|
|||||
fot. wikipedia |
|
||||
1. Historia modelu Cessna 421 Golden Eagle jest amerykańskim lekkim dwusilnikowym samolotem pasażerskim, produkowany przez firmę Cessna. Samolot jest rozwinięciem konstrukcji Cessna 411. W latach 1968-1985 wyprodukowano ponad 2000 egzemplarzy tego samolotu. Na jego pokład wchodzi 1 pilot i 10 pasażerów. |
|||||
2. Opis |
|||||
2.1. Konstrukcja W wyniku sukcesywnego wprowadzania usprawnień w konstrukcji samolotu powstały cztery wersje produkcyjne modelu.
2.2. Wyposażenie Silnik: 2× Continental GTSIO-520-N
2.3. Warianty Wersje Cessna 421
|
|
||||
|
|||||
3. Schemat | |||||
|
Oferta sprzedaży |
4. Dane techniczne
Typ samolotu | Cessna 421 Golden Eagle |
Silnik, producent | 2× Continental GTSIO-520-N |
Maksymalna moc | 2× 375 KM (272 kw) |
Płatowiec | jednopłatwy dolnopłat |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
12,53 m |
Długość | 11,09 m |
Wysokość | 3,49 m |
Masy | |
Masa własna
|
2105 kg |
Maksymalna masa startowa | 3379 kg |
Masa użyteczna | |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 478 km/h |
Prędkość podróżna | |
Prędkość minimalna | |
Wznoszenie maksymalne | 9205 m |
Rozbieg | |
Dobieg | |
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej | |
Pojemność zbiorników paliwa | |
Zasięg | 2752 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}