Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj:

 Stany Zjednoczone / Cessna Aircraft Company

Model:

Cessna 185 Skywagon

 

 

Cessna Skywagon 185

fot. wikipedia

 

 

1. Historia modelu

Cessna 185 – to samolot turystyczny amerykańskiego koncernu Cessna, znany pod inna nazwą Skywagon. Model został oblatany w 1960 roku. Jego produkcja zakończyła się w 1985 roku. Nie została wznowiona w latach 90'tych wraz z pozostałymi modelami wyposażonymi w podwozie z kółkiem tylnym jak 180 i 170.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

Płatowiec jest konstrukcji całkowicie metalowej, wykonany z aluminium. Kadłub konstrukcji półskorupowej, z poszyciem nitowanym do wręg i podłużnic. Skrzydła wsparte zastrzałem, podobnej konstrukcji, z poszyciem nitowanym do dźwigarów i podłużnic. Podwozie w układzie klasycznym, podwozie główne wykonane ze stali sprężynującej, podwozie tylne składało się ze sterowalnego kółka zamocowanego do rury stalowej. Cessna 185 jest przystosowana do montażu pływaków lub nart zamiast konwencjonalnego podwozia.

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:
Continental IO-470-F(185,185A-F)
Continental O-520-D(A185E)
 

2.3. Warianty

 

NazwaSilnikMocMasa startowaData certyfikacji
185 Continental IO-470-F 260 KM 1451 kg (3200 lb) 31 stycznia 1961
185A Continental IO-470-F 260 KM 1451 kg (3200 lb) 20 września 1961
185B Continental IO-470-F 260 KM 1451 kg (3200 lb) 25 czerwca 1962
185C Continental IO-470-F 260 KM 1451 kg (3200 lb) 19 lipca 1963
185D Continental IO-470-F 260 KM 1451 kg (3200 lb) 17 czerwca 1964
185E Continental IO-470-F 260 KM 1451 kg (3200 lb) 21 września 1961
A185E Continental O-520-D 300 KM 1519 kg (3350 lb) 24 września 1965

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent Continental IO-470-F(185,185A-F)
Continental O-520-D(A185E)
Maksymalna moc 260 KM (IO-470)

300 KM (O-520)

Płatowiec  górnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 10,92 m
Długość  7,85 m
Wysokość  2,36 m
Masy  
Masa własna
 793 kg
Maksymalna masa startowa  1520 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  287 km/h (155 k)
Prędkość podróżna  269 km/h (145 kt)
Prędkość minimalna  91 km/h (49 kt)
Wznoszenie maksymalne  1010 ft/min
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  1333 km (720 NM)

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}