Producent / Kraj: Morane-Saulnier / Francja

 

Model: 894

 

 

 

 

 

 

1. Opis

 Samolot MS.894 był jednosilnikowym dolnopłatem o metalowej konstrukcji półskorupowej, ze stałym podwoziem i dwułopatowym śmigłem. W zależności od wersji samolot mieścił od jednej do czterech osób.

 

1.1. Konstrukcja

  • dolnopłat o metalowej konstrukcji półskorupowej.
 

 

2. Schemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent   Franklin 6A-235-C1
Maksymalna moc  220 KM (162 kW)
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 9,61m
Długość  7,18m
Wysokość  2,8m
Powierzchnia nośna 12,6 m2
Masy  
Masa własna
 615 kg
Maksymalna masa startowa  1 100 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  260 km/h
Prędkość przelotowa  238 km/h
Prędkość minimalna 95 km/h
Pułap  6 600 m
Zasięg 1 050 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}