|
|||||
|
|
||||
1. Historia modelu
Data oblotu: 12 kwiecień 2012 Lata produkcji: 2012 - trwa
Produkcja: 4 - 1 egz. Tecnam P2010 - I-FOUR - 2 egz. Tecnam P2010 - I-EASA - 3 egz. Tecnam P2010 - I-PTFD - 4 egz. Tecnam P2010 - SP-TTN Tecnam P2010 - SP-TTN
Tecnam P2010 - SP-TTN
Tecnam P2010 - SP-TTN
Tecnam P2010 - SP-TTN
Tecnam P2010 - SP-TTN
Tecnam P2010 - SP-TTN
4 egz. Tecnam P2010 - SP-TTN
4 egz. Tecnam P2010 - SP-TTN
4 egz. Tecnam P2010 - SP-TTN
4 egz. Tecnam P2010 - SP-TTN
|
|||||
2. Opis |
|||||
Obecnie lata ponad dwadzieścia egzemplarzy samolotów typu Tecnam na terenie naszego kraju. Poniżej lista Tecnamów stacjonujących w Polsce na znakach "Sierra Papa":
Tecnamy stacjonujące w Polsce :
Tecnam P92 - SP-SULT, SP-SAFO (Prywatne) |
|
||||
|
|||||
3. Schemat
|
|||||
|
|
4. Dane techniczne
Typ samolotu | P2010 |
Silnik, producent |
Lycoming IO-360 |
Maksymalna moc |
130 kW (180KM) |
Płatowiec | Górnopłat, |
Wymiary | |
Rozpiętość skrzydeł | 10,30 m |
Długość | 7,97 m |
Wysokość | 2,64 m |
Powierzchnia skrzydeł |
14.60 m2 |
Masy | |
Masa własna | 1 160 kg |
Maksymalna masa startowa (bez systemu ratunkowego) |
|
Masa użyteczna | b.d. |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 259 km/h |
Prędkość podróżna - 75% mocy | 237km/h |
źródło : Mikołaj Lech (Tecnam w Polsce)
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
{jcomments on}