PZL-111 Koliber 235
PZL-111 Koliber 235 - powstał w 1991r. poprzez dostosowanie wielozadaniowego samolotu PZL-110 Koliber do silnika Textron Lycoming 0-540-B4B5 o mocy 235 KM. Modyfikacja okazała się udana i szybko rozpoczęto produkcję seryjną. Samolot przeznaczony jest do lotów treningowych, dyspozycyjnych, może także służyć do holowania szybowców.
Gdy pojawił się kolejny samolot będący modyfikacją PZL-110 - PZL-112 Junior, samolot PZL-111 zaczęto żartobliwie nazywać "Senior".
Konstrukcja: metalowa, jednosilnikowy dolnopłat wolnonośny, podwozie trójpodporowe stałe. Samolot zabiera 4 osoby. Napęd stanowi sześciocylindrowy silnik rzędowy Textron Lycoming 0-540-B4B5 o mocy 235 KM.
Dane techniczne:
Rozpiętość |
9,74 m |
Długość |
7,52 m |
Wysokość |
2,8 m |
Powierzchnia nośna |
12,68 m2 |
Masa własna |
780 kg |
Masa całkowita |
1150 kg |
Prędkość maksymalna |
265 km/h |
Pułap |
5500 m |
Zasięg |
1160 km |
Opracował: Paweł Szczepaniec