Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj:

Stany Zjednoczone / Cessna Aircraft Company

Model:

Cessna 206 Stationair

 

 

cessna 206

Cessna 206

 

 

1. Historia modelu

Cessna 206 Stationair – lekki samolot pasażersko-transportowy z silnikiem tłokowym. Oblatany w 1961 roku. Produkowany od roku 1962. Cessna 205, 206, i 207, znane również jako Super Skywagon, Skywagon, Stationair i Super Skylane to rodzina samolotów jednosilnikowych lotnictwa ogólnego ze stałym podwoziem używanych w komercyjnych usługach lotniczych, a także do użytku osobistego. Rodzina została opracowana na podstawie modelu Cessna 210 i jest produkowany przez Cessna .

Samoloty te są wykorzystywane również do fotografii lotniczej, skoków spadochronowych i innych celów użytkowych. Mogą być również wyposażone w pływaki, pływaki amfibie i narty. Produkcji do chwili obecnej oscyluje wokoł liczby ponad 8500 samolotów.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

Jednosilnikowy górnopłat zastrzałowy konstrukcji półskorupowej metalowej, stałe podwozie trójkołowe z kółkiem przednim, usterzenie klasyczne

2.2. Wyposażenie


Silnik:
6-cylindrowy silnik boxer Lycoming IO-540-AC1A chłodzony powietrzem

 

2.3. Warianty

  • 205A (model 210-5A)
  • U206 Super Skywagon
  • P206
  • U206A
  • P206A
  • P206B
  • TU206A
  • TU206B
  • TP206A
  • TP206B
  • U206B
  • P206C
  • TP206C
  • P206D
  • TP206D
  • P206E
  • TP206E
  • U206C
  • TU206C
  • U206D
  • TU206D
  • U206E
  • TU206E
  • U206F
  • TU206F
  • U206G
  • TU206G
  • 206H
  • T206H
  • 207 Skywagon
  • T207 Turbo Skywagon
  • 207A Skywagon / Stationair 8
  • T207A Turbo Skywagon / Turbo Stationair 8

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Cessna 206 Stationair
Silnik, producent 6-cylindrowy silnik boxer Lycoming IO-540-AC1A
Maksymalna moc 224 kW (300 KM)
Płatowiec  górnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 10,97 m
Długość  8,61 m
Wysokość  2,83 m
Masy  
Masa własna
 987 kg
Maksymalna masa startowa  1632 kg
Masa użyteczna  645 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  280 km/h
Prędkość podróżna  263 km/h
Prędkość minimalna  100 km/h
Wznoszenie maksymalne  5,0 m/s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  1352 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}