Producent / Kraj: Piper USA

 

Model: PA-25 Pawnee

 

 

 

Remorqueur Pawnee 

 

 

1. Historia modelu

 PA-25 Pawnee był samolotem rolniczym produkowanym przez Piper Aircraft między 1959 i 1981 roku jest nadal powszechnie używanym samolotem do oprysków rolniczych i jest również używany jako samolot holowaniczy lub holownika, na rozpoczęcie szybowców lub banerów holowniczych. W roku 1988 prawa projektowe sprzedano Latino Americana de Aviación Argentyny.

 

2. Opis

 

 2.1. Warianty

 

AG-3


PA-25-150 Pawnee


PA-25-235 Pawnee B

PA-25-235 Pawnee


PA-25-235 Pawnee B

PA-25-235 i PA-25-260 Pawnee C


PA-25-235 i PA-25-260 Pawnee D

 

 

 
3. Schemat  

piper pa-25 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  1 x Lycoming O-540-B2B5 ,
Maksymalna moc  235 KM (175 kW)
Płatowiec  
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11.02 m
Długość  7,55 m
Wysokość  2,19 m
Masy  
Masa własna
 
Maksymalna masa startowa  
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  188 km / h
Prędkość podróżna  
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  630 m / min
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pułap  3963 m
Zasięg  500 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}