RO-7 "Orlik"

RO-7 orlik foto piotrp de

RO-7 "Orlik" - fot. źródło: www.piotrp.de


Samolot RO-7 "Orlik" był kolejną amatorską konstrukcją Romana Orlińskiego z Malborka. Jak oceniali piloci jest on przyjemny i łatwy w pilotażu. Mankamentem jest mały kąt podejścia do lądowania i brak hamulców na kołach, co utrudnia lądowanie na małych lotniskach. Ponadto małe koła stwarzają problemy na nierównych pasach startowych. Konstruktor planował zastosowanie klap krokodylowych i wiele innych modyfikacji.

Byl oblatany 22.02.1987 r.

 

ro-7 orlik

 

 

Konstrukcja:
To jednomiejscowy dolnopłat z zakrytą kabiną. Podwozie klasyczne stałe.

 

Dane techniczne:

Rozpiętość skrzydeł: 7,60 m
Długość: 5,50 m
Wysokość: 1,95 m
Powierzchnia skrzydeł: 8,75 m²
Wydłużenie skrzydeł: 6,08
Profil płatów: NACA 23012 (12%)
Obciążenie powierzchni: 36,57 kG/m²
Obciążenie mocy: 4,92 kg/KM
Ciężar własny: 220 kg
Ciężar całkowity: 330 kg
Prędkość min.: 71 km/h
Prędkość maksymalna: 150 km/h
Prędkośćprzelotowa: 130 km/h
Wznoszenie: 5 m/s
Zasięg: 400 km
Rozbieg: 100 m
Dobieg: 200 m
 
Typ silnika: Walter Mikron III
Moc silnika: 65 KM
Pojemność skokowa: 2440 ccm