Producent / Kraj:

 Diamond Aircraft Industries / Austria

Model:

DA50
 

 

morane

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DA50 at Airventure 2007 - fot. wikipedia www.commons.wikimedia.or

 

1. Historia modelu

DA 50 został nieoficjalnie przestawiony pod koniec 2006 roku w i jest w stanie pracować z silnikami benzynowymi i diesla do 3350 KM.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

Samolot Rallye był jednosilnikowym dolnopłatem o metalowej konstrukcji półskorupowej, ze stałym podwoziem i dwułopatowym śmigłem. W zależności od wersji samolot mieścił do jednej do czterech osób.

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:
1 × Teledyne Continental TSIOF-550J o mocy 260 kW

 

2.3. Warianty

  • DA50 SuperStar
  • DA50 Magnum
  • DA50-JP7


 

3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  Morane - Saulnier MS.893
Silnik, producent  Teledyne Continental TSIOF-550J
Maksymalna moc  260 kW
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11,68m
Długość  8,81m
Wysokość  2,21m
Masy  
Masa własna
 998 kg
Maksymalna masa startowa  1 615
Osiągi samolotu  
Prędkość podróżna  370 km/h
Pojemność zbiorników paliwa  280l

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}