Producent / Kraj:

Pipistrel d.o.o. / Słowenia

Model:

Taurus Electro G2

 

 

fk14polarisfoto

 

   

1. Opis      
Taurus Electro G2 to elektryczny ultralekki samolot  uważa się że Taurus jest naprawdę użytecznm samolotem elektryczny, a cechuje go napęd elektryczny który jest umieszczony w kadłubie szybowca, gdzie pojemność baterii nie jest czynnikiem ograniczającym wydajność / wytrzymałość. Taurus Electro G2 stanowi krok naprzód w wydajności, bezpieczeństwa, funkcjonalności i łatwości obsługi.

 
Silnik:
synchroniczny 3-fazowy elektryczny outrunner z magnesami stałymi.

 

 

 
3. Schemat  

b.d

4. Dane techniczne

Typ samolotu Taurus Electro G2
Silnik, producent synchroniczny 3-fazowy elektryczny outrunner z magnesami stałymi.
Maksymalna moc 40 kW
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
14,97 m
Długość 7,27 m
Wysokość 1,41 m
Masy  
Masa własna (zawiera standardową baterię)
306 kg
Minimalna waga pilota
60 kg
Maksymalna waga pilotów
220 kg
Maksymalna masa startowa 450 kg - 472,5 kg - 550 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym 225 km/h
Maksymalna prędkość wznoszenia 3,1 m/s
Prędkość manewrowa 163 km/h
Prędkość wznoszenia 100 km/h
Zasięg b.d
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej b.d.
Pojemność zbiorników paliwa b.d

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

{jcomments on}