|
|||||
Źródło: www.skyparkflying.com |
|
||||
1. Historia modelu Cessna 162 Skycatcher – to ultralekki dwuosobowy samolot sportowo – turystyczny produkowany przez amerykański koncern, firmę Cessna. Pierwszy „Skycatcher” oblatany został w dniu 13 października 2006 roku. Samolot ten wyposażony jest w najnowszą nawigacje satelitarną GPS typu Garmin G300, a wnętrze jest wykonane skrobnie ze względów ekonomicznych. 13 października 2006 roku z lotniska amerykańskiej Bazy McConnell Air Force Base w stanie Kansas wystartował pierwszy prototyp tej maszyny. Osiągną wtedy prędkość lotu równą 210 km/h. W czerwcu 2007 roku ruszyła produkcja seryjna tego samolotu. Tragiczną wiadomością był fakt iż pod czas oblotu Cessna ta z nie wiadomych przyczyn rozbiła się. Do dziś nie wiadomo co się stało, choć duża ilość ludzi mówi że to wina sprzętu, a druga cześć, że wina stoi po stronie pilotów doświadczalnych, ale to są tylko bez sensowne domysły. |
|||||
2. Opis |
|||||
2.1. Konstrukcja Samolot ten w konstrukcji to aluminiowy górnopłat z pojedynczym silnikiem typu Continental O-200D o mocy 100KM (74,6 kW), którego osiągi to maksymalne 218 km/h. Wnętrze w roku 2007 zostało ulepszone w stylistyce wnętrza o nowoczesne skórzano – materiałowe fotele pilotów.
2.2. Wyposażenie Silnik: Continental O-200D o mocy 100KM (74,6 kW) - cztero cylindrowy bokser
|
|
||||
|
|||||
3. Schemat | |||||
|
Oferta sprzedaży |
4. Dane techniczne
Typ samolotu | |
Silnik, producent | Continental O-200D |
Maksymalna moc | 100KM (74,6 kW) |
Płatowiec | jednopłatowy górnopłat |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
9,14 m |
Długość | 6,95 m |
Wysokość | 2,53 m |
Masy | |
Masa własna
|
376,5 kg (830 lb) |
Maksymalna masa startowa | 598,7 kg (1,320 l) |
Masa użyteczna | 222,3 kg (490 lb) |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 218 km/h (118 knots (136 mph)) |
Prędkość podróżna | 207 km/h (112 knots (129 mph)) |
Prędkość minimalna | |
Wznoszenie maksymalne | 4.52 m/s (890 ft/min) |
Rozbieg | |
Dobieg | |
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej | |
Pojemność zbiorników paliwa | |
Zasięg | 870 km |
Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}