażenie samolotu:
  • ogrzewanie kabiny
  • odszranianie owiewki
  • sygnalizacja przeciągnięcia
  • gaśnica
  • apteczka pierwszej pomocy
  • światła nawigacyjne i stroboskopowe
  • dźwignie hamulcy zamontowane na pedałach steru kierunku
  • spadochronowy system ratunkowy

Silnik:
Samolot jest wyposażony w silnik Rotax 912 ULS o mocy 100 KM.

 

 

2.3. Warianty

P - 2002 Sierra De Luxe - wersja z podwoziem stałym

P - 2002 Sierra RG - wersja z pneumatycznie chowanym podwoziem

 

 

 
3. Schemat  
p2002sierrarg3d

 

4. Dane techniczne

Typ samolotu P - 2002 Sierra De Luxe
P - 2002 Sierra RG
Silnik, producent Rotax 912 ULS Rotax 912 ULS
Maksymalna moc 100 KM 100 KM
Płatowiec Dolnopłat, 2 osobowy,
Wymiary    
Rozpiętość skrzydeł 8,60 m 8,60 m
Długość 6,63 m 6,63 m
Wysokość 2,40 m 2,40 m
Masy    
Masa własna b.d. b.d.
Maksymalna masa startowa (bez systemu ratunkowego) 450 kg 450 kg
Masa użyteczna b.d. b.d.
Osiągi samolotu    
Prędkość maksymalna w locie poziomym 245 km/h 252 km/h
Prędkość podróżna - 75% mocy 225 km/h 237 km/h
Prędkość minimalna 65 km/h 65 km/h
Wznoszenie maksymalne 6 m/s 7 m/s
Rozbieg 120 m 120 m
Dobieg 120 m 120 m
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej 17 l/h 17 l/h
Pojemność zbiorników paliwa 100 l 100 l
Zasięg b.d. b.d.

 

{jcomments on}