Producent / Kraj:

Tecnam / Włochy

Model:

Tecnam P2006

 

 

Tecnam P2006 - bartoliniair

Tecnam P2006 - fot. www.bartolini-air.pl

 

 

1. Historia modelu


Tecnam P2006T jest dwusilnikowym, w całości metalowym górnopłatem turystycznym zbudowanym przez Costruzioni Aeronautiche TECNAM w Włoszech. P2006T otrzymał certyfikację Federalnego Zarządu Lotnictwa Cywilnego Part FAR 23 w 2010 roku. Od tego samego roku wprowadzony do użytku ogólnego.
To czteromiejscowy samolot z całkowicie chowanym podwoziem i z chłodzonymi cieczą silnikami ROTAXa. Samolot może latać z uzyciem 92 oktanowej benzyny bezołowiowej oraz motoryzacyjnego 100LL .
P2006T jest konwencjonalnym górnopłatem. Kadłub jest nieco zaokrąglonym prostokątem. Drzwi po każdej stronie kadłuba zapewniają łatwy dostęp do siedzeń.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

Całkowicie metalowy górnopłat, śmigła z 2 łopatkami MT Propeller MTV-21, 1,78 m

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:
2 x Rotax 912 S3 czterocylindrowe silniki tłokowe, 73,5 kW (98,6 KM) każdy

 

2.3. Warianty


P2006T
    Standardowa wersja cywilna.

P2006T MRI
    Multi-sensor Reconnaissance - wersja wojskowo-patrolowa

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Tecnam P2006
Silnik, producent  2 x Rotax 912 S3
Maksymalna moc  73,5 kW (98,6 KM) każdy
Płatowiec  górnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11,40m
Długość  8,69m
Wysokość  2,84m
Masy  
Masa własna
 760 kg
Maksymalna masa startowa  1180kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  287 km/h
Prędkość podróżna  250 km/h
Prędkość minimalna  115 km/h
Wznoszenie maksymalne  6,4 m / s
Rozbieg  
Dobieg  190m
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  1148 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}