Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj:

 Stany Zjednoczone / Cessna Aircraft Company

Model:

Cessna 421 Golden Eagle

 

 

Cessna421BGoldenEagle

fot. wikipedia

 

1. Historia modelu

Cessna 421 Golden Eagle jest amerykańskim lekkim dwusilnikowym samolotem pasażerskim, produkowany przez firmę Cessna. Samolot jest rozwinięciem konstrukcji Cessna 411. W latach 1968-1985 wyprodukowano ponad 2000 egzemplarzy tego samolotu. Na jego pokład wchodzi 1 pilot i 10 pasażerów.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

W wyniku sukcesywnego wprowadzania usprawnień w konstrukcji samolotu powstały cztery wersje produkcyjne modelu.

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:
    2× Continental GTSIO-520-N

 

2.3. Warianty

Wersje

W wyniku sukcesywnego wprowadzania usprawnień w konstrukcji samolotu powstały cztery wersje produkcyjne modelu 421.

Cessna 421
Standardowa wersja, wyposażona w silniki Continental GTSIO-520-D i 6 miejsc pasażerskich. Maksymalna masa startowa to 3084 kg (6800 funtów)


Cessna 421A
Wersja z dodatkowym, siódmym, miejscem pasażerskim i podniesionej masie startowej do 3102 kg (6840 funtów)


Cessna 421B
Wersja wyposażona w silniki Continental GTSIO-520-H, wnętrze o możliwych konfiguracjach dla 6, 7, 8 oraz 10 miejsc pasażerskich. Maksymalna masa startowa to 3288 kg (7250 funtów), później podniesiona do 3379 kg (7450 funtów).


Cessna 421C
Wersja wyposażona w silniki Continental GTSIO-520-L lub -N oraz powiększone zbiorniki paliwa z 662 do 806 litrów.

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Cessna 421 Golden Eagle
Silnik, producent  2× Continental GTSIO-520-N
Maksymalna moc  2× 375 KM (272 kw)
Płatowiec  jednopłatwy dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 12,53 m
Długość  11,09 m
Wysokość  3,49 m
Masy  
Masa własna
 2105 kg
Maksymalna masa startowa  3379 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  478 km/h
Prędkość podróżna  
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  9205 m
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  2752 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}