Aeroprakt - 26

aero26

Wyjątkowej zdolności do lotu o jednym silniku dowodzi możliwość startu i wznoszenia się przy jednym pracującym silniku! Podobnie jak w A-20, owiewka kabiny jest demontowalna dla lotów z otwartym kokpitem lub fotografowania. Dwa silniki Rotax 582 o łącznej mocy 128 KM dają niewiarygodny stosunek mocy do masy.

 


A-26 oferuje niezwykłe osiągi i możliwości pilotażu przy locie z jednym silnikiem. Prędkość wznoszenia wynosi pomiędzy 2,5 a 3,5 m/s, a prędkość przelotowa, nie przeciążająca jedynego silnika, od 95 do 125 km/h. Wyprowadzanie z korkociągu jest łatwe i błyskawiczne, nawet przy pełnej mocy jedynego silnika, a Vmc** jest prawie równa prędkości przeciągnięcia.

 

Takie osiągi przy pracy jednego silnika dają w efekcie olbrzymie rezerwy nadwyżki mocy przy pracy obu silników. Pozwalają one, między innymi, na lot przy super cichym i płynnym, nienaturalnie niskim ustawieniu mocy silników. A-26 bez problemu utrzymuje wysokość przy 25-30% mocy silników!

Rozmiary i konstrukcja płatowca są takie same jak modelu bazowego A-20, z wyjątkiem powiększonego do 3° skosu skrzydła i zmian konstrukcyjnych w miejscach mocowania silników

 
 
 

Zestawienie parametrów technicznych

 

 

Typ samolotu
Aeroprakt - 26
Silnik, producent
2xRotax 582
Silnik moc 2x64 KM
Ilość miejsc i rodzaj 3 osobowy, górnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
11,4 m
Długość 6,7 m
Wysokość 1,9 m
Waga
 
Masa własna
290 kg
Ciężar maksymalny 520 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna 200 km/h
Prędkość podróżna - 75% 180 hm/h
Wznoszenie maksymalne 10m/s (dwa silniki)

 

 

Źródło: www.aeroprakt.pl

Zdjęcie: www.aeroprakt.pl 

 


Samolot wywodzący się z bazowego modelu A-20, zmodyfikowanego w celu zapewnienia niezawodności, jaką dają dwa silniki umożliwiające bezpieczne loty nad terenami, gdzie awaryjne lądowanie nie jest "dostępną opcją".