Producent / Kraj:

Diamond Aircraft Industries / Austria i Kanada

Model:

Diamond DA 40

 

 

Diamond DA-40D Diamond Star TDI - Jarosław Kania

Diamond DA-40D Diamond Star TDI - Jarosław Kania / aviateam.pl

 

 

1. Historia modelu

Diamond DA 40 jest samolotem nadaje się do wszystkiego, od podstawowego lotu, poprzez szkolenia także w ciężkich warunkach. Wyprodukowany przez firmę Diamond Aircraft Industries ze Stanów Zjednoczonych. Jest to jednosilnikowy samolot turystyczny, posiada 4 miejsca siędzące, skonstruawoany z materiałów kompozytowych. Pierwsze DA 40 były dostępne z dodatkową opcją na system Garmin G1000. Aktualnie produkowane DA 40 są wyłącznie z Garmin G1000 jako standardowym wyposażeniem.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

Lekki samolot turystyczny w układzzie dolnopłata, zbudowany z materiałów kompozytowych.

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:
silnik tłokowy Lycoming IO-360-M1A
180 KM (132 kW)

2.3. Warianty

DA 40 DA 40
Początkowy model zasilany przez Textron Lycoming IO-360 M1A 180 KM (135 kW) silnikiem i MT Propellers MTV-12-B/180-17.Dopuszczalna masa całkowita to 1150 kilogram (2535 funtów) lub 1200 kilogramów (2646 funtów) z modyfikacji zainstalowanej. Coraz bardziej wyrafinowane wersje wprowadzane do obrotu jako DA40-180, XL, CS i XLS.
DA 40D DA 40D
Diesel model zasilany przez Thielert TAE 125-01 (Centurion 1.7) lub TAE 125-02-99 (Centurion 2.0) Silnik 135 KM (101 kW) i MT Propellers MTV-6-A/187-129. Dopuszczalna masa całkowita to 1150 kilogram (2535 funtów). Wprowadzony do obrotu głównie w Europie, choć poświadczony także w Kanadzie, jak DA40 TDI.
DA 40F DA 40F
Dopuszczalna masa całkowita to 1150 kilogram (2535 funtów). Wprowadzony do obrotu jako DA40 PF. Ten model nie jest już oferowany.

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  Diamond DA 40
Silnik, producent Lycoming IO-360-M1A
Maksymalna moc  180 KM
Płatowiec  dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 8,10 m
Długość  5,98 m
Wysokość  2,34 m
Masy  
Masa własna
700 kg
Maksymalna masa startowa  1150 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  240 km/h
Prędkość podróżna  205 km/h
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  5,69 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg   1480 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}