Producent / Kraj:

Piper Aircraft Comp. / USA

Model:

Piper PA 31 Navajo

 

 

Piper PA-31-350 Navajo Chieftain - jaroslaw kania fot

Piper PA-31-350 Navajo Chieftain - fot. Jaroslaw Kania / aviateam.pl

 

1. Historia modelu

To seria dwusilnikowych lekkich samolotów pasażerskich i transportowych produkowany przez amerykańskie przedsiębiorstwo Piper Aircraft. Oblatany 30 września 1964 roku. W chwili pojawienia się na rynku byl największym samolotem wytwórni Piper. W 1970 roku model PA 31P wyposażono w kabinę ciśnieniową. Inna wersję PA 31-350 Navajo Chieftain (na zdjęciu powyżej) w roku 1973 wydłużono. Odtąd samolot mogł zabrać na pokład 10 pasażerów. Wyposażona zostala także w mocniejsze silniki

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

Wolnonośny dolnopłat

2.2. Wyposażenie


Silnik:
2 x Lycoming TIO-540-A o mocy (310 hp (231 kW))

 

2.3. Warianty

  • PA-31 Navajo
  • PA-31-300 Navajo
  • PA-31 Navajo B
  • PA-31 Navajo C
  • PA-31P Pressurized Navajo
  • PA-31-325 Navajo
  • PA-31-350 Chieftain
  • PA-31P-350 Mojave
  • PA-31-350T1020
  • PA-31T3
  • PA-31-353
  • T1050
  • EMB 820C
  • Neiva Carajá
  • Colemill Panther

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Piper PA 31 Navajo
Silnik, producent  2 x Lycoming TIO-540-A 
Maksymalna moc  310 hp (231 kW)
Płatowiec  wolnonośny dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 12,40 m
Długość  10,55 m
Wysokość  3,96 m
Masy  
Masa własna
 1782 kg
Maksymalna masa startowa  2948 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  420 km/h
Prędkość podróżna  383 km/h
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  1875 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}