|
|||||
|
|
||||
1. Historia modelu Beechcraft Queen Air jest lekkim samolotem dwusilnikowy, wyprodukowany, przez Beechcraft w kilku różnych wersjach. Od 1960 do 1978 roku w oparciu o Twin Bonanza , z którym dzieliła kilka kluczowych komponentów, takich jak silniki, skrzydła, ogon i powierzchni, ale natomiast był wyposażony w większy kadłub dzięki któremu Queen Air był z tej serii lepszym turbośmigłowym samolotem. Jest często używany jako prywatny samolot, narzędzie lub jako mały samolot podmiejski. Produkcje prowadzono przez 17 lat. |
|||||
|
|||||
3. Schemat | |||||
|
Oferta sprzedaży |
4. Dane techniczne
Typ samolotu | |
Silnik, producent | 2 × Lycoming IGSO-540 A1D |
Maksymalna moc | 380 KM (285 kW) |
Płatowiec | |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
15,32 m |
Długość | 10,82 m |
Wysokość | 4,33 m |
Masy | |
Masa własna
|
2393 kg |
Maksymalna masa startowa | 3992 kg |
Masa użyteczna | |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 400 km / h |
Prędkość podróżna | 294 km / h |
Prędkość minimalna | |
Wznoszenie maksymalne | 6,5 m / s |
Rozbieg | |
Dobieg | |
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej | |
Pułap | 8170 m |
Zasięg | 1517 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}