Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model: 99 Airliner

 

 

 

Jamaica Air Shuttle In Flight 

 

 

1. Historia modelu

 Beechcraft model 99 jest to cywilny samolot produkowany przez Beechcraft . Znany jest również jako Beech 99 Airliner i Commuter 99. 99 to dwusilnikowy, bezciśnieniowy, 17 miejscowy (15 pasażerów) samolot turbośmigłowy, pochodzący od wcześniejszego Beechcraft King Air i Queen Air. Za pomocą skrzydeł Queen Air, a silnika i gondoli z King Air oraz podsystemów z obu, ale z unikalna struktura nosa była używana tylko na 99.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  •  Beechcraft model 99 jest to cywilny samolot produkowany przez Beechcraft . Znany jest również jako Beech 99 Airliner i Commuter 99. 99 to dwusilnikowy, bezciśnieniowy, 17 miejscowy (15 pasażerów) samolot turbośmigłowy, pochodzący od wcześniejszego Beechcraft King Air i Queen Air. Za pomocą skrzydeł Queen Air, a silnika i gondoli z King Air oraz podsystemów z obu, ale z unikalna struktura nosa była używana tylko na 99.

    Zaprojektowany w 1960 roku jako zamiennik Beechcraft Model 18 , jego pierwszy lot odbył w lipcu 1966 roku. Otrzymał certyfikat typu, 2 maja 1968 roku. Sześćdziesiąt dwa samoloty zostały dostarczone do końca roku.

    W 1984 roku, Beechcraft 1900 , pod ciężarem 19-osób, został wprowadzony do obserwacji w powietrzu.

2.2. Warianty

 

  • 99 Samolot
  • 99 wykonawczy
  • 99A Samolot
  • A99A Airliner
  • B99 Samolot
  • B99 wykonawczy
  • C99 Commuter

 

 

 
3. Schemat  

beech-model-99-airliner-1966-usa 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 × Pratt & Whitney PT6A-20, -27. lub -36 turbośmigłowy
Maksymalna moc  
Płatowiec  
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 13,98 m
Długość  13,58 m
Wysokość  4,37 m
Masy  
Masa własna
 2.515 kg
Maksymalna masa startowa  4727 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  380 km / h
Prędkość podróżna  347 km / h
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  8,63 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pułap  7988 m
Zasięg  1686 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}