|
|||||
Tecnam P2006 - fot. www.bartolini-air.pl
|
|
||||
1. Historia modelu
|
|||||
2. Opis |
|||||
2.1. Konstrukcja Całkowicie metalowy górnopłat, śmigła z 2 łopatkami MT Propeller MTV-21, 1,78 m
2.2. Wyposażenie Silnik: 2 x Rotax 912 S3 czterocylindrowe silniki tłokowe, 73,5 kW (98,6 KM) każdy
2.3. Warianty
|
|
||||
|
|||||
3. Schemat | |||||
|
Oferta sprzedaży |
4. Dane techniczne
Typ samolotu | Tecnam P2006 |
Silnik, producent | 2 x Rotax 912 S3 |
Maksymalna moc | 73,5 kW (98,6 KM) każdy |
Płatowiec | górnopłat |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
11,40m |
Długość | 8,69m |
Wysokość | 2,84m |
Masy | |
Masa własna
|
760 kg |
Maksymalna masa startowa | 1180kg |
Masa użyteczna | |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 287 km/h |
Prędkość podróżna | 250 km/h |
Prędkość minimalna | 115 km/h |
Wznoszenie maksymalne | 6,4 m / s |
Rozbieg | |
Dobieg | 190m |
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej | |
Pojemność zbiorników paliwa | |
Zasięg | 1148 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}