|
|||||
|
|
||||
1. Opis Samolot MS.894 był jednosilnikowym dolnopłatem o metalowej konstrukcji półskorupowej, ze stałym podwoziem i dwułopatowym śmigłem. W zależności od wersji samolot mieścił od jednej do czterech osób. |
|||||
1.1. Konstrukcja
|
|
||||
2. Schemat |
3. Dane techniczne
Typ samolotu | |
Silnik, producent | Franklin 6A-235-C1 |
Maksymalna moc | 220 KM (162 kW) |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
9,61m |
Długość | 7,18m |
Wysokość | 2,8m |
Powierzchnia nośna | 12,6 m2 |
Masy | |
Masa własna
|
615 kg |
Maksymalna masa startowa | 1 100 kg |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 260 km/h |
Prędkość przelotowa | 238 km/h |
Prędkość minimalna | 95 km/h |
Pułap | 6 600 m |
Zasięg | 1 050 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Na podstawie: pl.wikipedia.org
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}