Producent / Kraj:

SKYLEADER Aircraft Poland / Polska

Model:

Skyleader 400

 

 

fk14polarisfoto

 

   

1. Opis
Skyleader 400, to dwumiejscowy całkowicie metalowy dolnopłat, który posiada nowo zaprojektowany skrócony kadłub, skrzydła w kształcie trapezu oraz zbiornik paliwa o pojemności 120 litrów. Samolot charakteryzuje sie prostym panelem sterującym, dlatego został przeznaczony do szkolenia pilotów, lotów rekreacyjnych i operacji specjalnych.

 
Silnik:
Rotax 912 UL, ULS o mocy 81 KM  - 101 KM (59 kW - 74 kW)

 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu Skyleader 400
Silnik, producent Rotax 912 UL, ULS
Maksymalna moc 81 KM  - 101 KM (59 kW - 74 kW)
Załoga 2 osoby
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
9,1 m
Długość 6,3 m
Wysokość 2,36 m
Szerokość kabiny 1,28 m
Masy  
Masa własna
320 kg
Maksymalna masa startowa 600 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość przelotowa @ 75% mocz 175 km/h
Maksymalna prędkość 260 km/h
Prędkość manewrowa 142 km/h
Min. prędkość bez podnoszenia klapy 60 km/h
Min. prędkość z klapami widłowymi 53 km/h
Zasięg 1300 km
Maksymalna ilość paliwa 120 l
Długość startu 200 m
Długość lądowania 200 m

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

{jcomments on}