Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj:

Hawker Beechcraft / Stany Zjednoczone

Model:

Beechcraft G58 Baron

 

 

Beechcraft Baron Jarosław Kania

Beechcraft G58 Baron - fot. Jarosław Kania / aviateam.pl

 

 

1. Historia modelu

Beechcraft Baron – amerykański, lekki dwusilnikowy samolot turystyczny, zaprezentowany w 1961 roku przez Beech Aircraft Corporation (obecnie Hawker Beechcraft). Samolot może pomieścić pilota i pięciu pasażerów. 65 samolotów Beechcraft Baron było wykorzystywanych przez Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych jako samoloty treningowe pod nazwą T-42 Cochise.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

Metalowa, dolnoplat

2.2. Wyposażenie


Silnik:
2 sześciocylindrowe silniki w układzie bokser doładowywane turbosprężarką Continental TSIO-520-WB o mocy każdy 329 KM (242 kW)

 

2.3. Warianty

 

 

 
3. Schemat  

beechcraft baronsch1

 

beechcraft baronsch2

Źródło: www.pilotfriend.com

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Beechcraft G58 Baron
Silnik, producent 2 x Continental TSIO-520-WB
Maksymalna moc 329 KM (242 kW) - każdy
Płatowiec dolnopłat (1 pilot + 5 pasażerów)
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11,53m
Długość  9,12m
Wysokość  2,79m
Masy  
Masa własna
 1822kg
Maksymalna masa startowa  2812kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  386 km/h
Prędkość podróżna  294 km/h
Prędkość minimalna  139 km/h
Wznoszenie maksymalne  
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  2277 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}