|
|||||
Cessna 206
|
|
||||
1. Historia modelu Cessna 206 Stationair – lekki samolot pasażersko-transportowy z silnikiem tłokowym. Oblatany w 1961 roku. Produkowany od roku 1962. Cessna 205, 206, i 207, znane również jako Super Skywagon, Skywagon, Stationair i Super Skylane to rodzina samolotów jednosilnikowych lotnictwa ogólnego ze stałym podwoziem używanych w komercyjnych usługach lotniczych, a także do użytku osobistego. Rodzina została opracowana na podstawie modelu Cessna 210 i jest produkowany przez Cessna . |
|||||
2. Opis |
|||||
2.1. Konstrukcja Jednosilnikowy górnopłat zastrzałowy konstrukcji półskorupowej metalowej, stałe podwozie trójkołowe z kółkiem przednim, usterzenie klasyczne 2.2. Wyposażenie Silnik: 6-cylindrowy silnik boxer Lycoming IO-540-AC1A chłodzony powietrzem
2.3. Warianty
|
|
||||
|
|||||
3. Schemat | |||||
|
Oferta sprzedaży |
4. Dane techniczne
Typ samolotu | Cessna 206 Stationair |
Silnik, producent | 6-cylindrowy silnik boxer Lycoming IO-540-AC1A |
Maksymalna moc | 224 kW (300 KM) |
Płatowiec | górnopłat |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
10,97 m |
Długość | 8,61 m |
Wysokość | 2,83 m |
Masy | |
Masa własna
|
987 kg |
Maksymalna masa startowa | 1632 kg |
Masa użyteczna | 645 kg |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 280 km/h |
Prędkość podróżna | 263 km/h |
Prędkość minimalna | 100 km/h |
Wznoszenie maksymalne | 5,0 m/s |
Rozbieg | |
Dobieg | |
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej | |
Pojemność zbiorników paliwa | |
Zasięg | 1352 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}