EUROSTAR SLW (seria Sleek)

Uerostar SL

 Ultralekki aerodynamicznie sterowany samolot jednosilnikowy, dwumiejscowy. Samolot jest połączeniem klasycznej metalowej konstrukcji oraz kompozytów użytych do osiągnięcia eleganckiego zewnętrznego wyglądu. Samolot spełnia wymagania czeskiego Stowarzyszenia samolotów lekkich LAA oraz większości europejskich Stowarzyszeń m.in. niemieckiego LTF-UL, angielskiego BCAR-S i większość innych europejskich instytucji. Kadłub jest konstrukcja typu "semimonocoque", ze wzmocnieniami z duraluminium.. Ukośna część kadłuba jest prostokątna w dolnej jego części a ekliptyczna w górnej. Ogon wraz ze statecznikiem stanowią integralną cześć kadłuba. W środkowej części kadłuba znajduje się dwuosobowy kokpit dostępny po otwarciu jednoczęściowego przekrycia kabiny. Sekcja silnika jest oddzielona od załogi poprzez przegrodę przeciwpożarową.

Wszystkie elementy przed znitowaniem są najpierw sklejone. Na końcach skrzydeł przynitowane są końcówki skrzydeł – winglety z kompozytu szklanego. Ster wysokości jest klasycznej konstrukcji z duralaluminium. Ster kierunku ma kształt trapezu jest zawieszony na dwóch zawiasach i także został wykonany z duraluminium.

Podwozie
Samolot ma klasyczne trzykołowe podwozie. Podwozie główne – nogi, zostały wykonane z kompozytu szklanego,i spełniają role amortyzująca. Koła podwozia wyposażone są w ogumienie 15x6 oraz hydrauliczne hamulce tarczowe, pedały hamulca są nad pedałami steru kierunku. Główne rozstawie kół jest przedłużone dla poprawy stabilności podczas kołowania. Goleń podwozia przedniego jest wy produkowana ze stalowej rury i amortyzowana. Samolot jest wyposażony w podwójny system sterowania. Klapy są wysuwane mechanicznie; dźwignia do klap znajduje się pomiędzy siedzeniami.

Elektryka/ zasilanie

Standardowo montowane są silniki Rotax 912 80 KM (100 KM ) i nieprzestawialne w locie śmigła. Rotax 912 - cztery cylindry w układzie bokser, czterosuwowy silnik z rozrządem OHV, wyposażony jest w elektryczny rozrusznik, jeden alternator prądu i pompa paliwa.

Układ paliwowy
Układ paliwowy składa się z dwóch 55 litrowych zbiorników umiejscowionych w skrzydłach samolotu, filtra i pompy paliwa umiejscowionej w silniku. Systemy elektryczne. Źródłem zasilania jest alternator zintegrowany z silnikiem. System jest chroniony przez główny wyłącznik/bezpiecznik umieszczony na tablicy rozdzielczej.

Samolot jest dwumiejscowy, siedzenia są usytuowane obok siebie, stałe, amortyzowane, każde miejsce wyposażono w pasy bezpieczeństwa. Za oparciem znajduje się luk bagażowy, przeznaczony maksymalnie dla 15 kg (33 lbs) bagażu.

Samolot ma nowego typu obszerna kabinę. Kształt kabiny jest aerodynamicznie zoptymalizowany w celu zmniejszenia oporu. Nowa dynamiczna konstrukcja osłony silnika o NACA profilu optymalizuje chłodzenie silnika..Elegancka konstrukcja statecznika pionowego oraz poprawiła stabilność boczną i kierunkową. Standardowe wersje zawierają malowanie tylko w jednym kolorze, 3 × znaki rejestracyjne (samoprzylepne folie), 2 × typ statku powietrznego (folia), 2 × team Eurostar logo (folia).


Typ samolotu
EUROSTAR SLW
Silnik, producent
Rotax 912 ULS, Rotax 912 UL
Silnik moc 100 KM
Ilość miejsc i rodzaj 2 osobowy, dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
8,10 m
Długość 5,98 m
Wysokość 2,34 m
Waga
 
Masa własna
273 kg
Ciężar maksymalny 450 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna -
Prędkość podróżna - 75% -
Wznoszenie maksymalne -