Producent / Kraj:

Tecnam / Włochy
Tecnam P2010 - SP-TTN
Tecnam P2010 - SP-TTN

Model:

Tecnam P2010

 

 

Tecnam P2010 2

 

 

1. Historia modelu

 

 

   Data oblotu: 12 kwiecień 2012

   Lata produkcji: 2012 - trwa

  

   Produkcja: 4

   - 1 egz. Tecnam P2010 - I-FOUR

   - 2 egz. Tecnam P2010 - I-EASA

   - 3 egz. Tecnam P2010 - I-PTFD

   - 4 egz. Tecnam P2010 - SP-TTN

Tecnam P2010 - SP-TTN
Tecnam P2010 - SP-TTN
Tecnam P2010 - SP-TTN
Tecnam P2010 - SP-TTN
Tecnam P2010 - SP-TTN
Tecnam P2010 - SP-TTN
4 egz. Tecnam P2010 - SP-TTN
4 egz. Tecnam P2010 - SP-TTN
4 egz. Tecnam P2010 - SP-TTN
4 egz. Tecnam P2010 - SP-TTN
 
 

2. Opis

 

   Obecnie lata  ponad dwadzieścia egzemplarzy samolotów typu Tecnam na terenie naszego kraju.

   Poniżej lista Tecnamów stacjonujących w Polsce na znakach "Sierra Papa":

 

   Tecnamy stacjonujące w Polsce :

 

   Tecnam P92 - SP-SULT, SP-SAFO (Prywatne)
   Tecnam P2002JF - SP-CPL, SP-ILS, SP-TWR (Bartolini Air)
   Tecnam P2002JF - SP-RWY, SP-RWZ (Runway Pilot School)
   Tecnam P2002JF - SP-AKI, SP-AKE (Aeroklub Kielecki)
   Tecnam P2002JF - SP-SMA (Smart Aviation)
   Tecnam P2002JF - SP-ION, SP-DNA, SP-TZT, SP-SZKP (Prywatne)
   Tecnam P2006T - SP-DZW, SP-MEP (Bartolini Air)
   Tecnam P2006T - SP-MAC (Ventum Air)
   Tecnam P2006T - SP-GBA (Prywatny)
   Tecnam P2008 - SP-SORO (Prywatny)
   Tecnam P2008 - SP-WBI, SP-WBA (Air-Res)

 

 

 

3. Schemat

 

TecnamP2010 schemat

 
 

 

4. Dane techniczne

Typ samolotu P2010
Silnik, producent

Lycoming IO-360

Maksymalna moc

130 kW (180KM)

Płatowiec Górnopłat,
Wymiary  
Rozpiętość skrzydeł 10,30 m
Długość 7,97 m
Wysokość 2,64 m
Powierzchnia skrzydeł

14.60 m2

Masy  
Masa własna 1 160 kg
Maksymalna masa startowa (bez systemu ratunkowego)

 

Masa użyteczna b.d.
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym 259 km/h
Prędkość podróżna - 75% mocy 237km/h

 

 

źródło : Mikołaj Lech (Tecnam w Polsce)

Mikołaj Lech (Tecnam w Polsce)
Mikołaj Lech (Tecnam w Polsce)

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

{jcomments on}