Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model: 24 Sierra

 

 

 

 800px-BeechSierra

 

 

1. Historia modelu

 Model 23-24 Muszkieter Super III okazał użyteczność 200 KM (150 kW) silnikiem  płatowca Muszkieterów, ale konfiguracjia stałej skrzyni biegów zapobiegała w pełni korzystania z dodatkowej mocy wtryskiwanego Lycoming. Oczywistym rozwiązaniem było chowanie podwozia i taki był rezultat w modelu 24R.

Muszkieter Super R, A24R w 1970 roku po raz pierwszy model nowej chowanym wersji muszkieter, aby konkurować z Piper Arrow.

Przemianowany na "Sierra", w 1972 roku początkowy A24-R Sierra był zasilany Lycoming IO-360-A1B 200 KM (150 kW) i sprzedawany w standardowej cenie od 24.950 dolarów. Model 24R zakończył linię Beech pomiędzy modyfikowanymi biegami muszieterw i znacznie większym, szybszym, bardziej skomplikowanym i drogim Beechcraft Bonanza .

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  •  

 

2.2. Wyposażenie

Podstawowe wyposażenie tablicy przyrządów:

  • .

 

Opcjonalne wyposażenie samolotu:

  • spadochronowy system ratunkowy

Silnik:
1 × Continental IO-346- czterocylindrowy chłodzony powietrzem

 

 

2.3. Warianty

 

A24R Sierra 200

B24R Sierra 200
C24R Sierra 200
 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  1 × Continental IO-346- czterocylindrowy chłodzony powietrzem
Maksymalna moc  165 KM (123 kW)
Płatowiec  dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 9,98 m
Długość  7,82 m
Wysokość  2,51 m
Masy  
Masa własna
 624 kg
Maksymalna masa startowa  1089 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  235 km / h
Prędkość podróżna  189 kmh
Prędkość minimalna  117km/h
Wznoszenie maksymalne  3,70 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  1252 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}