Producent / Kraj:

CubCrafters / Stany Zjednoczone

Model:

CubCrafters CC11 Sport Cub S2

 

 

 

 Vasters IMG

 

1. Historia modelu

CubCrafters CC11-100 Sport Cub S2 jest górnopłatem o konwencjonalnym podwoziu. Zbudowany przez Crafters Cub. Samoloty certyfikowany do norm dla samolotów lekkich ATSM FAA sportowych. W produkcji od 2010 roku. S2 został wprowadzony w 2007 r. jako ulepszenie do Cub Sport z 2005 roku. Samolot ma taką samą podstawowę konstrukcję i kształt jako Piper Cub .

Samolot po raz pierwszy został zaprezentowany w 2007 r. podczas targów lotniczych Alaska State Aviation Trade Show and Conference.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

Górnopłat o konwencjonalnym podwoziu.

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:
Continental O-200 , 100 KM (75 kW)

2.3. Warianty


CC11-100 Sport Cub
    Model podstawowy. Napędzany silnikiem Continental O-200 o mocy 74 kW (100 KM). Samolot został zademonstrowany po raz pierwszy w 2005 r.,

Super Sport Cub
Napędzany silnikiem CubCrafters CC340 o mocy 132 kW (180 KM). CC340 to zmodyfikowany silnik Lycoming O-320 z elektronicznym zapłonem i zmianami w konstrukcji miski olejowej i wydechu. Dzięki temu jest lżejszy o ok. 50 kg i posiada większą moc. Konstrukcja samolotu została opracowana od nowa z wykorzystaniem projektowania wspomaganego komputerowo (CAD), kompozytów na bazie włókna węglowego i nowoczesnych technologii. Dzięki temu znacznie została zmniejszona masa własna samolotu, jednoczenie stworzono bardzo wytrzymałą konstrukcję kadłuba. Zmniejszono również o połowę liczbę części. Wnętrze kabiny, dzięki zmienionej konstrukcji szkieletu kadłuba, jest o wiele przestronniejsze, niż w samolocie Piper "Super Cub".

 

 

 
3. Schemat  

CubCrafters Carbon Cub SS 11 schemat 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu CubCrafters CC11-100 Sport Cub S2
Silnik, producent  Continental O-200
Maksymalna moc  100 KM (75 kW)
Płatowiec  górnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 10,41 m
Długość  7,09 m
Wysokość  2,54 m
Masy  
Masa własna
 377 kg
Maksymalna masa startowa  599 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  227 km/h
Prędkość podróżna  163 km/h
Prędkość minimalna  51 km/h
Wznoszenie maksymalne  4,0 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}