Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model: 76 Duchess

 

 

 

Beechcraft76DuchessC-GJFE02 

 

 

1. Historia modelu

 Beechcraft Model 76 Duchess – amerykański, dwusilnikowy samolot, produkowany przez wytwórnię Beechcraft. Na pokład może zabrać 3 pasażerów (opcjonalnie 5).

Beechcraft Duchess jest następcą jednosilnikowego Beechcraft Musketeer, produkowanego od 1963 roku. Prototyp Duchess został oblatany we wrześniu 1974 roku, a pierwszy egzemplarz produkcyjny 24 maja 1977 roku. Dostawy do Beech Aero Centers rozpoczęły się na początku 1978. Model 76 z założenia został zaprojektowany jako dwusilnikowy samolot treningowy dla Beech Aero Centers oraz by stanowić konkurencję dla Piper PA-44 Seminole i Cessna 310.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  •  Duchess to maszyna o metalowej konstrukcji z wolnonośnymi skrzydłami w układzie dolnopłata, dwoma silnikami Lycoming O-360-A1G6D i ogonem w kształcie litery "T". Podwozie chowane, trójpodporowe z przednim podparcie. Przednie do wnęki w kadłubie, główne do wnęk w gondolach silnikowych.

 

2.2. Wyposażenie

Podstawowe wyposażenie tablicy przyrządów:

  • .

 

Opcjonalne wyposażenie samolotu:

  • spadochronowy system ratunkowy

Silnik:

 2 x Lycoming O-360-A1G6D

 

2.3. Warianty

 

 

 
3. Schemat  

duchess
 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 x Lycoming O-360-A1G6D
Maksymalna moc  2 x 135 kW
Płatowiec  
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11,58 m
Długość  8,85 m
Wysokość  2,89 m
Masy  
Masa własna
 1100 kg
Maksymalna masa startowa  1780 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  317 km/h
Prędkość podróżna  305 km/h
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pułap  4876 m
Zasięg  1725 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}