Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model: 95 Travel Air

 

 

 

Beechcraft Super King Air B200 vr 

 

 

1. Historia modelu

 Beechcraft Air Travel był dwusilnikowym rozwojem Beechcraft Bonanza . Został on zaprojektowany, aby wypełnić lukę pomiędzy pojedynczym silnikiem modelu 35 Bonanza i znacznie większego modelu 50 Twin-Bonanza .

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  •  Zaprojektowany jako konkurenja do Cessna 310 i Piper Apache , Travel Air (opracowany jako Badger) miał wiele cech konstrukcyjnych innych niż w poprzednich samolotach Beechcraft. Jej podstawową konstrukcję z modelu 35 Bonanza zmieniło wyposażonie w pionowy stabilizator od T-34 Mentor i dwóch silników czterocylindrowych. Jego skrzydła zostały wypożyczone od dużego modelu 50 Twin Bonanza , wraz z skrajnie grubsza aluminiową krawędzią. Systemy podwozia została podjęte z United States Navy Mentor, które miało silniejszą strukture zbudowana przy szkoleniu pilotów w późniejszych lądowaniach na lotniskowcach. Moc zawarta pochodzi z modeli z 1958 roku , dwa Lycoming O-360-A1A w 180 KM (130 kW) przy 2700rpm każdego. Z 75% mocy, Air Travel był zdolny 200 mph na 7500 stóp .

 

 

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 × Lycoming IO-360 -B1B chłodzony powietrzem
Maksymalna moc  180 KM (134 kW)
Płatowiec  dolnoplat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
11,53 m
Długość  7,90 m
Wysokość 2,90 m
Masy  
Masa własna
 1159 kg
Maksymalna masa startowa  1905 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  338 km / h
Prędkość podróżna  314 km / h
Prędkość minimalna  113 km / h
Wznoszenie maksymalne 6,3 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pułap  5500 m
Zasięg  1880 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}