Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj:

 Stany Zjednoczone / Cessna Aircraft Company

Model:

Cessna 162 Skycatcher

 

cessna162skycatcher skyparkflying com

Źródło: www.skyparkflying.com

 

1. Historia modelu

Cessna 162 Skycatcher – to ultralekki dwuosobowy samolot sportowo – turystyczny produkowany przez amerykański koncern, firmę Cessna. Pierwszy „Skycatcher” oblatany został w dniu 13 października 2006 roku. Samolot ten wyposażony jest w najnowszą nawigacje satelitarną GPS typu Garmin G300, a wnętrze jest wykonane skrobnie ze względów ekonomicznych.

13 października 2006 roku z lotniska amerykańskiej Bazy McConnell Air Force Base w stanie Kansas wystartował pierwszy prototyp tej maszyny. Osiągną wtedy prędkość lotu równą 210 km/h. W czerwcu 2007 roku ruszyła produkcja seryjna tego samolotu. Tragiczną wiadomością był fakt iż pod czas oblotu Cessna ta z nie wiadomych przyczyn rozbiła się. Do dziś nie wiadomo co się stało, choć duża ilość ludzi mówi że to wina sprzętu, a druga cześć, że wina stoi po stronie pilotów doświadczalnych, ale to są tylko bez sensowne domysły.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

Samolot ten w konstrukcji to aluminiowy górnopłat z pojedynczym silnikiem typu Continental O-200D o mocy 100KM (74,6 kW), którego osiągi to maksymalne 218 km/h. Wnętrze w roku 2007 zostało ulepszone w stylistyce wnętrza o nowoczesne skórzano – materiałowe fotele pilotów.

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:
Continental O-200D o mocy 100KM (74,6 kW) - cztero cylindrowy bokser

 

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Continental O-200D
Maksymalna moc  100KM (74,6 kW)
Płatowiec  jednopłatowy górnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 9,14 m
Długość  6,95 m
Wysokość  2,53 m
Masy  
Masa własna
 376,5 kg (830 lb)
Maksymalna masa startowa  598,7 kg (1,320 l)
Masa użyteczna  222,3 kg (490 lb)
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  218 km/h (118 knots (136 mph)) 
Prędkość podróżna  207 km/h (112 knots (129 mph))
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  4.52 m/s (890 ft/min)
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  870 km

Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}