|
|||||
Diamond DA20 - fot. Jarosław Kania / aviateam.pl |
|
||||
1. Historia modelu Samolot Diamond DA 20 C1 Katana jest dwumiejscowym, trójkołowym samolotem turystycznym przeznaczonym do szkolenia lotniczego. Doskonale sprawdza się również jako szybki i wygodny środek komunikacji dla osób podróżujących w celach biznesowych. Stylowy DA 20 jest doskonałą alternatywą dla najczęściej wykorzystywanego przez szkoły lotnicze samolotu Cessna. |
|||||
2. Opis |
|||||
2.1. Konstrukcja Dolnoplat Diamond DA20 jest samolotem nowoczesnym, jeśli chodzi o osiągnięcia myśli technicznej – zamiast zasilania gaźnikowego DA 20 wykorzystuje silnik z wtryskiem paliwa, dzięki czemu zapewnia większe bezpieczeństwo i bardzo dobrze sprawdza się w warunkach jesienno-zimowych. Większa moc silnika przekłada się na lepsze osiągi. DA20 posiada również znakomitej jakości wyposażenie radio-nawigacyjne. 2.2. Wyposażenie Silnik: Continental IO-240-B S o mocy 93 kW (125 KM)
2.3. Warianty
|
|
||||
|
|||||
3. Schemat | |||||
Diamond DA20 - kokpit - fot. Jarosław Kania / aviateam.pl |
Oferta sprzedaży |
4. Dane techniczne
Typ samolotu | Diamond DA20 |
Silnik, producent | Continental IO-240-B S |
Maksymalna moc | 93 kW (125 KM) |
Płatowiec | dolnopłat |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
10,87 m |
Długość | 7,16 m |
Wysokość | 2,18 m |
Masy | |
Masa własna
|
529 kg |
Maksymalna masa startowa | 750 kg |
Masa użyteczna | |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | ok.250 km/h |
Prędkość podróżna | |
Prędkość minimalna | 78 km / h |
Wznoszenie maksymalne | 5,08 m / s |
Rozbieg | |
Dobieg | |
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej | |
Pojemność zbiorników paliwa | |
Zasięg | 1013 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}