Producent / Kraj:

Piper Aircraft Comp. / USA

Model:

Piper PA-28 Cherokee
 

 

Piper_Pa_-_28

 

 

1. Historia modelu

Rodzina lekkich samolotów, zaprojektowany do lotów szkoleniowych, powietrznych taksówek i osobistego użytku, wyprodukowany przez Piper Aircraft. Uchodzi za najważniejszy i najbardziej lubiany samolot lotnictwa ogólnego. Model został oblatany 10 lutego 1961.

 

 

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

Wszystkie typy modeli PA-28 są metalowe, bezciśnieniowe z czterema siedzeniami oraz pojedynczymi silnikami tłokowymi z napędem. Wolnonośne dolnopłaty z trójkołowym wypuszczonym podwoziem.

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:

Lycoming O-320-E2A Sensenich M74DM  (50 hp (113 kW))

Warianty:

  • PA-28-140 Cherokee Cruiser
  • PA-28-150 Cherokee
  • PA-28-151 Cherokee Warrior
  • PA-28-160 Cherokee
  • PA-28-161 Warrior II
  • PA-28-161 Warrior III
  • PA-28-180 Cherokee
  • PA-28-180 Archer
  • PA-28-181 Archer II
  • PA-28-181 Archer III
  • PA-28-201T Turbo Dakota
  • PA-28-235 Cherokee Pathfinder
  • PA-28-235 Cherokee Pathfinder
  • PA-28-236 Dakota
  • PA-28S-160 Cherokee
  • PA-28S-180 Cherokee
  • PA-28R-180 Arrow
  • PA-28R-200 Arrow
  • PA-28R-200 Arrow II
  • PA-28R-201 Arrow III
  • PA-28R-201T Turbo Arrow III
  • PA-28RT-201 Arrow IV
  • PA-28RT-201T Turbo Arrow IV
 
   
3. Schemat  
Piper Cherokee.svg

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Piper PA-28 Cherokee
Silnik, producent

Lycoming 0-320-E3D

Maksymalna moc  150 KM
Płatowiec  dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 9,14 m
Długość  7,16 m
Wysokość  2,25 m
Masy  
Masa własna
 544 kg
Maksymalna masa startowa  975 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  230 km/h
Prędkość podróżna  200 km/h
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  3,4 m/s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  867 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}