|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
fot. wikipedia
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Historia modelu Cessna 185 – to samolot turystyczny amerykańskiego koncernu Cessna, znany pod inna nazwą Skywagon. Model został oblatany w 1960 roku. Jego produkcja zakończyła się w 1985 roku. Nie została wznowiona w latach 90'tych wraz z pozostałymi modelami wyposażonymi w podwozie z kółkiem tylnym jak 180 i 170. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Opis |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1. Konstrukcja Płatowiec jest konstrukcji całkowicie metalowej, wykonany z aluminium. Kadłub konstrukcji półskorupowej, z poszyciem nitowanym do wręg i podłużnic. Skrzydła wsparte zastrzałem, podobnej konstrukcji, z poszyciem nitowanym do dźwigarów i podłużnic. Podwozie w układzie klasycznym, podwozie główne wykonane ze stali sprężynującej, podwozie tylne składało się ze sterowalnego kółka zamocowanego do rury stalowej. Cessna 185 jest przystosowana do montażu pływaków lub nart zamiast konwencjonalnego podwozia.
2.2. Wyposażenie Silnik: Continental IO-470-F(185,185A-F) Continental O-520-D(A185E) 2.3. Warianty
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Schemat | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Oferta sprzedaży |
4. Dane techniczne
Typ samolotu | |
Silnik, producent | Continental IO-470-F(185,185A-F) Continental O-520-D(A185E) |
Maksymalna moc | 260 KM (IO-470) 300 KM (O-520) |
Płatowiec | górnopłat |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
10,92 m |
Długość | 7,85 m |
Wysokość | 2,36 m |
Masy | |
Masa własna
|
793 kg |
Maksymalna masa startowa | 1520 kg |
Masa użyteczna | |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 287 km/h (155 k) |
Prędkość podróżna | 269 km/h (145 kt) |
Prędkość minimalna | 91 km/h (49 kt) |
Wznoszenie maksymalne | 1010 ft/min |
Rozbieg | |
Dobieg | |
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej | |
Pojemność zbiorników paliwa | |
Zasięg | 1333 km (720 NM) |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}