|
|||||
|
|
||||
1. Historia modelu Beechcraft model 77 Skipper to dwumiejscowy, samolot trójbiegowy o stałych biegach , pierwotnie zaprojektowany do szkolenia lotniczego , ale także do zwiedzania i osobistego latania. |
|||||
|
2. Dane techniczne
Typ samolotu | |
Silnik, producent | 1 × Lycoming O-235 -L2C |
Maksymalna moc | 115 KM (86 kW) |
Płatowiec | |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
9,14 m |
Długość | 7,32 m |
Wysokość | 2,41 m |
Masy | |
Masa własna
|
|
Maksymalna masa startowa | |
Masa użyteczna | |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 195 km / h |
Prędkość podróżna | |
Prędkość minimalna | 87 km / h) |
Wznoszenie maksymalne | 3,65 m / s |
Rozbieg | |
Dobieg | |
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej | |
Pojemność zbiorników paliwa | |
Pułap | 3930 m |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}