Producent / Kraj:

AERO AT / Polska

Model:

Aero AT-4/ Gobosh G-700

 

 

Aero AT-4 wwwairlinersnet Gabriel Widyna

Aero AT-4 - fot. Gabriel Widyna źródło: www.airliners.net

 

 

1. Historia modelu

Aero AT-4/ Gobosh G-700 - Samolot Aero AT-4 - opracowany w firmie Aero przez Mariana Jakoniuka. To pierwszy polski samolot zbudowany w amerykańskiej kategorii LSA (Light Sport Aircraft), przeznaczonej dla małych samolotów turystycznych i sportowych. AT-4 jest rozwinięciem samolotu Aero AT-3. Samolot ma nowe skrzydła, co zwiększa osiągi samolotu. Wzbogacono także wyposażenie awioniczne.  Samolot uzyskał możliwość wykonywania lotów nocnych VFR (tzw. night VFR). Prototyp oblatano w czerwcu 2007 r. i w ciągu dwóch tygodni zakończono loty próbne i tego samego roku wysłano na największy amerykański zlot samolotów Airventure w Oshkosh. Samolot bardzo spodobał się klientom. W krótkim czasie zamówionych zostało 70 egz., które na amerykański rynek miały być dostarczone do końca 2009 r. W USA samolot nosi nazwę handlową Gobosh G-700. Przedstawicielem handlowym Aero na tamtejszym rynku jest firma Gobosh Aviation LSA.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

Dwumiejscowy dolnopłat o konstrukcji metalowej. Kabina zakryta. Usterzenie płytowe. Podwozie trójkołowe z kołem przednim, stałe.

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:
Rotax ULS o mocy 74 kW (100 KM)
 

2.3. Warianty

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Aero AT-4
Silnik, producent  Rotax ULS
Maksymalna moc  74 kW (100 KM)
Płatowiec  dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 8,35 m
Długość  6,25 m
Wysokość  
Masy  
Masa własna
 380 kg
Maksymalna masa startowa  600 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  247 km/h
Prędkość podróżna  208 km/h
Prędkość minimalna  66 km/h
Wznoszenie maksymalne  5,0 m/s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  780 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}