Producent / Kraj:

Maule Air / Stany Zjednoczone

Model:

Maule M-7

 

 

Samolot sportowy Maule MXT7-180 SP-KBC. ŹródłoCopyright Piotr Michno goraszka.info

Samolot sportowy Maule MXT7-180 (SP-KBC)

ŹródłoCopyright Piotr Michno goraszka.info

 

1. Historia modelu

Maule M-7 to rodzina jednosilnikowych samolotów produkowanych w Stanach Zjednoczonych od połowy 1980 roku. Powstały na bazie prjektu Maule M-4, jest to górnopłat, usztywniony jednopłat, w różnych wersjach dostępne jest dodatkowo tylne koło, choć opcjonalnie podwozie jest trójkołowe. Często stosowany jako wodnosamolot z dwoma pływakami. Podstawowa wersja M-7 ma dłuższą kabinę niż jego poprzednicy M5 i M6, z dwoma siedzeniami z przodu oraz kanapę dla maksymalnie trzech osób z tyłu, opcjonalnie trzeci rząd "miejsc dla dzieci".
Seria MX-7 wykorzystuje ten sam kadłub jak M-6, który jest zmodyfikowanym modelem kadłuba M5. Ma jednak tą samą rozpiętość jak M-5.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

Usztywniony górnopłat

2.2. Wyposażenie


Silnik:
1 x Lycoming IO-540-W , 235 KM (175 kW)

2.3. Warianty


M7 Series

M-7-235 Super Rocket
    Podobne do M-6-235 z wydłużoną kabiną. Tylne koło podwozia i silnik Lycoming O-540  
M-7-235B Super Rocket
    Tak samo jak M7-235.
M-7-235C Orion
    Jak M7-235B, ale zmiana w usterzeniu oraz silnik Lycoming IO-540 silnik.
M-7-260
M-7-260C
M-7-420 Starcraft Turboprop
    M-7-235 z turbośmigłowym silnikiem Allison 250
MT-7-235 Tri-Gear
    Super Rocket z trójkołowym podwoziem
MT-7-260

MX-7 series

MX-7 Rocket
MX-7-160 Sportplane
    Kadłub M-6 i M-5 , silnik Lycoming O-320
MX-7-180 Star Rocket
    MX-7 z wydłużoną kabiną. Opcjonalny trzeci rząd siedzeń z okna. Silnik Lycoming O-360
MX-7-180A Sportplane i Comet
MX-7-180B Star Rocket
MX-7-180C Millennium
MX-7-250 Starcraft
    MX-7 z silnikiem turbośmigłowym Allison 250
MX-7-420 Starcraft Turboprop
    MX-7-235 z turbośmigłowym silnikiem Allison 250
MXT-7-160 Comet
    MX-7-160 z podwoziem trójkołowym
MXT-7-180-Star Rocket
    MX-7-180 z trójkołowym podwoziem

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Maule (M-7-235)
Silnik, producent  Lycoming IO-540-W
Maksymalna moc  235 KM (175 kW)
Płatowiec  górnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 10,21m
Długość  7,16m
Wysokość  1,89 m
Masy  
Masa własna
681 kg
Maksymalna masa startowa 1134 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  
Prędkość podróżna 265 km/h
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  1610 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}