|
|||||
DA50 at Airventure 2007 - fot. wikipedia www.commons.wikimedia.or |
|
||||
1. Historia modelu DA 50 został nieoficjalnie przestawiony pod koniec 2006 roku w i jest w stanie pracować z silnikami benzynowymi i diesla do 3350 KM. |
|||||
2. Opis |
|||||
2.1. Konstrukcja Samolot Rallye był jednosilnikowym dolnopłatem o metalowej konstrukcji półskorupowej, ze stałym podwoziem i dwułopatowym śmigłem. W zależności od wersji samolot mieścił do jednej do czterech osób.
2.2. Wyposażenie Silnik: 1 × Teledyne Continental TSIOF-550J o mocy 260 kW
2.3. Warianty
|
|
||||
3. Schemat | |||||
|
Oferta sprzedaży |
4. Dane techniczne
Typ samolotu | Morane - Saulnier MS.893 |
Silnik, producent | Teledyne Continental TSIOF-550J |
Maksymalna moc | 260 kW |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
11,68m |
Długość | 8,81m |
Wysokość | 2,21m |
Masy | |
Masa własna
|
998 kg |
Maksymalna masa startowa | 1 615 |
Osiągi samolotu | |
Prędkość podróżna | 370 km/h |
Pojemność zbiorników paliwa | 280l |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}