|
|||||
|
|
||||
1. Opis |
|||||
Silnik:
synchroniczny 3-fazowy elektryczny outrunner z magnesami stałymi. |
|
||||
|
|||||
3. Schemat | |||||
b.d |
|
4. Dane techniczne
Typ samolotu | Taurus Electro G2 |
Silnik, producent | synchroniczny 3-fazowy elektryczny outrunner z magnesami stałymi. |
Maksymalna moc | 40 kW |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
14,97 m |
Długość | 7,27 m |
Wysokość | 1,41 m |
Masy | |
Masa własna (zawiera standardową baterię)
|
306 kg |
Minimalna waga pilota
|
60 kg |
Maksymalna waga pilotów
|
220 kg |
Maksymalna masa startowa | 450 kg - 472,5 kg - 550 kg |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 225 km/h |
Maksymalna prędkość wznoszenia | 3,1 m/s |
Prędkość manewrowa | 163 km/h |
Prędkość wznoszenia | 100 km/h |
Zasięg | b.d |
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej | b.d. |
Pojemność zbiorników paliwa | b.d |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
{jcomments on}